Gå til innhold

Flyttevarsel (kompleks sak )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg. Skal prøve å forklare situasjonen kort her nå. Jeg har to felles barn med tidligere samboer. Nå skal jeg flytte til en annen del av landet i løpet av vinteren/våren. Jeg har forstått det slik at jeg må gi barnefar varsel om flytting innen 6 uker før flyttinga finner sted. Hvordan sender jeg flyttevarsel?

Barnefar har besøksforbud på seg, så jeg kan ikke sende han brev, for da vil politiet oppheve besøksforbudet. Han fikk dette forbudet på bakgrunn av en anmeldelse jeg leverte inn som omhandler vold og trusler. Barnevernet er inne i bildet av samme grunn og de ønsker ikke at han skal ha samvær så slik det er nå har jeg barna alene. Når jeg leser i barneloven ser det ut til at jeg ikke trenger å gi varsel om flytting så lenge det ikke foreligger en avtale om samvær, men både BV og familievernkontoret sa at jeg måtte gjøre dette. Men hvordan? Takker for svar!

Anonymous poster hash: b3e92...dab

Anonymous poster hash: 26005...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med politiet om hvordan du skal løse det uten å oppheve besøksforbudet.

Anonymous poster hash: da97f...041

• Liker 3
Skrevet

Har far samvær? Flyttevarsel gjelder kun dersom dere har en samværsavtale.

Anonymous poster hash: 904c9...2e3

Skrevet

Flyttekartell trenger man kun å melde dersom det påvirker ett evt samvær. Høres ikke ut som bf har samvær, da trenger du ikke å sende dette.

Anonymous poster hash: 1b872...c25

Skrevet

*flyttevarsel

Skrevet

Hvis du søker opp forarbeidet til loven, så står det der begrunnelsen for flyttevarsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...