Bumblebee73 Skrevet 11. august 2004 #1 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg har en hengeselje i hagen min. Den er ca. 1 m høy, og her om dagen oppdaget jeg at det var tørr jord oppover stammen et stykke. Jeg børstet det bort og da viste det seg at det myldret av sorte (sukker-)maur der. Jeg fant også mange egg som var lagt helt innpå barken. Jeg fjerna alt sammen, men tror du ikke at det idag var tilbake igjen. Grrr.... Har noen opplevd lignende? Eller har dere tips på hvordan jeg kan bli kvitt disse hersens maurene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 11. august 2004 #2 Del Skrevet 11. august 2004 Maurkverk får du kjøpt på plantesenter evt. også på dagligvareforretninger eller byggvareforretninger. Hvis du vil prøve noe miljøvennlig så kan du blande melis, potetmel og natron. Maur spiser melis, får i seg potetmel (stivelse) og natron. Stivelse sveller og natron omdannes til karbondioksidgass. Poff, sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå