AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #21 Del Skrevet 18. februar 2015 Dere som skriver at det er pinlig og innpåslitent å sende mail eller ringe, sitter dere i posisjoner hvor dere ansetter og intervjuer? Jeg har vært leder i flere år, i en tung og seriøs bransje, og tenker kun positivt om det å sende en mail eller ta en telefon i etterkant av intervju. Så lenge henvendelsen er noenlunde relevant og ektefølt. Det å vise følelser og vise hvem man er i seriøs bransje vil sjelden slå feil. Utdyp tung og seriøs bransje salg av tranpiller..? Anonymous poster hash: 5041c...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 18. februar 2015 #22 Del Skrevet 18. februar 2015 Utdyp tung og seriøs bransje salg av tranpiller..? Anonymous poster hash: 5041c...b7d Det vil jeg ikke utdype. Men det dreier seg definitivt ikke om salg av tranpiller. Om du er veldig nysgjerrig så kan du lese gjennom mine innlegg her inne, og finne ut at jeg er forsker, med base stort sett utenfor Norge. Og jeg vil ha meg frabedt spydigheter fra deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 18. februar 2015 #23 Del Skrevet 18. februar 2015 Det vil jeg ikke utdype. Men det dreier seg definitivt ikke om salg av tranpiller. Om du er veldig nysgjerrig så kan du lese gjennom mine innlegg her inne, og finne ut at jeg er forsker, med base stort sett utenfor Norge. Og jeg vil ha meg frabedt spydigheter fra deg. Har du lest mailen hun vil sende? Var litt "over the top" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 18. februar 2015 #24 Del Skrevet 18. februar 2015 Har du lest mailen hun vil sende? Var litt "over the top" Ja, jeg har lest den. Og den kan gjerne skrelles noe, fjerne noen adjektiv og renses. Men å få noen til å skrive den for TS, og gi den prikkfritt norsk språk blir helt feil. Og at noe personlighet skinner gjennom er bare positivt. Det kan være vanskelig å få tak i personlighet på første intervju, da kandidaten er nervøs og selvbevisst, opptatt av å gi et i overkant formelt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #25 Del Skrevet 18. februar 2015 Dere som skriver at det er pinlig og innpåslitent å sende mail eller ringe, sitter dere i posisjoner hvor dere ansetter og intervjuer? Jeg har vært leder i flere år, i en tung og seriøs bransje, og tenker kun positivt om det å sende en mail eller ta en telefon i etterkant av intervju. Så lenge henvendelsen er noenlunde relevant og ektefølt. Det å vise følelser og vise hvem man er i seriøs bransje vil sjelden slå feil. Jeg er arbeidsgiver, jeg har intervjuet og ansatt i mange år. I en tung og seriøs bransje, om det er viktig. Søkere som tar kontakt for å svare på spørsmål fra intervjuet de føler de har svart dårlig på klarer som oftest én ting, og det er å trekke inntrykket ned. Som sagt, når intervjuet er over er det over. Søkeren kan ha gjort fantastisk inntrykk på meg selv om vedkommende var synlig gjennomsvett av nervøsitet og omtrent glemte hva de selv het, det er ikke viktig. Det jeg er ute etter er refleksjon og faglig kompetanse. Jeg ville aldri stilt et detaljspørsmål om lovverk som TS fikk, men om jeg hadde gjort det ville det antagelig ikke brydd meg overhodet om en søker ikke kunne ordlyden i en paragraf uten å slå opp. Paragrafer kan pugges hvis vi ansetter vedkommende. Det ville (og har) derimot brydd meg kraftig dersom en søker ringte eller sendte e-post for å svare på et spørsmål jeg hadde stilt under intervjuet. Vi er ferdige med det. Anonymous poster hash: 2d529...3cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #26 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg er en utlanding som bare har vært Norge ett år og 8 måneder, og jeg har veldig høye utanding og posisjon i hjemme landet mitt. Men i Norge er jeg bare hjemmeværende. Selv om at jeg kan språket på en gangsk god grad, men det er jo ikke samme som dere nordmenn. Jeg har en veldig flott Cven, så jeg har allerede fått 4 intervjuer i år, den siste er min drømme jobb som jeg har sagt, de andre tre intervjuene fikk jeg ikke svar heller, men nå blir jeg bare deprimert. Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Jeg vil anbefale deg å spørre på jobbintervjuene når du kan forvente å høre noe fra dem igjen etter jobbintervjuet. Så lar du dagene gå frem til den datoen. Har de ikke ringt den dagen venter du en dag eller noe slikt igjen før du ringer dem. Det er vanskelig å være arbeidsledig. Det krever mye pågangsmot og eget initiativ for å få en jobb, men det er nå slik samfunnet vårt virker. Anonymous poster hash: ec100...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #27 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg er arbeidsgiver, jeg har intervjuet og ansatt i mange år. I en tung og seriøs bransje, om det er viktig. Søkere som tar kontakt for å svare på spørsmål fra intervjuet de føler de har svart dårlig på klarer som oftest én ting, og det er å trekke inntrykket ned. Som sagt, når intervjuet er over er det over. Søkeren kan ha gjort fantastisk inntrykk på meg selv om vedkommende var synlig gjennomsvett av nervøsitet og omtrent glemte hva de selv het, det er ikke viktig. Det jeg er ute etter er refleksjon og faglig kompetanse. Jeg ville aldri stilt et detaljspørsmål om lovverk som TS fikk, men om jeg hadde gjort det ville det antagelig ikke brydd meg overhodet om en søker ikke kunne ordlyden i en paragraf uten å slå opp. Paragrafer kan pugges hvis vi ansetter vedkommende. Det ville (og har) derimot brydd meg kraftig dersom en søker ringte eller sendte e-post for å svare på et spørsmål jeg hadde stilt under intervjuet. Vi er ferdige med det. Anonymous poster hash: 2d529...3cd På intervjudagen På intervjudagen sa de at jeg skal få tilbakemelding på fredag. Men i går kom ingen informasjon fra dem, da er jeg veldig pinlig og trist. Betyr det at jeg ikke ble valgt til den ledig stillingen? Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 21. februar 2015 #28 Del Skrevet 21. februar 2015 På intervjudagen På intervjudagen sa de at jeg skal få tilbakemelding på fredag. Men i går kom ingen informasjon fra dem, da er jeg veldig pinlig og trist. Betyr det at jeg ikke ble valgt til den ledig stillingen? Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Det trenger det ikke bety, de kan like gjerne være forsinket med avgjørelsen. Krysser fingrene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. februar 2015 #29 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Kjeære deg. Takk for din tips og råd. Kan jeg skrive en mail slik. Er det noe grammatiske feiler som står inn i det. Hei xxxDet var et hyggelig og spennende intervju hos dere. Jeg så smiler i ditt ansikt og oppglødd lyse i øyene dine , da følte jeg veldig varmt på hjertet.Hvis jeg kan få mulighet til å jobbe sammen med deg, da vil det være den heldigste ting i livet mitt.Nå leser jeg meg opp på den loven igjen, og håper jeg kan få en sjanse til å si det til dere siden jeg ikke har svaret det så godt på intervjuet.Ha en fin dag.xxx Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Nei nei nei nei! Edit: Jeg vil også legge til at ordlyden i denne mailen er helt feil i norsk kontekst. Med mindre du skriver et kjærlighetsbrev, så ville jeg absolutt ikke ha skrevet noe slikt. Ikke nå, ikke senere. Jeg vet at et slikt språk fungerer fint i andre språk/kulturer, i arabisk er det feks lavere terskel for kjælenavn på kreti og pleti, enn på norsk. Men i en norsk ramme blir det helt rart å skrive slikt som dette, spesielt i en profesjonell setting. Endret 21. februar 2015 av Vampen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 21. februar 2015 #30 Del Skrevet 21. februar 2015 Nei, ikke send mail etter intervju. Det er inntrykket de dannet seg i samtalen som er viktig nå. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 21. februar 2015 #31 Del Skrevet 21. februar 2015 På intervjudagen På intervjudagen sa de at jeg skal få tilbakemelding på fredag. Men i går kom ingen informasjon fra dem, da er jeg veldig pinlig og trist. Betyr det at jeg ikke ble valgt til den ledig stillingen? Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Nei, det kan være de bare tenker seg ekstra godt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå