AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Del Skrevet 18. februar 2015 I det intervjuet spurte de meg et spørsmål som handler om loven, men jeg sa at det var en månde siden som jeg leste den loven, nå glemte jeg,jeg beklaget for det, men jeg kunne lære den så fort som mulig. Så, det var den eneste spørsmål som jeg ikke svarte så godt. Kan jeg skrive en epost til dem, for eksample. Det var veldig hyggelig å snakke med dere i går. Jeg håper jeg kan få sjanse til å forklare den loven til dere, nå leser jeg nøye med loven.................. (Det var fem stykker ble innkalt til intervjuet, den jobben er min drømme jobb.....så jeg håper jeg kan ble valgt til neste runde, hvis jeg skrive en epost til dem, kan det hjelpe til å øke min sjanser?...) Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Del Skrevet 18. februar 2015 Åhh, nei! Ikke send mail. Det blir bare pinlig. Jeg tror det vil minske sjangsen din. Anonymous poster hash: 49465...917 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 18. februar 2015 #3 Del Skrevet 18. februar 2015 Enig med AB over, ikke skriv mail. De vet vel selv hva som står i loven, ikke noe problem å finne det ut med Internett tilgjengelig. Du virker usikker om du sender en mail i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Del Skrevet 18. februar 2015 Det skriftlige språket ditt er så dårlig at du bør ikke sende epost. Anonymous poster hash: d7673...cc0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Del Skrevet 18. februar 2015 Ett moment til: med så dårlig norsk som du skriver, vil en mail heller trekke ned inntrykket av deg. Det virker usikkert og uprofesjonelt. Ikke gruble mer: la heller arbeidsgiver få gjennomføre de andre intervjuene og bestemme seg. Anonymous poster hash: ff4d8...149 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Del Skrevet 18. februar 2015 Man sender ikke e-post i etterkant av jobbintervju for å rette opp på det man sa! Anonymous poster hash: ec100...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Del Skrevet 18. februar 2015 Det skriftlige språket ditt er så dårlig at du bør ikke sende epost. Anonymous poster hash: d7673...cc0 Jeg er en utlanding som bare har vært Norge ett år og 8 måneder, og jeg har veldig høye utanding og posisjon i hjemme landet mitt. Men i Norge er jeg bare hjemmeværende. Selv om at jeg kan språket på en gangsk god grad, men det er jo ikke samme som dere nordmenn. Jeg har en veldig flott Cven, så jeg har allerede fått 4 intervjuer i år, den siste er min drømme jobb som jeg har sagt, de andre tre intervjuene fikk jeg ikke svar heller, men nå blir jeg bare deprimert. Anonymous poster hash: 5d4c3...934 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 18. februar 2015 #8 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg er en utlanding som bare har vært Norge ett år og 8 måneder, og jeg har veldig høye utanding og posisjon i hjemme landet mitt. Men i Norge er jeg bare hjemmeværende. Selv om at jeg kan språket på en gangsk god grad, men det er jo ikke samme som dere nordmenn. Jeg har en veldig flott Cven, så jeg har allerede fått 4 intervjuer i år, den siste er min drømme jobb som jeg har sagt, de andre tre intervjuene fikk jeg ikke svar heller, men nå blir jeg bare deprimert. Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Ikk bry deg om språknaziene her inne. Du skriver meget bra norsk med tanke på st du har vært her så kort tid. Jeg har heller ikke norsk som morsmål, men har mye mer erfaring med språket enn deg! Du kan skrive en Mail. Jeg ville synes det var ok om jeg var din fremtidige arbeidsgiver, og jeg har lang erfaring med intervju og ansettelser. Go for it! Og lykke til. 😀 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg synes skriftspråket ditt er fremragende i forhold til at du ikke har vært i Norge særlig lenge. Det viser god evne til å ta til seg ny lærdom og bruke den i praksis. Om det er lurt å sende en mail aner jeg dog ikke. Jeg ville nok ikke skrevet om loven, men det er kanskje mulig å sende en mail og takke for et spennende/hyggelig intervju, og si at du nå har lest deg opp på det du ikke svarte så godt på og er klar for nye spørsmålsrunder - eller noe sånt? Anonymous poster hash: 58948...219 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg synes skriftspråket ditt er fremragende i forhold til at du ikke har vært i Norge særlig lenge. Det viser god evne til å ta til seg ny lærdom og bruke den i praksis. Om det er lurt å sende en mail aner jeg dog ikke. Jeg ville nok ikke skrevet om loven, men det er kanskje mulig å sende en mail og takke for et spennende/hyggelig intervju, og si at du nå har lest deg opp på det du ikke svarte så godt på og er klar for nye spørsmålsrunder - eller noe sånt? Anonymous poster hash: 58948...219 Kjeære deg. Takk for din tips og råd. Kan jeg skrive en mail slik. Er det noe grammatiske feiler som står inn i det. Hei xxx Det var et hyggelig og spennende intervju hos dere. Jeg så smiler i ditt ansikt og oppglødd lyse i øyene dine , da følte jeg veldig varmt på hjertet. Hvis jeg kan få mulighet til å jobbe sammen med deg, da vil det være den heldigste ting i livet mitt. Nå leser jeg meg opp på den loven igjen, og håper jeg kan få en sjanse til å si det til dere siden jeg ikke har svaret det så godt på intervjuet. Ha en fin dag. xxx Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 18. februar 2015 #11 Del Skrevet 18. februar 2015 Synes dette høres ut som en veldig dårlig ide, jeg hadde droppet å sende mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Del Skrevet 18. februar 2015 Kjeære deg. Takk for din tips og råd. Kan jeg skrive en mail slik. Er det noe grammatiske feiler som står inn i det. Hei xxx Det var et hyggelig og spennende intervju hos dere. Jeg så smiler i ditt ansikt og oppglødd lyse i øyene dine , da følte jeg veldig varmt på hjertet. Hvis jeg kan få mulighet til å jobbe sammen med deg, da vil det være den heldigste ting i livet mitt. Nå leser jeg meg opp på den loven igjen, og håper jeg kan få en sjanse til å si det til dere siden jeg ikke har svaret det så godt på intervjuet. Ha en fin dag. xxx Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Auda. Holder fast på at du ikke bør sende mail. Anonymous poster hash: 49465...917 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Del Skrevet 18. februar 2015 Dropp eposten. Hvem som helst kan lete seg frem til svar på ett spm. i etterkant av intervju. Det sier veldig lite. La dem ta sin beslutning basert på intervjuene de har hatt. En venn av meg sendte en epost til et firma en stund etter hun hadde blitt avvist for jobben - de hadde gitt henne et grunnlag for at hun ikke var rett for firma som hun mener var galt og at hun ikke fikk vist disse sidene av seg selv. Hun skrev derfor en vennlig epost der hun pent ba om en ny sjanse dersom en ny stilling som passet henne skulle dukke opp. Men dette gjaldt a) i etterkant av vurderingen, ikke i vurderingsprosessen og b) et eksempel der hun fikk spesifikt vite hva det var ved intervjuet som trakk ned og hun forsto at hun ikke hadde presentert seg selv helt korrekt. La dem ta beslutningsprosessen i fred for nå. Anonymous poster hash: 9f2c4...29a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Del Skrevet 18. februar 2015 Ikke send denne eposten, vær så snill! I Norge bruker vi formelt språk når vi skriver epost, så dette vil trekke inntrykket ned, dessverre. Anonymous poster hash: d55c5...b5b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Del Skrevet 18. februar 2015 Ikke send denne eposten, vær så snill! I Norge bruker vi formelt språk når vi skriver epost, så dette vil trekke inntrykket ned, dessverre. Anonymous poster hash: d55c5...b5b Siden de fleste av dere ikke anbefale meg til å sende den mail, da hører jeg fra dere, og jeg vil ikke sende den. Når jeg får noe informasjon fra arbeidsgiver, skal jeg fortelle det here. Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #16 Del Skrevet 18. februar 2015 Kjeære deg. Takk for din tips og råd. Kan jeg skrive en mail slik. Er det noe grammatiske feiler som står inn i det. Hei xxx Det var et hyggelig og spennende intervju hos dere. Jeg så smiler i ditt ansikt og oppglødd lyse i øyene dine , da følte jeg veldig varmt på hjertet.Hvis jeg kan få mulighet til å jobbe sammen med deg, da vil det være den heldigste ting i livet mitt.Nå leser jeg meg opp på den loven igjen, og håper jeg kan få en sjanse til å si det til dere siden jeg ikke har svaret det så godt på intervjuet.Ha en fin dag.xxxAnonymous poster hash: 5d4c3...934 Dette ble for.. klissete og overdrever. Som arbeidsgiver hadde jeg blitt pinlig berørt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men du virker for desperat og masete i denne mailen. Husk at nordmenn gjerne liker å holde folk litt på avstand på jobb, og dette ble litt å trå over intimgrensen, i mangel på bedre forklaring. Jeg forstår at dette kan være vanskelig når man kommer fra en kultur der folk er mer frampå enn vi er i Norge. Det er derimot veldig viktig at du holder deg helt profesjonell og ikke blir for personlig når du søker jobb her.Anonymous poster hash: 311bc...c0b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Del Skrevet 18. februar 2015 Siden de fleste av dere ikke anbefale meg til å sende den mail, da hører jeg fra dere, og jeg vil ikke sende den.Når jeg får noe informasjon fra arbeidsgiver, skal jeg fortelle det here. Anonymous poster hash: 5d4c3...934 Lykke til Anonymous poster hash: 49465...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 18. februar 2015 #18 Del Skrevet 18. februar 2015 Syns ikke du skal sende e-post, men kanskje ringe? Si at du var litt nervøs under intervjuet og gjerne ville rette opp inntrykket. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #19 Del Skrevet 18. februar 2015 Det er ikke krise å ikke huske en lovtekst på intervju, i arbeidssituasjonen kan man uansett slå opp. Syns ikke du skal sende e-post, men kanskje ringe? Si at du var litt nervøs under intervjuet og gjerne ville rette opp inntrykket. Det er like ille som å sende en e-post for å prøve å rette opp inntrykket, det virker bare innpåslitent. Når intervjuet er over er det over. Anonymous poster hash: 2d529...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 18. februar 2015 #20 Del Skrevet 18. februar 2015 Dere som skriver at det er pinlig og innpåslitent å sende mail eller ringe, sitter dere i posisjoner hvor dere ansetter og intervjuer? Jeg har vært leder i flere år, i en tung og seriøs bransje, og tenker kun positivt om det å sende en mail eller ta en telefon i etterkant av intervju. Så lenge henvendelsen er noenlunde relevant og ektefølt. Det å vise følelser og vise hvem man er i seriøs bransje vil sjelden slå feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå