Gjest peggybundy Skrevet 11. august 2004 #1 Del Skrevet 11. august 2004 jeg prøvde for en stund siden å slanke meg ved hjelp av atikinsdietten, spiste kun kjøtt og egg pluss noe annet. jeg orket det bare i noen få dager for jeg ble grusomt kvalm og hadde hodepine hele tiden! dessuten ble jeg dritlei av maten jeg spiste og hadde grusomme abstinenser etter poteter, brød og ris! men kan man likevel gå ned i vekt ved å kutte nedpå karbohydrater, altså ikke unngå dem helt? hvor raskt kan man se resultat da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. august 2004 #2 Del Skrevet 11. august 2004 Man må ikke kutte ned på karbohydrater for å gå ned i vekt. så absolutt ikke. men det lønner seg å kutte ned på raske karbohydrater - som hvitt brød, godteri og brus. Spis grovere kornprodukter, grønnsaker, frukt, proteiner i form av magert kjøtt eller fisk. få i deg det nyttige fettet ved hjelp av olivenolje, nøtter og fet fisk. Spis heller mindre og oftere og for at du skal gå ned i vekt, bør du også øke aktivitetsnivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #3 Del Skrevet 11. august 2004 Det går godt an (og er effektivt) å kutte litt ned på karbohydratene, til fordel for mer proteiner i kosten, men det viktigste er hva slags karbohydrater du velger. Som mylian nevnte er det viktig å skille mellom de raske og langsomme karbohydratene. Atkins-kuren eller andre ekstreme opplegg kan jeg overhodet ikke anbefale, men for mye karbohydrater er ikke bra det heller. Anbefaler deg å lese litt om karbohydrater, GI osv. Gode bøker er bl.a "Gi-revolusjonen" og absolutt alt skrevet av den svenske ernæringsfysiologen Fredrik Paulun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. august 2004 #4 Del Skrevet 11. august 2004 I Grete Roedes opplegg spiser man også mindre karbohydrater, til fordel for proteiner og grønt. Altså ikke noe helt nytt, slik mange tror... Men på Grete Roede kan man spise mer karbohydrater enn på Atkins altså. Har du hørt om South Beach-dietten? Den inneholder også færre karbohydrater, om enn ikke så få som Atkins. South Beach-dietten er veldig populær i USA og har nå kommet på norsk i form av boken "Gå ned i vekt med South Beach-dietten" på Gyldendal forlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 11. august 2004 #5 Del Skrevet 11. august 2004 Karbokutt funker vel best for dem som er ordentlig overvektige - ikke så godt for dem som bare skal ned en 5 - 7 kilo? Det beste er nok å kutte de typisk raske og tomme karbisene, altså sukkerarter, hvitt brød, potetgull/pommes frites og sånn, og ellers følge den gyldne middelvei med mer frukt/grønt/grovt/magert, færre kalorier inn og flere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #6 Del Skrevet 11. august 2004 Karbokutt funker vel best for dem som er ordentlig overvektige - ikke så godt for dem som bare skal ned en 5 - 7 kilo? Det beste er nok å kutte de typisk raske og tomme karbisene, altså sukkerarter, hvitt brød, potetgull/pommes frites og sånn, og ellers følge den gyldne middelvei med mer frukt/grønt/grovt/magert, færre kalorier inn og flere ut. Å kutte litt ned på karbohydratene (og da snakker vi ikke om atkins) er ikke bare for de svært overvektige. Mer proteiner gir ofte en bedre metthetsfølelse, som igjen bidrar til at en diett blir lettere å holde ut med. Få orker å gå sultne hele tiden. Uansett må kalorikutt til, det hjelper ikke å bare kutte karbohydrater, fett, eller hva det måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå