Gå til innhold

Kan man få fin kropp av denne treningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Kan man få fin kropp av å ikke følge et treningsprogram slavisk? At man gjør ulike styrkeøvelser på trening etter hva som er ledig/hva man har lyst til der og da? Men har noen faste baseøvelser man gjør, som feks. glute bridge, knebøy og markløft? :)

Og er det veldig dumt å gå på tredemølla samme økt som man trener styrke? Liker godt å gå på tredemølla med høy stigning 30-40 min før eller etter styrketreninga. Trener ca 50/50 styrke og kondisjon.

Har ikke trent så lenge, men har funnet noen øvelser jeg liker og føler jeg mestrer; knebøy, markløft, glute bridge, sit ups, planken, push-up, "nedtrekk?", og en maskin til armene som man drar fra og mot seg mens man sitter. Og som sagt liker jeg å gå på tredemølla med høy stigning, det er da jeg kjenner meg skikkelig sliten etterpå!

Målet mitt er ikke å bli muskuløs, men heller å gå ned 4-5 kg i fett til sommeren og bli strammere i kroppen. Eneste jeg ønsker er at rumpa skal bli større og strammere! :laugh:

Veier 63-64 kg, er 167 cm høy. Er jente og 20 år gammel. Er medlem på vektklubb og spiser ca 1800 kcal hver dag, og spiser treningskaloriene. Skeier gjerne ut en dag i uka med noe godt, da kan jeg havne opp i 2500 kcal den ene dagen.

Kan jeg få fin kropp til sommeren med å variere disse øvelsene og spise rundt 1800 kcal dagen? Eller bør jeg ha et fast program? Spiser ca. 25-35 % protein totalt, 25-35 % fett og resten i karbohydrater.

Anonymous poster hash: 07c5d...72e
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Såklart du kan få en fin kropp av dette :)

Jeg tror på at så lenge man finner en treningsform man liker og har kontinuitet i treningen samt et sunt og godt kosthold så har kroppen rett og slett ikke noe annet valg enn å bli fit og veltrent.

Jeg driver kun med jogging og har gjort det i 6 år og kan gi joggingen mye av kred'en for at jeg i en alder av 33 år har bedre kropp og er i endre form enn da jeg var 18 :)

Så kos deg med treningen :)

• Liker 1
Skrevet

Absolutt, så lenge du er konsekvent med treningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...