Gå til innhold

nå er vi gift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer referat fra dagen vår! Det var en helt fantastisk dag! Vi hadde ikke stor forhåpninger til været.. for det var meldt regn hele lørdagen. Men, da dagen kom, var det sol fra skyfri himmel og 25-30 grader! Det var litt i meste laget, men vi kunne jo ikke klage! :)

Dagen startet med at forloveren min og jeg reiste til frisøren kl. 8.30. Jeg hadde ikke sovet særlig den natten, men var ikke trøtt i det hele tatt!

Min mor kom innom med vann og mat til oss.. tror hun var litt redd vi skulle svime av i varmen! Vi trodde vi hadde sååå god tid, men det ble ganske travelt da jeg skulle kle meg.. tiden gikk så fort, og plutselig var det tid for å gå. Holdt på å glemme både smykke og bukett, men klarte å få det med meg i farten!

Vi reiste ut til en strand i nærheten, hvor vi skulle møte "guttene" og fotografen. Vi stod utenfor bilen da de kom... de var jo så fine! Det var masse folk på stranden, så det ble ikke noe "øde-strand-og-hav-bilde", men jeg tror bildene blir tøffe likevel! Vi fikk masse gratulasjoner av folk på stranden, enda vi ikke var gift ennå :)

Forloveren min og jeg reiste til min tante og ventet før vi skulle i kirken.. måtte still oss under vifta, for å kjøle oss av! :ler:

Da klokken nærmet seg kirketid, kjørte jeg og min mor i en pyntet volvo PV.. med flagg og hvite bånd! Måtte kjøre en ekstra runde rundt kirka, for det stod så mye folk utenfor da vi kom.

Brudepiken og brudesvennene stod utenfor og ventet på oss, og de var jo så fine! Akkurat like brudgommen, i sjakett!

Jeg hadde ikke vært noe nervøs i det hele tatt, men da vi stod og ventet bak dørene, og hørte kirkeklokkene ringe.. da ble jeg nervøs! Godt jeg hadde mor å holde i.

Øyeblikket da dørene åpnet seg var et av de fineste øyeblikkene jeg har opplevd. Masse folk var kommet i kirken, selv i det fine været.. og jeg kunne ikke annet ennå gå å smile! Var vanskelig å holde tårene tilbake.. kirken var så fint pyntet, og inngangsmarjen ble spilt på orgel og trompet. Jeg skulle nesten ønske midtgangen var enda lenger :)

Presten holdt en fin tale, og en venninne sang "you raise me up". Da var det mange som måtte tørke en tåre. Så hadde vi "danse mot vår" som soloinnslag på fiolin.

Vi var så fornøyde.. smilte fra øre til øre på vei ut. Da vi kom ut, stod fire venninner av meg og spilte brudemarsjer på fiolin mens vi stod på kirketrappa og folk skulle ha kirketrappkysset :-)

Da vi ankom festen, fikk vi champagne og alle stod og tok imot oss. Det ble tatt en del familiebilder nede ved vannet, og så var det tid for middag.

Mange holdt taler til oss, og alle sa så mye fint! Jeg var bare glad og stolt hele dagen, og skulle ønske det ikke tok slutt!

Vi hadde ikke middag før klokken 19.00.. nærmet seg vel kanskje halv åtte før vi begynte, så det ble ganske sent før de ryddet om litt til småbord. Da var det tid for brudevals, og det gikk strålende!

Kakene kom på bordet, og vi måtte skynde oss å skjære bryllupskaken, for det var så varmt at fløte og marsipan smeltet! Mormor hadde bakt hjertekaker til oss.. pyntet med bilde av oss selv!

Det ble litt liten tid til kaffe og kaker, og det var ikke så mange sangene bandet fikk spilt til dans før det var på tide med avslutning.

Da fikk vi takket alle gjestene en og en.. men vi ville ikke forlate dem helt ennå.. så vi satt en stund til og snakket med folk, før vi ble kjørt til hotellet!

Der ventet champagne og frukt, og dagen etter fikk vi frokost på rommet. Dekket med hvit duk og levende lys!

Det var en deilig følelse at alt hadde gått så bra, vi fikk bare gode tilbakemeldinger og folk hadde kost seg! men det var nesten litt vemodig å måtte ta av seg kjolen å levere den tilbake.. Alt gikk så fort! Nå gleder jeg meg till å få se bildene og filmen.

Og så reiser vi på 6 mnd bryllupsreise jorden rundt 1.septeber.. så nå må vi planlegge det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve å legge inn bilder.. vi har ikke fått så mange enda :)

Gjest Bertine
Skrevet

gratulerer sååååå mye!!!!

Dagen din høres like perfekt ut som min :wink:

Skrevet

Gratulerer så mye Sommerbrud04!

Gleder meg til å se bildene 8)

Skrevet

Gratulerer :)

Litt av en bryllupsreise dere skal på.

Skrevet

Grattis! Og for en bryllupsreise! Blir rent misunnelig jeg nå altså! :-)

Gleder meg til bilder.

Skrevet

Gratulerer! åper dere flott sammen! Ta masse bilde med til albumet her inne :-)

Skrevet

Gratulerer så masse! :blomst_opp:

Hørtes flott ut!

Vi venter på bilder.... :danse:

Skrevet

hvordan klarer jeg legge inn bilder?

:oops:

Skrevet

Så flott :P Gratulerer, høres ut som om vi har hatt en like fin dag begge to :P

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fantastisk dag :tommelsmil:

Er ikke helt sikker på hvordan du legger inn bilde, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal hjelpe deg der :(

Skrevet

Gratulerer som herr og fru!

Veldig misunnelig på bryllupsreisen deres...

Skrevet

Gratulerer så mye og lykke til med planleggingen av bryllupsreisen!

Skrevet

Gratulerer som FRUE!!!

Koldbruna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...