AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 jeg og min samboer skal flytte fra hverandre.. Han har to barn fra før som jeg ikke liker i det hele tatt, så dette er nok det beste. Men det jeg er redd for er når han skal ha samvær med barnet vårt. For det første så vil jeg ikke at vært barn skal bli oppdratt til å bli en drittonge sånn som barna hans, og for det andre så skjønner jeg ikke hvordan han skal greie å ta seg av tre barn annenhver uke, da han så vidt ikke greier de to han har nå.. I tillegg så skal jo de kjøres frem og tilbake hele uken, men det kan han jo ikke med en treåring som skal legge seg lenge før de er ferdige på trening osv.. Kan jeg unngå 50/50 deling med dette argumentet? (Utenom drittungeargumentet selvfølgelig) Anonymous poster hash: bcae0...232
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Han sier at noe annet enn 50/50 er uaktuellt for han.. Anonymous poster hash: bcae0...232
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Dere får ta et møte på familievernkontoret. Evt må du gå rettens vei. Far har like nye rett til å se barnet som du har, og nei jeg tror ikke du klarer å unngå 50/50 med de argumentene 1
Gjest Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Om han må kjøre store unger halve kvelden og ikke har barnevakt for treåringen, så tviler jeg på at han er i stand til å ta vare på den. Men hvorfor ikke være løsningsorientert? For sent å forandre mening om fars-kvalifikasjonene hans når du alt har fått barn med han. Hva om han har treåringen den uka han ikke har de to andre? Da får han masse tid til ungen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Om han må kjøre store unger halve kvelden og ikke har barnevakt for treåringen, så tviler jeg på at han er i stand til å ta vare på den. Men hvorfor ikke være løsningsorientert? For sent å forandre mening om fars-kvalifikasjonene hans når du alt har fått barn med han. Hva om han har treåringen den uka han ikke har de to andre? Da får han masse tid til ungen. Det har jeg foreslått.. Jeg mener det er det beste.. Utenom at barnet ikke får se søskene sine.. Men det også er uaktuellt for han.. Anonymous poster hash: bcae0...232
Gjest Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Det har jeg foreslått.. Jeg mener det er det beste.. Utenom at barnet ikke får se søskene sine.. Men det også er uaktuellt for han..Anonymous poster hash: bcae0...232 Da får dere gå på mekling sammen, og så presanterer du argumentene dine på en ryddig måte. Anklag minst mulig. Bare si at du vet at skjemaet ikke går opp på grunn av kjøring og henting av de andre barna, så det er ikke noe godt alternativ for barnet at han skal være hos far den samme uka som de andre. Lag en timeplan. Vis når all kjøringen og hentingen er. Skriv inn når treåringen trenger å sove. Bare ikke begynn med skitkast eller svartmaling av far, da taper du troverdighet. Argumenter på praktiske ting, ikke følelsesmessinge. Ikke si at ungene hans er drittunger! Bare snakk om ditt barns behov og hvordan de kan bli ivaretatt. 3
Gomorra Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Om han må kjøre store unger halve kvelden og ikke har barnevakt for treåringen, så tviler jeg på at han er i stand til å ta vare på den. Men hvorfor ikke være løsningsorientert? For sent å forandre mening om fars-kvalifikasjonene hans når du alt har fått barn med han. Hva om han har treåringen den uka han ikke har de to andre? Da får han masse tid til ungen. Å frata treåringen søsknene sine?
Gjest Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Å frata treåringen søsknene sine? De kan regulere det sånn at de har annenhver helg sammen. Poenget er at mannen ifølge TS ikke har kapasitet til å følge opp alle tre. Samtidig vil han ha de. Da må man bare se på hvilke løsninger som finnes. Om TS får igjennom at hun får hovedomsorg og faren kun annenhver helg, så vil treåringen se søsknene like lite som jeg skisserte, samtidig mister han mye tid med far. Jeg forholder meg til det TS sier her, og hun mener det ikke går for han å ha barnet samme uke som de andre, pga mye kjøring og henting sent til fritidsaktiviteter.
Peter007 Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Det her virker ikke særlig seriøst fremstilt av TS. Barn og far i utgangspunktet like mye rettigheter som mor. Deling av barn selv om det er halvsøsken er ikke til TS.fordel heller. Det virker være lignende holdninger som framstilles i russiske media som kommer fram her hos norske kvinner.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 De kan regulere det sånn at de har annenhver helg sammen. Poenget er at mannen ifølge TS ikke har kapasitet til å følge opp alle tre. Samtidig vil han ha de. Da må man bare se på hvilke løsninger som finnes. Om TS får igjennom at hun får hovedomsorg og faren kun annenhver helg, så vil treåringen se søsknene like lite som jeg skisserte, samtidig mister han mye tid med far. Jeg forholder meg til det TS sier her, og hun mener det ikke går for han å ha barnet samme uke som de andre, pga mye kjøring og henting sent til fritidsaktiviteter. Ja.. jeg mener at det blir feil at han skal ha barnet 50/50 for så å måtte få moren til å komme å passe henne hver ettermiddag. Noe hun gjorde ofte med de andre barna før jeg kom inn i bildet, så fikk ta igjen arbeid... Anonymous poster hash: bcae0...232
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Herregud, jeg skal ALDRI ha noe mine, dine og våre barn... Jeg blir helt svett av disse trådene..Anonymous poster hash: 223dd...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå