AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Datteren min har akkurat byttet abonnement og fordi hun skulle videreføre nummeret sitt måtte vi vente på tilsendt sim med det gamle nr. Da det kom, ville det ikke funke. vi prøvde på alle måter å sette sim-kortet inn i den lille skuffen, men pga det skrå hjørnet ser det ut til at den eneste riktige måten er med den gullfargede kontaktsiden opp mot displayet. Stemmer det at den skal stå opp på 5c?? Hverken jeg eller mannen har nano-sim selv så vi er ikke så vant til dette, og datteren vår mener det skulle være slik og det ser altså ikke ut til at det funker på andre måter. Ringte teleoperatøren ang dette og de sa at enten var det noe feil på sim eller på telefonen. det siste er utelukket siden den er ganske ny og funket helt fint inntil hun byttet sim. imessage, snap osv funker fortsatt, bare ikke ringing og sms. Når vi ringer henne får vi beskjed om at nr ikke er i bruk, noe som skulle tilsi at det er noe galt med sim eller overføring av nr? For hvis det var feil innsatt sim burde vi vel bare komme til svarer om nr er operativt? Vel, i dag kom sim nr 2, bestilt siden det andre ikke funket. Har prøvd å gå inn og aktivere det nåmen det er det samme!! Funker ikke og når jeg ringer henne sier de at nr ikke er i bruk...? noen tips?? Anonymous poster hash: 2ace4...779
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 ps teleoperatør påstår at nr er operativt og skal fungere.. Anonymous poster hash: 2ace4...779
Gjest incognita Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Hvilken operatør er det snakk om? Og ble hennes tidligere nr overført? (mikro til nano-sim?)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Hun har byttet til Chess. Nummeret ble overført ja. er vel nano hun hadde før også, tror jeg. Anonymous poster hash: 2ace4...779
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Først og fremst ville jeg koblet telefonen på pc-en og synkronisert den i iTunes. Det løser de aller fleste problemer med iPhone. Hvis det ikke hjelper, dobbeltsjekk med Chess om det er riktig simkort som er aktivert hos dem. Ring til kundeservice eller send en epost og ha klart tallene som står på selve simkortet. Anonymous poster hash: 51be3...a07
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Operatørlås Hvis telefonen er operatørlåst så står det vanligvis "ugyldig sim" i displayet. De fleste operatører låser heller ikke telefonene sine lengre, men hvis tidligere operatør var Telenor så ville jeg absolutt sjekket det. Det kan sjekkes ved å taste inn IMEI-nummer her, og etter at det er gjort så må telefonen gjenopprettes i iTunes. Anonymous poster hash: 51be3...a07
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Og derfor skal jeg aldri ha de derre halvspiste eplene. For at mobilen skal funke så må en synkronisere med iTunes, som helst må være installert på iMøkk. Hvorfor ikke kjøpe noe mindre sært heller??? Anonymous poster hash: c95a5...fa4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Hvis telefonen er operatørlåst så står det vanligvis "ugyldig sim" i displayet. De fleste operatører låser heller ikke telefonene sine lengre, men hvis tidligere operatør var Telenor så ville jeg absolutt sjekket det. Det kan sjekkes ved å taste inn IMEI-nummer her, og etter at det er gjort så må telefonen gjenopprettes i iTunes. Anonymous poster hash: 51be3...a07 Tidligere operatør var Netcom.. Oi- opertørlåst? Det slo meg ikke en gang... jeg er ganske sikker på at den ikke var det, eller dvs pappaen er ganske sikker, det var han som bestilte den for henne. Får ikke beskjed om ugyldig sim når koden tastes.. alt slår seg på som normalt men hun har altså ikke noe nettverk. Forresten fant ut dette med simkortet, kontaktsiden skal visst vende ned. Men skal prøve å synkronisere med iTunes... takk for tips. Anonymous poster hash: 2ace4...779
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Og derfor skal jeg aldri ha de derre halvspiste eplene. For at mobilen skal funke så må en synkronisere med iTunes, som helst må være installert på iMøkk. Hvorfor ikke kjøpe noe mindre sært heller??? Anonymous poster hash: c95a5...fa4 Hehe ja, prøv å si det til en 13-åring. Vi skjønner heller ikke hvorfor det eneste som gjelder er apple, men iphone er visst det eneste som ser ut til å være gangbart i denne aldersgruppen!!! (Og nei- før den kommer fra en eller annen; det var ikke vi som betalte for den, hun kjøpte selv) Anonymous poster hash: 2ace4...779
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Og derfor skal jeg aldri ha de derre halvspiste eplene. For at mobilen skal funke så må en synkronisere med iTunes, som helst må være installert på iMøkk. Hvorfor ikke kjøpe noe mindre sært heller??? Anonymous poster hash: c95a5...fa4 Nei, jeg kjøpte simkort og stappa inn i mobilen. Veldig lett og veldig lite sært, og sånn er det for de aller fleste Anonymous poster hash: 9f8ac...e1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå