AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 (Litt usikker på hvilket underforum jeg skulle poste denne i...) Jeg er ei jente på 20 år, som er student, og samtidig fysisk aktiv hver dag. I en travel hverdag har jeg ikke mye tid til overs. For å "stramme inn" litt, har jeg tenkt på om det er mulig at jeg kan trene tidlig på dagen, f.eks. fra kl 10.30-11.30, og så dra rett i en forelening som varer fra 12 til 14. Kan si at jeg svetter en del på trening, og derfor ikke føler meg superfresh, men likevel kan jeg takle å sitte i en forelesning, og så dra hjem og dusje rett etterpå. Men er dette litt ekkelt ovenfor de andre studentene? Er usikker på om det lukter av meg (kjenner ikke egen svettelukt), og at andre studenter skal synes jeg er uhygienisk etc. er jo selvfølgelig ikke noe jeg ønsker. Vet at dette kanskje er rart å stille spørsmål ved, men lurer på om noen kan dele meningen sin angående dette? På forhånd, tusen takk! Anonymous poster hash: f8695...d15
Gjest Runforit Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Du kan vaske deg med vann, såpe og tørke deg godt uten å dusje. 3
FruHudson Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Du kan vaske deg med vann, såpe og tørke deg godt uten å dusje. Støtter denne! En kjapp kattevask og skifte av klær burde være minimum. Hvertfall at du bytter til en ren genser eller lignende. 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Er det ikke mulig å dusje der du trener? Er det et alternativ å trene så du får tid å dusje før forelesningen? (om du jogger kan du jo gjøre det rundt i nærmiljøet ved heimen og dusje hjemme). Å gå rett på forelesning uten å vaske seg i det hele tatt er ikke så ok for de som skal sitte rundt. Må minst ha en kattevask med klut og greier da, ja, og bytte klær. Anonymous poster hash: cbaa9...543 5
Jolene Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor ikke trene tidligere og dermed rekke å dusje? Å sitte ved siden av/ i nærheten av noen som oser svette er skikkelig kvalmende. Som minimum bør man ha tid til en kjapp kattevask+bytting av klær. 2
Jade Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Tenk hvis 30 studenter har trent og svettet før forelesningen... Mange ikke dusjet... Mange ikke byttet klær... Mange dynket seg i parfyme. Trangt rom... Mange folk... dårlig ventilasjon... Får nesten hodepine bare ved å lese denne tråden Kjempeflott at du tar deg tid til å trene. Men dropp ikke dusjen og klesbytte med mindre du skal rett hjem, og du kommer deg hjem uten kollektiv transport!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Dra litt tidligere på trening så du rekker å dusje først. Enkelte mennesker lukter ikke akkurat blomster etter trening... Anonymous poster hash: 3a948...c42
mijaa Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Minimumskravet er en kattevask og klesbytte etter trening! Du sier du "svetter en del", vet ikke helt hva du legger i det, men om du blir våt i håret av svette og sånne ting synes jeg du dra litt tidligere på trening sånn at du rekker å dusje, altså.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 TS her igjen. Takk for mange svar Dersom jeg hadde hatt anledning til å trene tidligere, hadde jeg selvfølgelig gjort det. Men slik "timeplanen" min er, rekker jeg dessverre ikke å trene tidlig nok slik at jeg kan dusje mellom trening og forelesning. Anonymous poster hash: f8695...d15
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Gå tidligere fra treningen da. 7 minutter f.eks.Anonymous poster hash: 817d3...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Ikke noe å bekrymre seg for ts. Fersk svettelukt lukter ikke dårlig. Dessuten vil det lukte mer deilig kjønnslukt av deg, noe som bare er positivt. Anonymous poster hash: 17c69...fd9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Dusje på treningssenteret?? Rekker ikke å dusje på treningssenteret dersom timen er ferdig 11.30, og bussen til skolen går 11.35... Jeg er ikke dum TS Anonymous poster hash: f8695...d15 1
Kira-delta Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Rekker ikke å dusje på treningssenteret dersom timen er ferdig 11.30, og bussen til skolen går 11.35... Jeg er ikke dum TS Anonymous poster hash: f8695...d15 Da ville jeg droppa uttøyingen og gått fem min tidligere fra timen, eller trent på egenhånd. 11
Gjest Vena Cava Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Du kan vaske deg med vann, såpe og tørke deg godt uten å dusje. Jepp! Og ha med deg deodorant og skifte (bukse, t skjorte, sokker og bh), så holder det i massevis:)
minister-mio Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Du bør legge inn en kjapp dusj og skifte klær.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Jeg ville gått litt tidligere fra trening for å rekke å vaske meg og skifte. Greit å dra rett på forelesning etter en gåtur eller annen lavintens aktivitet, men å sitte i full buss og trange forelesningssaler etter trening der man har svettet skikkelig kan nok bli ubehagelig for de rundt deg. Anonymous poster hash: c554a...ad3 1
Jade Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Da vil jeg si at du ikke har tid til å trene. Rett og slett. Det hjelper ikke å være fit og flott om man stinker død og pine :-) 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Det er ikke greit å dra rett på forelesning etter trening. Det er hensynsløst overfor andre studenter. Anonymous poster hash: 532bb...d03 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Det er ikke greit å dra rett på forelesning etter trening. Det er hensynsløst overfor andre studenter. Anonymous poster hash: 532bb...d03 Ikke ovenfor gutter. De vil like lukten av hennes svette dåse. Anonymous poster hash: 17c69...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå