Gå til innhold

Kom el "for tidlig" denne syklusen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare meg☺

Har sykluslengde på mellom 35-39 dager. Forrige periode fikk jeg positiv el test på syklus dag 25.

Nå er jeg på syklus dag 19. Men for ei uke siden (syklus dag 13) tok jeg el test som var ganske lik kontrollstreken i fargen. Senere var den svak (negativ) igjen. Kan det være at el var den dagen og at jeg var litt for sen med å fange opp den positive..?

Den uka hadde vi oss kun 1 gang (4 dager før denne "positive" testen) pga sykdom...

Går det ann å få falsk nesten positiv strek? Hadde også mye slim di dagene, men ingen smerter... håper jeg ikke har mistet den og at den kommer i helga som forventet!!

Altså.. Noen som vett om el kan komme på syklus dag 13 når man pleier å ha sykluslengder på mellom 35-39 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den KAN ha kommet da ja. Kroppen er ikke en maskin, så av og til gjør den noen "sprell". Men hvis du hadde EL på dag 13 vil du ikke ha syklus på 35dager + denne måneden.

Men det kan også hende (og dette er kanskje mer sannsynlig) at kroppen "klargjorde" seg for EL, men ikke slapp egget - og da kan du få EL senere i syklusen.

Er litt uklart om du fikk positiv test på dag 13 eller ikke?

Det er ikke noe som heter "falsk nesten positiv strek". Testen er positiv kun hvis streken er like sterk/sterkere enn kontrollstreken. Så hvis den var nesten positiv betyr det at den IKKE var positiv - og heller ikke falsk.

En positiv test indikerer også bare at kroppen prøver seg på EL - ikke nødvendigvis at den får det til.

Kort og godt: Det er godt mulig du hadde EL rett etter dag 13, men det er også mulig du ikke hadde EL, og at du heller får EL nå snart. Bare fortsett å teste. :)

Skrevet

Den KAN ha kommet da ja. Kroppen er ikke en maskin, så av og til gjør den noen "sprell". Men hvis du hadde EL på dag 13 vil du ikke ha syklus på 35dager + denne måneden.

Men det kan også hende (og dette er kanskje mer sannsynlig) at kroppen "klargjorde" seg for EL, men ikke slapp egget - og da kan du få EL senere i syklusen.

Er litt uklart om du fikk positiv test på dag 13 eller ikke?

Det er ikke noe som heter "falsk nesten positiv strek". Testen er positiv kun hvis streken er like sterk/sterkere enn kontrollstreken. Så hvis den var nesten positiv betyr det at den IKKE var positiv - og heller ikke falsk.

En positiv test indikerer også bare at kroppen prøver seg på EL - ikke nødvendigvis at den får det til.

Kort og godt: Det er godt mulig du hadde EL rett etter dag 13, men det er også mulig du ikke hadde EL, og at du heller får EL nå snart. Bare fortsett å teste. :)

Tusen takk for godt svar☺

Ja vett at streken skal være like sterk eller sterkere... Den var ikke like sterk, men ikke langt i fra.. og siden di andre etterpå er veldige svake i forhold til den så synes eg det var litt rart viss det kom en nesten positiv omtrent ei uke før evt. El..

håper den ikke er komt enda da😄

post-87480-284772_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...