AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Del Skrevet 18. februar 2015 I går laget jeg en rett som er en slags mellomting mellom lapskaus og kjøttsuppe og kjøttgryte. Det er oksekjøtt, poteter og gulrøtter kokt i en kjøttkraft med rødvin. Krydret med salt, pepper og rosmarin. Det er ganske mye kraft, kjøtt og gulrøtter igjen (ikke så mye potet). Den er sikkert god i dag hvis den blir bare varmet opp. Men jeg synes det er så kjedelig å spise det samme 2 dager på rad. Forslag til hvordan gjøre den mer spennende? Anonymous poster hash: c1025...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 18. februar 2015 #2 Del Skrevet 18. februar 2015 Tja, en gryte blir sjelden så mye annet enn en gryte uansett hva man gjør for å modifisere den. Hvis du vil ha mere potet, kan du rett og slett tilsette litt av en pose frossen lapskausblanding og varme den opp på nytt. Lapskausblandingen inneholder mye potet, og de andre grønnsakene skulle passe sammen med det du har. En annen ting du kan gjøre er å lage en slags grateng. Hell restene av "grytesuppa" i en ildfast form. Lag potetmos og bre over "grytesuppa", strø eventuelt litt reven ost på toppen. Sett det hele i stekeovnen og la det bli gjennomvarmt (15-20 min på 175 grader, gjetter jeg på). Pass på at den ikke blir brent på toppen før det er gjennomvarmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Del Skrevet 18. februar 2015 Tja, en gryte blir sjelden så mye annet enn en gryte uansett hva man gjør for å modifisere den. Hvis du vil ha mere potet, kan du rett og slett tilsette litt av en pose frossen lapskausblanding og varme den opp på nytt. Lapskausblandingen inneholder mye potet, og de andre grønnsakene skulle passe sammen med det du har. En annen ting du kan gjøre er å lage en slags grateng. Hell restene av "grytesuppa" i en ildfast form. Lag potetmos og bre over "grytesuppa", strø eventuelt litt reven ost på toppen. Sett det hele i stekeovnen og la det bli gjennomvarmt (15-20 min på 175 grader, gjetter jeg på). Pass på at den ikke blir brent på toppen før det er gjennomvarmt. Takk for tips! Å lage den om til en ovnsrett med potetmos har jeg også vurdert. Ellers har jeg vært på tanken å tilsette en boks knuste, hermetisk tomater samt litt annen type krydder (timian, oregano?), slik at gryta blir mer "middelhavsinspirert" Anonymous poster hash: 314a4...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvis du tilsetter tomat som du skriver kan du koke sausen godt inn, blande den med nykokt pasta, og ha over revet parmesan og feks hakket bladpersille. Anonymous poster hash: 5759f...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Del Skrevet 18. februar 2015 Eller: Ha i kokte speltgryn/byggryn eller kikerter samt strimlet grønnkål som du akkurat lar bli litt myk, og spis som kraftig italiensk-inspirert suppe med revet parmesan og god olivenolje på toppen, og godt brød til. Anonymous poster hash: 5759f...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvis du tilsetter tomat som du skriver kan du koke sausen godt inn, blande den med nykokt pasta, og ha over revet parmesan og feks hakket bladpersille. Anonymous poster hash: 5759f...368 Jeg tror ganske bestemt at det vil fungere å tilsette en boks knuste tomater og la det koke godt inn med litt krydder. Men chattet akkurat med en venninne som mente at det ville bli helt "pyton". Retten består av kjøtt, litt poteter, kjøttkraft og gulrøtter. Så vidt jeg kan se, er det ingen av disse tingene som ikke passer sammen med tomat?? Eller tar jeg feil. Anonymous poster hash: 314a4...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg tror ganske bestemt at det vil fungere å tilsette en boks knuste tomater og la det koke godt inn med litt krydder. Men chattet akkurat med en venninne som mente at det ville bli helt "pyton". Retten består av kjøtt, litt poteter, kjøttkraft og gulrøtter. Så vidt jeg kan se, er det ingen av disse tingene som ikke passer sammen med tomat?? Eller tar jeg feil. Anonymous poster hash: 314a4...e5a Nei, du tar ikke feil! Tror det vil fungere helt fint. Anonymous poster hash: 5759f...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Del Skrevet 18. februar 2015 Nei, du tar ikke feil! Tror det vil fungere helt fint. Anonymous poster hash: 5759f...368 Da går jeg for den! Rapport følger.... etter middagen. Anonymous poster hash: 314a4...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå