AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er mildt sagt ikke særlig glad i å fly.. På kortere turer, f.eks innad i Europa, så går det greit, men nå skal jeg på en flytur som varer i 9 timer.. Bør jeg gå til legen og få noen form for angstdempende middel? Noen som har erfaringer med dette? Anonymous poster hash: fb0e6...ecd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor ikke heller drikke seg drita full. Anonymous poster hash: a0b41...e9e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor ikke heller drikke seg drita full. Anonymous poster hash: a0b41...e9e Fordi jeg ikke skal til Agia Napa. Jeg har bikka 20 skjønner du. Anonymous poster hash: fb0e6...ecd 4
venus_ Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Jeg ville prøvd, 9 timer er lenge å være redd og anspent.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Fordi jeg ikke skal til Agia Napa. Jeg har bikka 20 skjønner du. Anonymous poster hash: fb0e6...ecd kan jo fortsatt være vill over 20... Anonymous poster hash: a0b41...e9e
goldenchanel Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er mildt sagt ikke særlig glad i å fly.. På kortere turer, f.eks innad i Europa, så går det greit, men nå skal jeg på en flytur som varer i 9 timer.. Bør jeg gå til legen og få noen form for angstdempende middel? Noen som har erfaringer med dette? Anonymous poster hash: fb0e6...ecd Skal du fly 9 timer sammenhengende? da ville jeg fått noen sovetabeletter selv har jeg ikke flyskrekk men det er godt å sove! Jeg vet det ikke hjelper men det er MYE større risiko å kjøre bil hver dag enn å fly. Det er ikke farlig å fly og ingenting å være redd for, tenk så mange som tar fly hver eneste dag og hvor bra det går? De har strenge sikkerhetsrutiner og om om noe ikke stemmer så får de ikke ta av, om noe skjer i luften er det så mye automatikk og back up systemer at du vil ikke tro det engang! Det går så bra skal du se
Gjest Badabing Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har også flyskrekk, men jeg reiser ganske mye. Siden jeg også er redd for å være neddopet, har jeg tatt noen slags antihistaminer som virker beroligende. Tror mange også bruker innsovningstabletter, for da er det ikke slik at man blir veldig vanskelig å vekke. Legen har sikkert vært borti det før så du kan få noe som passer deg. Lykke til
venus_ Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Skal du fly 9 timer sammenhengende? da ville jeg fått noen sovetabeletter selv har jeg ikke flyskrekk men det er godt å sove! Jeg vet det ikke hjelper men det er MYE større risiko å kjøre bil hver dag enn å fly. Det er ikke farlig å fly og ingenting å være redd for, tenk så mange som tar fly hver eneste dag og hvor bra det går? De har strenge sikkerhetsrutiner og om om noe ikke stemmer så får de ikke ta av, om noe skjer i luften er det så mye automatikk og back up systemer at du vil ikke tro det engang! Det går så bra skal du se Flyskrekk kan dessverre ikke bedres av sannsynlighet. Fly kan styrte, det kan ikke du nekte på.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Jeg tar angstdempende når jeg skal fly. Jeg blir litt trøtt of sliten av dem, men herregud så deilig det er å ikke ha hjertebank og press i brystet når jeg flyr. Jeg gikk til legen og fikk angstdempende uten problemer, men jeg fortalte grundig hvordan jeg følte det å fly. Anonymous poster hash: df2d9...b14 2
venus_ Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har også flyskrekk, men jeg reiser ganske mye. Siden jeg også er redd for å være neddopet, har jeg tatt noen slags antihistaminer som virker beroligende. Tror mange også bruker innsovningstabletter, for da er det ikke slik at man blir veldig vanskelig å vekke. Legen har sikkert vært borti det før så du kan få noe som passer deg. Lykke til Tror beroligende som feks Sobril er det mest vanlige.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Flyskrekk kan dessverre ikke bedres av sannsynlighet. Fly kan styrte, det kan ikke du nekte på. Agree! Folk forteller meg alltid om hvor liten sannsynlighet det er for at flyet skal dette ned (som er min skrekk, andre har f.eks klaus.) og jeg er mildt sagt lei av det.. Anonymous poster hash: df2d9...b14 1
goldenchanel Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Flyskrekk kan dessverre ikke bedres av sannsynlighet. Fly kan styrte, det kan ikke du nekte på. Men hvorfor er du mer redd for å fly enn for å ferdes i trafikken som bilist eller fotgjenger? om man skal være redd for alt som har en sannsynlighet for å gå galt så må du være redd alt!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 En venninne av meg pleier å spørre "Hvor mange Valium er det dit?" når noen forteller at de skal til et sted langt vekk Det går an å få ulike beroligende midler, men du bør kanskje ha prøvd medikamentet en gang før du reiser, slik at du vet noenlunde hvordan du reagerer. Ta det opp med fastlegen din. Anonymous poster hash: 426c7...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Men hvorfor er du mer redd for å fly enn for å ferdes i trafikken som bilist eller fotgjenger? om man skal være redd for alt som har en sannsynlighet for å gå galt så må du være redd alt! For min del har det med kontroll å gjøre. Jeg har virkelig null kontroll på hva som skjer foran i flyet, men jeg har mye mer kontroll når jeg f.eks kjører bil. Anonymous poster hash: df2d9...b14
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Men hvorfor er du mer redd for å fly enn for å ferdes i trafikken som bilist eller fotgjenger? om man skal være redd for alt som har en sannsynlighet for å gå galt så må du være redd alt! Fordi fobier og fobikere ikke er logiske og rasjonelle når det gjelder fobien sin! En fobi er en irrasjonell redsel. Hilsen emetofob som lever sammen med en agorafobiker med sterk flyskrekk. Anonymous poster hash: 426c7...4a5 2
venus_ Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Men hvorfor er du mer redd for å fly enn for å ferdes i trafikken som bilist eller fotgjenger? om man skal være redd for alt som har en sannsynlighet for å gå galt så må du være redd alt! Fordi jeg kjører bilen selv, eller sitter på med noen jeg kjenner og ser hva som skjer foran meg. Også er det sykt langt ned om noe skulle skje med flyet. Du må da være enig i at du heller ville vært i en bilulykke enn en flystyrt?
goldenchanel Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 For min del har det med kontroll å gjøre. Jeg har virkelig null kontroll på hva som skjer foran i flyet, men jeg har mye mer kontroll når jeg f.eks kjører bil. Anonymous poster hash: df2d9...b14 Men du har 0 kontroll over hva andre bilister gjør, og det er som regel de som utgjør en risiko for deg. Fordi fobier og fobikere ikke er logiske og rasjonelle når det gjelder fobien sin! En fobi er en irrasjonell redsel. Hilsen emetofob som lever sammen med en agorafobiker med sterk flyskrekk. Anonymous poster hash: 426c7...4a5 Jeg forstår at forbier ikke er logiske, men når noen argumenterer med at sannsynligheten for å styrte er tilstede og det eventuelt er derfor de er redd så lurer jeg på hvorfor de ikke er redd for alt annet som har større sannsynlighet for å skje.
goldenchanel Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Fordi jeg kjører bilen selv, eller sitter på med noen jeg kjenner og ser hva som skjer foran meg. Også er det sykt langt ned om noe skulle skje med flyet. Du må da være enig i at du heller ville vært i en bilulykke enn en flystyrt? Om utfallet var døden hadde det ikke spilt noen rolle om det var i bilen eller på fly, det er jo tydelig at dette for deg har med kontroll å gjøre. Hvorfor skulle man heller ønske å være i en bilulykke? Jeg syns det er helt greit å fly, trives med turbulens og kjenner godt til rutinene rundt sikkerhet som i statistikken gjør det MYE tryggere å fly enn å kjøre bil. Bak spaken på flyet sitter 2 som har dette som yrke. Bak rattet på bilen sitter det mange idioter som aldri burde fått kjøre bil
bollebølle Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Men du har 0 kontroll over hva andre bilister gjør, og det er som regel de som utgjør en risiko for deg. Jeg har null kontroll på andre, men jeg har muligheten til å gjøre noe om det skulle skje noe. Dette kan jeg ikke om det skjer noe med flyet.
venus_ Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Om utfallet var døden hadde det ikke spilt noen rolle om det var i bilen eller på fly, det er jo tydelig at dette for deg har med kontroll å gjøre. Hvorfor skulle man heller ønske å være i en bilulykke? Jeg syns det er helt greit å fly, trives med turbulens og kjenner godt til rutinene rundt sikkerhet som i statistikken gjør det MYE tryggere å fly enn å kjøre bil. Bak spaken på flyet sitter 2 som har dette som yrke. Bak rattet på bilen sitter det mange idioter som aldri burde fått kjøre bil I en flystyrt er det sjeldent noen som overlever, det er det i bilulykker. Bare et tips til deg, å greie ut om hvor farlig det er å kjøre bil til noen som allerede er redd for å fly vil bare føre til at personen blir mer redd for å kjøre bil også, ikke mindre redd for å fly.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå