AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Dater en helt fantastisk mann, har begynt å bli forelsket. Vi har datet i ca 4 uker. Vi har det veldig fint sammen. Det eneste er at jeg er redd jeg skal ødelegge alt grunnet usikkerheten min. Vi skal treffes til helger og jeg gruer meg faktisk litt, er redd jeg kommer til å si et eller annet eller være rar. Jeg spurte om vi skulle treffes i dag, men det kunne han ikke, oppga ingen grunn og da er det gjort for min del, da er jeg sikker på at han skal treffe en annen. Han er også fortsatt aktiv på en datingside som plager meg. Det plager meg såpass mye at jeg vurderer og ikke treffe han mer. Samtidig er jeg livredd for å ta det opp for jeg vil ikke virke kontrollerende eller usikkerAnonymous poster hash: a2b32...b89
Becka Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Hei, Kjenner meg igjen med det å være usikker og tolke hver minste lille avvisning til noe negativt. Det eneste av tips jeg kan gi deg, som jeg selv jobber med, er å ikke ta opp sånne små ting. La det fare, bit tenna sammen, og hør på det på denne måten; En venninne spør deg hvorfor det ble slutt allerede mellom deg og ham. Du svarer; " Nei, han ville ikke treffe meg da jeg spurte samme dag, og han oppga ingen grunn. Derfor dumpet jeg ham. " Så når slike "situasjoner" oppstår - bagatelliser dem på denne måten. Si dem gjerne høyt. Da hører du om det høres helt dumt ut, eller om du har en real grunn til å handle. Det at han er aktiv på en dating side ennå, syntes jeg ikke du skal ta så ille heller. Jeg så også det med "min" ( men da hadde vi riktig nok tatt en break. ) Jeg likte det overhode ikke. Men sannheten var jo at jeg selv var jo der ennå! Og jeg selv vil ikke ha noen andre. Jeg kommer til å slette meg så fort jeg vet at vi er seriøse. Dere har trosalt ikke datet så lenge. 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Hei, Kjenner meg igjen med det å være usikker og tolke hver minste lille avvisning til noe negativt. Det eneste av tips jeg kan gi deg, som jeg selv jobber med, er å ikke ta opp sånne små ting. La det fare, bit tenna sammen, og hør på det på denne måten; En venninne spør deg hvorfor det ble slutt allerede mellom deg og ham. Du svarer; " Nei, han ville ikke treffe meg da jeg spurte samme dag, og han oppga ingen grunn. Derfor dumpet jeg ham. " Så når slike "situasjoner" oppstår - bagatelliser dem på denne måten. Si dem gjerne høyt. Da hører du om det høres helt dumt ut, eller om du har en real grunn til å handle. Det at han er aktiv på en dating side ennå, syntes jeg ikke du skal ta så ille heller. Jeg så også det med "min" ( men da hadde vi riktig nok tatt en break. ) Jeg likte det overhode ikke. Men sannheten var jo at jeg selv var jo der ennå! Og jeg selv vil ikke ha noen andre. Jeg kommer til å slette meg så fort jeg vet at vi er seriøse. Dere har trosalt ikke datet så lenge. Takk for gode råd:) Det er veldig logisk, men ikke like lett å følge alltid... Anonymous poster hash: a2b32...b89 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er også slik, utrolig usikker og redd for å gjøre noe galt. Du skriver du vurderer å gjøre det slutt på grunn av dette. Men hva tror du du oppnår med det? Du vil mest sannsynlig ha akkurat samme problem med neste fyr du møter. Det er best å bare bite tennene sammen og håndtere det nå, enn å bare skyve problemet foran deg. Et råd er å undersøke tankene dine helt nøkternt. Et problem du har er at han sier en ting, og du hopper til konklusjoner ut fra denne tingen. Har du noen reell grunn til å tro det du gjør? Han oppgir ingen grunn, og du hopper automatisk til en konklusjon om at han treffer andre. Hvorfor det? Kan det være en annen grunn? Kan det være at han bare skal jobbe, eller har en avtale med en kompis? Hva slags grunn kan han ha for -ikke- å gi en grunn? Det kan være han ikke tenker over at han skal måtte begrunne seg. Det kan mao være mange helt naturlige og uskyldige forklaringer på "Problemet". Du er ikke tankeleser, så du kan ikke vite at din tolkning er riktig. Når du har slike tanker, prøv også å tenke deg at det er en venninne som sier dette til deg. Ville du da tenkt det samme, at ja, hun må ha rett i at han må ha en annen, det kan jo ikke være noen annen grunn til at han avviser en invitasjon? Det kan også være andre, helt uskyldige grunner til at han er aktiv på datesiden. Han kan ha blitt venner med noen der, som han fortsatt snakker med, uten at det er noe flørt på gang, eller noe ønske om noe mer. Anonymous poster hash: 6950f...613 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Jeg skulle bare ønske han hadde meldt seg av datingsiden - da hadde jeg blitt mye tryggere. Han snakker som om vi er sammen, men jeg klarer ikke helt å ta det til meg. Mye av grunnen til at jeg også blir så usikker er at jeg liker han utrolig godt, det er lenge siden jeg har følt det sånn. Er veldig redd han ikke føler det samme som meg Anonymous poster hash: a2b32...b89
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Uansett hva du gjør, om han forlater deg, så er det ikke i dine hender. Gjør ditt beste og ikke vær så usikker. Husk at det er en konkurranse der ute og du må være den beste kvinnen i hans liv. Om han forlater deg så er det nok en god grunn til det. Anonymous poster hash: c20e5...74f 1
Gjest Lille-pus Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Dere har datet.... i 4 små uker. Du gir et inntrykk av å ikke være en selvstendig kvinne slik du uttrykker deg i denne tråden. Du må gå til årsaken for at du gir inntrykk av å bygge hele din eksistens på et behov for å detaljstyre livet til en mann du i praksis ikke kjenner (ingen kjenner hverandre etter å ha datet i 4 uker). Harde ord? Sikkert. Vil den oppførselen du gir inntrykk av i denne tråden være ødeleggende? Absolutt. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Dere har datet.... i 4 små uker. Du gir et inntrykk av å ikke være en selvstendig kvinne slik du uttrykker deg i denne tråden. Du må gå til årsaken for at du gir inntrykk av å bygge hele din eksistens på et behov for å detaljstyre livet til en mann du i praksis ikke kjenner (ingen kjenner hverandre etter å ha datet i 4 uker). Harde ord? Sikkert. Vil den oppførselen du gir inntrykk av i denne tråden være ødeleggende? Absolutt. Det er vel å ta litt av?? Det er faktisk helt normale følelser i en dateprosess. Hva vet du om hvor godt vi kjenner hverandre?? Anonymous poster hash: a2b32...b89 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Det er vel å ta litt av?? Det er faktisk helt normale følelser i en dateprosess. Hva vet du om hvor godt vi kjenner hverandre?? Anonymous poster hash: a2b32...b89 Hva vet du om hva som er helt normale følelser??Anonymous poster hash: 4fb43...487
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Hva vet du om hva som er helt normale følelser??Anonymous poster hash: 4fb43...487 Ojsann... Anonymous poster hash: a2b32...b89
Gjest Lille-pus Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Det er vel å ta litt av?? Det er faktisk helt normale følelser i en dateprosess. Hva vet du om hvor godt vi kjenner hverandre?? Anonymous poster hash: a2b32...b89 Jeg noterer meg jo bare at du ikke kjenner ham godt nok til å puste med maven. Når fantasien din løper aldeles løpsk med scenarier som du beskriver i HI (beklager, men dette er rene ord for pengene) så blir du et menneske som gir inntrykk av å stadig måtte bekreftes. Dater en helt fantastisk mann, har begynt å bli forelsket. Vi har datet i ca 4 uker. Vi har det veldig fint sammen. Det eneste er at jeg er redd jeg skal ødelegge alt grunnet usikkerheten min. Vi skal treffes til helger og jeg gruer meg faktisk litt, er redd jeg kommer til å si et eller annet eller være rar.Jeg spurte om vi skulle treffes i dag, men det kunne han ikke, oppga ingen grunn og da er det gjort for min del, da er jeg sikker på at han skal treffe en annen. Han er også fortsatt aktiv på en datingside som plager meg. Det plager meg såpass mye at jeg vurderer og ikke treffe han mer. Samtidig er jeg livredd for å ta det opp for jeg vil ikke virke kontrollerende eller usikkerAnonymous poster hash: a2b32...b89 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Dere har datet.... i 4 små uker. Du gir et inntrykk av å ikke være en selvstendig kvinne slik du uttrykker deg i denne tråden. Du må gå til årsaken for at du gir inntrykk av å bygge hele din eksistens på et behov for å detaljstyre livet til en mann du i praksis ikke kjenner (ingen kjenner hverandre etter å ha datet i 4 uker). Harde ord? Sikkert. Vil den oppførselen du gir inntrykk av i denne tråden være ødeleggende? Absolutt. Nå får du ta deg sammen og slutte med slike hoverende uttalelser. Anonymous poster hash: 0a577...880 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Angrer på at jeg la ut dette her. Så mye usaklige og negative kommentarer. Melder meg ut av tråden - dere får fortsette dere andre... TS Anonymous poster hash: a2b32...b89
Gjest Lille-pus Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Nå får du ta deg sammen og slutte med slike hoverende uttalelser. Anonymous poster hash: 0a577...880 Det er sant. Du kan jo forsøke å bevise noe annet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Angrer på at jeg la ut dette her. Så mye usaklige og negative kommentarer. Melder meg ut av tråden - dere får fortsette dere andre... TS Anonymous poster hash: a2b32...b89 Det skjønner jeg godt. Noen er opptatt av å degradere andre i svarene sine, det er synd. Men du får ha lykke til! Anonymous poster hash: 0a577...880 5
Becka Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Angrer på at jeg la ut dette her. Så mye usaklige og negative kommentarer. Melder meg ut av tråden - dere får fortsette dere andre... TS Anonymous poster hash: a2b32...b89 Poster man på et forum så må man nå tåle litt harde svar. Men ikke alle er sånn, og noen prøver å komme med litt mer oppmuntrende råd også. Håper du lytter til dem. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Angrer på at jeg la ut dette her. Så mye usaklige og negative kommentarer. Melder meg ut av tråden - dere får fortsette dere andre... TSAnonymous poster hash: a2b32...b89 Nei, du har stort sett fått positive, oppløftende kommentarer. Jeg tenkte som deg før, men oppdaget at hver gang jeg analyserte og tolket ting i verste retning, så tok jeg feil. Eller i hvert fall nesten alltid. Om jeg en sjelden gang hadde rett, så viste det seg at det ikke var så farlig, det gikk greit. Å hele tiden 'forberede' seg på det verste gjør det ikke noe enklere å takle et nederlag. Å alltid ta sorgen på forskudd er ødeleggende for sinnet. Om noen går rundt hver dag og frykter at huset skal brenne ned, hva skjer om det faktisk brenner ned? 'Yes! Dette har jeg forberedt meg på i årevis! Tenk hvor mye lettere dette blir nå i forhold til om jeg ikke hadde tenkt på det i flere timer hver dag!'Anonymous poster hash: 849a3...f60 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Dater en helt fantastisk mann, har begynt å bli forelsket. Vi har datet i ca 4 uker. Vi har det veldig fint sammen. Det eneste er at jeg er redd jeg skal ødelegge alt grunnet usikkerheten min. Vi skal treffes til helger og jeg gruer meg faktisk litt, er redd jeg kommer til å si et eller annet eller være rar. Jeg spurte om vi skulle treffes i dag, men det kunne han ikke, oppga ingen grunn og da er det gjort for min del, da er jeg sikker på at han skal treffe en annen. Han er også fortsatt aktiv på en datingside som plager meg. Det plager meg såpass mye at jeg vurderer og ikke treffe han mer. Samtidig er jeg livredd for å ta det opp for jeg vil ikke virke kontrollerende eller usikkerAnonymous poster hash: a2b32...b89 Jeg lurer litt på hvor mange jenter som er slik som dette ? ...var vel dette jeg listet opp som absolutt det jeg ville unngå å se minst mulig av i en kvinne overhode i en annen tråd. Anonymous poster hash: d390e...ec6
Gjest Anastasia Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 På en måte er det godt å lese at vi er flere som er så usikre. Jeg er så ødelagt pga mannfolk, og det som skjedde i mine 2 siste forhold. Utroskap, løgner og masse fælt. Da jeg ikke hørte fra daten min i går ble jeg helt fra meg, trodde han hadde dumpa meg og at han syntes jeg var stygg og jævlig Lagde skikkelig drama for meg selv! Og føler meg som en idiot nå. Han har hatt lange dager på jobben, jeg fikk melding av han istad. Kan jo ikke si til han at jeg er SÅ usikker! Da tror han jo at jeg er gæren. Blir helt nervevrak av denne datinga jeg... og ikke minst sliten av meg selv.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Jeg kan også bli fryktelig usikker når jeg begynner å bli betatt av en fyr. Før jeg blir betatt tenker jeg "normalt". Har aldri tenkt at han skal møte noen andre, men blir redd han har funnet ut at han ikke vil se meg igjen og er for feig til å si det. Kanskje det hjelper å fokusere på det han faktisk har skrevet? Han har skrevet at han ikke kan treffe deg i dag. Alt det andre er dine tanker, så det er altså du som og må jobbe med å få dem under kontroll. Det er jo også synd for ham om han går glipp av å bli kjent med deg fordi du har diktet opp ting. Så for all del, ikke ta opp dette med ham. Tenk om det hadde vært motsatt? Du svarer på spørsmål fra ham om du vil treffes: kan dessverre ikke i dag. Ut fra det beskylder han deg for å treffe en annen og finner ut at han ikke vil se deg igjen. Anonymous poster hash: 302c2...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå