Gå til innhold

Folk pynter seg ikke i bursdager og slikt lengre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lagt merke til noe i det siste. Vi skal i bursdag, type hjemme hos noen og drikke kaffe og spise kaker. Jeg gjør meg litt flid med f.eks en svart bukse og en finere topp, smykke, setter opp håret...Min mann tar på seg penbukse og skjorte, som regel ikke slips for å gjøre det litt uformelt. Så ankommer vi bursdagen, hvor verken gjester eller vertskapet har tatt på segnoe ekstra, helt vanlige klær.

Hadde nylig ettårsdag til poden og jeg hadde gledet meg veldig. Vi hadde det hjemme med de nærmeste i familen. Gjorde som vi pleier, mannen og jeg, poden hadde selvsagt pynta seg fint, så kommer det ene etter den andre inn døra i de vanlige klærne deres; hettegenser, dongeribukse, adidas-t-skjorte...altså det de går i til vanlig. Kjente jeg ble litt skuffet! Altså, det må da gå an å ta på seg noe annet enn hverdagsklærne i bursdag, og ihvertfall i ettårsdag! Jeg ser for meg poden skal se bursdagsbildene når den tid kommer, og ser på bildene at her var gjestene helt vanlige, ingen innsats for å sette litt pris på ettåringen...

Dagens utblåsning!

Anonymous poster hash: 46b1f...ef2
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Personlig har jeg aldri forståt poenget i å pynte seg.

Jeg kan forstå brullyp og begravelser. Men det er det eneste.

• Liker 5
Skrevet

En ettårsdag? :) Jeg ville ikke tatt det ille opp, nei.

Anonymous poster hash: ab7e2...6f7
  • Liker 9
Skrevet

For å gjøre litt ekstra ut av busrdager, det er tross alt ikke hver dag man kan pynte seg, ellers i året ser man jo folket i de samme klærne dag ut og dag inn...

• Liker 4
Skrevet

For å gjøre litt ekstra ut av busrdager, det er tross alt ikke hver dag man kan pynte seg, ellers i året ser man jo folket i de samme klærne dag ut og dag inn...

Det er jo noe forskjell på en bursdag for en ettåring og et førtiårslag. :)

• Liker 13
Skrevet

En ettårsdag? :) Jeg ville ikke tatt det ille opp, nei.

Jeg kjenner jeg er skuffet på podens vegne. Ser for meg om noen år; "Mamma, hvorfor har du og pappa og jeg pynta oss, men ikke onkel og tante og fetter Erik i bursdagen min?"

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er vanlig folkeskikk å pynte seg når man er bedt et sted, uansett om det er 1-årsdag, eller en vanlig tirsdag kveld med middag.

Anonymous poster hash: 7ec3e...c6c
  • Liker 31
Skrevet

Jeg kjenner jeg er skuffet på podens vegne. Ser for meg om noen år; "Mamma, hvorfor har du og pappa og jeg pynta oss, men ikke onkel og tante og fetter Erik i bursdagen min?"

Det scenarioet der skjer kun i ditt hode.

• Liker 36
Skrevet

Møtte opp i en begravelse i USA med mørk dress og slips. Der møtte det opp folk i kakishorts og piquetrøyer.

Det er bare å bli vant til det. trenden er uformelt over hele linja i alle sammenhenger.

Når jeg gikk på barneskolen på 80 tallet gikk læreren min i dress og slips. Alltid.

Anonymous poster hash: 72554...27c

Skrevet

Etåringen din husker ikke noe om fok har pynta seg, den er ikke så overfladisk som deg. Er det viktigere at folk pynter seg eller at de faktisk kommer på noe så unødvendig som bursdag for en etåring?? Bursdag i det hele tatt?? WHY!! Er det rart det er krig i verden..

Anonymous poster hash: 7711b...cfa
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes også folk bør pynte seg når de skal i selskaper, være seg det er en 1-årsdag eller en 40-årsdag. Men så liker jeg veldig godt å pynte meg og de rundt meg, så er nok derfor. :)

• Liker 6
Skrevet

'jeg må gå pyntet på jobb, hele tiden, er sjeleglad om jeg ikke må pynte meg på fritiden i tillegg.

Men i burstagsselskap ville jeg pyntet meg litt. Sminke, kanskje fine jeans og en topp, men ikke nødvendigis skjørt/kjole.

Anonymous poster hash: 258ef...fa1
Skrevet

Etåringen din husker ikke noe om fok har pynta seg, den er ikke så overfladisk som deg. Er det viktigere at folk pynter seg eller at de faktisk kommer på noe så unødvendig som bursdag for en etåring?? Bursdag i det hele tatt?? WHY!! Er det rart det er krig i verden..

Det handler ikke om ettåringen husker eller ikke. Det handler om normal folkeskikk. Man trenger selvsagt ikke ankomme i gallakjole og tiara, men det går an å se ut som man bryr seg litt om egen fremtoning.

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror ikke TS har tenkt å skape krig over dette.

Ett-åringen legger neppe merke til det nå eller i fremtiden, det kan du være sikker på TS. Men jeg er enig i prinsippet ditt, og benytter selv enhver slik anledning til å pynte meg litt ekstra, uavhengig av bursdagsbarnets alder.

• Liker 2
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Møtte opp i en begravelse i USA med mørk dress og slips. Der møtte det opp folk i kakishorts og piquetrøyer.

Det er bare å bli vant til det. trenden er uformelt over hele linja i alle sammenhenger.

Når jeg gikk på barneskolen på 80 tallet gikk læreren min i dress og slips. Alltid.

Anonymous poster hash: 72554...27c

For min del så gjør det ikke noe om folk går i vanlig tøy i en begravelse eller i et brullyp. Men jeg kan forstå at man tar fin tøy på. Hadde det vært opp til meg alene så kunne man godt i joggebukser

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Utblåsning over noe slikt? :/

Har du ikke bedre ting å foreta deg?

Huff.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, jeg bryr meg ikke om folk er pyntet eller ikke i selskaper hos oss :) Vi bedømmer ikke hvor mye folk bryr seg etter hvordan de pynter seg.

Endret av Vind
  • Liker 1
Skrevet

Nå har jeg lagt merke til noe i det siste. Vi skal i bursdag, type hjemme hos noen og drikke kaffe og spise kaker. Jeg gjør meg litt flid med f.eks en svart bukse og en finere topp, smykke, setter opp håret...Min mann tar på seg penbukse og skjorte, som regel ikke slips for å gjøre det litt uformelt. Så ankommer vi bursdagen, hvor verken gjester eller vertskapet har tatt på segnoe ekstra, helt vanlige klær.

Hadde nylig ettårsdag til poden og jeg hadde gledet meg veldig. Vi hadde det hjemme med de nærmeste i familen. Gjorde som vi pleier, mannen og jeg, poden hadde selvsagt pynta seg fint, så kommer det ene etter den andre inn døra i de vanlige klærne deres; hettegenser, dongeribukse, adidas-t-skjorte...altså det de går i til vanlig. Kjente jeg ble litt skuffet! Altså, det må da gå an å ta på seg noe annet enn hverdagsklærne i bursdag, og ihvertfall i ettårsdag! Jeg ser for meg poden skal se bursdagsbildene når den tid kommer, og ser på bildene at her var gjestene helt vanlige, ingen innsats for å sette litt pris på ettåringen...

Dagens utblåsning!

Jeg ser poenget i å pynte seg men i ettårsdag. Bursdagsbarnet kunne ikke brydd seg mindre, så der syns jeg ikke det er nøye at folk pynter seg

Skrevet

Ser ikke hva som er så pynta med en svart bukse og en topp heller jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...