Gjest enigma26 Skrevet 11. august 2004 #1 Skrevet 11. august 2004 lurer på å tatovere et kors på leggen. hvor vondt er det å tatovere seg? kan smerten sammenlignes med det å bruke epilator på bena? sånn stikkende smerte?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #2 Skrevet 11. august 2004 Føles som en blanding av katteklor og glør fra peisen - det er den beste sammenligninga jeg kan komme på. Ikke uoverkommelig vondt, akkurat, og leggen er ikke det verste stedet man kan tatovere seg.
Edie Skrevet 11. august 2004 #3 Skrevet 11. august 2004 Leggen er vel ikke det verste stedet nei. Det er vanskelig å forklare smerte, og mange opplever tatovering ulikt. Folk har forskjellige smerteterskler.
Gjest Madden Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Jeg hadde mest lyst til å springe ut fra studioet da tatovøren hadde laget første streken..men så kom jeg til at det var for dumt å gå rundt med en sort stripe på korsryggen resten av livet så jeg bet sammen tennene! Aner ikke hvordan det føles på leggen men alle sier at det gjør mindre vondt! Uansett, etter en stund så lager kroppen selv bedøvelse og du vil kjenne ubehag, men ikke direkte smerte..synes jeg iallefall! Og dessuten er det stort sett omrisset som gjør VONDT, for da går nålen dypere.... Lykke til!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #5 Skrevet 11. august 2004 Jeg syntes i grunnen det var verre da han fylte og skyggela... fram og tilbake, fram og tilbake, gnukke litt med papiret, fram og tilbake, fram og tilbake...
myagi Skrevet 11. august 2004 #6 Skrevet 11. august 2004 Jeg synes det var kjempevondt og ville aldri i livet hatt tatovering nå. Ikke bare pga. smerten, men fordi jeg ikke liker det lenger.
Lythande Skrevet 12. august 2004 #7 Skrevet 12. august 2004 Det kommer helt an på hvor på leggen du skal ta. Skal du ta det nede på leggen rett over ankelen så kan det gjøre veldig vondt for der har man et par sener som kjennes veldig godt når tattovøren tattoverer der. Men det er ikke så vondt, du blir liksom bedøvet etterhvert.
Sita Skrevet 13. august 2004 #8 Skrevet 13. august 2004 Jeg har en helt nederst på magen og syntes ikke at det var spesielt behagelig, men kan hende jeg er litt pysete da
aline Skrevet 13. august 2004 #9 Skrevet 13. august 2004 jeg har en tatovering forran, midt på leggen, med rimelig god størrelse. Synes det er mer ubehagelig første gangen med epilator en det var å tatovere der! Så det er ubehagelig, men hadde ikke hatt ett problem i verden med å gjøre det om igjen!! (fortsetter jo å bruke epilator også, selv etter en lang vinter hvor jeg ikke har giddi og jeg VEIT det kommer til å svi ekstra første gangen for våren)
Suzy Skrevet 13. august 2004 #10 Skrevet 13. august 2004 Jeg syntes i grunnen det var verre da han fylte og skyggela... fram og tilbake' date=' fram og tilbake, gnukke litt med papiret, fram og tilbake, fram og tilbake...[/quote'] Helt enig!
aline Skrevet 13. august 2004 #11 Skrevet 13. august 2004 Jeg synes det var kjempevondt og ville aldri i livet hatt tatovering nå. Ikke bare pga. smerten' date=' men fordi jeg ikke liker det lenger.[/quote'] Tenk deg også lenge og godt om før du tar tatovering, det er helt sikkert flere som myagi (uten at jeg vet noe om hvor lenge du tenkte på det før du gjorde det myagi), som tar tatovering fordi det er "in" og ser stilig ut, men så "vokser man fra" det på en måte. å ønske tatovering for resten av livet kjenner du tror jeg, jeg visste jeg ønsket meg og tenkte på det i fem år før jeg tok min første. Har aldri angret en dag på den, og tok min andre i fjor, etter enda 10 år med ønske om en til. Du skal VIRKELIG ønske å leve med en permanent merking på kroppen resten av livet, også når du er i selskaper og sammen med andre som ikke synes det er fint, og også når det blir direkte "umote" og harry!! (det var harry når jeg tok min første, og det kommer til å bli det igjen tror jeg)
Suzy Skrevet 13. august 2004 #12 Skrevet 13. august 2004 Veldig gode poenger Aline kommer med! Jeg tok tatoveringa mi når jeg fylte 30 - etter å ha tenkt på det i mange, mange år... Jeg tok den dessuten på et sted det er lett å skjule den.
myagi Skrevet 13. august 2004 #13 Skrevet 13. august 2004 Jeg hadde villet ha tatovering i sikkert 4 år før jeg tok min, allikevel var jeg bare 17 når jeg tok den. Jeg synes det er riktig å vente til man blir litt mer voksen før man begynner med tatoveringer.
aline Skrevet 13. august 2004 #14 Skrevet 13. august 2004 Jeg hadde villet ha tatovering i sikkert 4 år før jeg tok min, allikevel var jeg bare 17 når jeg tok den. Jeg synes det er riktig å vente til man blir litt mer voksen før man begynner med tatoveringer. Jeg var "bare" 19 når jeg tok min første, men det var ikke engang LOV til å ta tattovering der jeg gikk før du var 18! (har gått på ett VELDIG seriøst/skikkelig sted jeg skjønner jeg....) Det er mye man vil når man er såpass ung, og det er defintivt ikke alt man er like glad for når man blir ti år eldre....
myagi Skrevet 13. august 2004 #15 Skrevet 13. august 2004 Nettopp, nettopp. Piercinger er noe annet synes jeg. De kan man jo bare ta bort.
aline Skrevet 13. august 2004 #16 Skrevet 13. august 2004 ja, da blir det bare ett hull igjen, som er mye mindre og lettere å skjule. tattoveringen kan du liksom ikke bare ta vekk.
*Shira* Skrevet 13. august 2004 #17 Skrevet 13. august 2004 Jeg har en tatovering på armen og jeg synest det ikke gjorde vondt. Nå er min også ikke så stor og har kun en farge. Tror kanskje det blir vondere når en tatoverer på samme sted.
Babette Skrevet 13. august 2004 #18 Skrevet 13. august 2004 Hva med korsryggen ? Kan noen som har tatt tatovering i korsryggen fortelle hva den smerten kan sammenlignes med ? Jeg er noe pysete når det gjelder nåler og er redd jeg begynner på noe som er for vondt til å fullføre... Skal ikke ha farger.
Gjest Revenka Skrevet 2. september 2004 #19 Skrevet 2. september 2004 Har 3 tatoveringer. En på hofta/rumpa, en rett over brystet og en på undersiden av armen (halvveis fra albu til handledd). Alle er små og syns ikke samtidig. Gjorde ikke så veldig vondt.
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #20 Skrevet 3. september 2004 Jeg tatoverte i korsryggen..og har beskrevet smerten på side en i denne tråden...Hadde som sagt mest lyst til å springe ut derfra med en gang hun hadde begynt! Jeg tåler til opplysning ganske mye smerte. (har sydd flere sting uten bedøvelse, og ville mye heller gjort det omigjen enn å tatovere mer i korsryggen...) Min tatovering er helt sort..jeg angrer ikke et sekund da..jeg hadde planlagt den i syv år, og den sitter jo på et sted som ikke er ofte synlig..dermed kan jeg skjule den om jeg må!! derimot tror jeg at jeg hadde valgt et annet sted med tanke på at nå får jeg ikke tatt epidural ved en eventuell fødsel f.eks...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå