AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Hei hei dere. Dette er tråden for oss som har blitt litt rund i kantene i det siste,hehe . Oss som er på utkikk etter litt sunt å knaske på! Jeg er nok en skikkelig godte mums. Får ofte trang til å spise søtsaker i hverdagen. Føler jeg ikke lenger kan gå på butikken uten å raske med meg noen kaloribomber fra hyllene..Er sikkert noen flere godte monser der ute som kjenner seg igjen Her er et tips fra meg: Jeg lager mine egne müslibarer. Perfekt snacks for en godte mums som meg Ber dere om å komme med tips til sunne snacks, dronningen befaler Anonymous poster hash: c384e...61c
Lizliz Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Opphakket frossen banan med en liten tskje oboy ( mindre sukker ) oppå er min absolutte favoritt
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Frosne bær med litt kesam, søtet med stevia og litt vaniljeessens, moses til "is". Gjerne med nøtter og frø (men om målet er lite kcal må man selvsagt passe på mengden her.. blir fort mye kcal). Kesam og hytteost med peanøttsmør og eple. Eple skjært i biter, varmet i mikroen til det er mykt, med kanel og sukrin gold. Kan ha kesam/hytteost på også om ønskelig. Kesam/hytteost med kakaopulver og stevia (og nøtter om ønskelig). Havregrøt i ulike varianter: - kakaopulver og søtning - kakaopulver og peanøttsmør - peanøttsmør - peanøttsmør og banan - brunost - blåbær og kanel - eple og kanel Marengs søtet med sukrin Anonymous poster hash: 9261b...360
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Hva er hytteost? Anonymous poster hash: c62b8...71e 1
Gjest Vena Cava Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Frosne bær med litt kesam, søtet med stevia og litt vaniljeessens, moses til "is". Gjerne med nøtter og frø (men om målet er lite kcal må man selvsagt passe på mengden her.. blir fort mye kcal). Kesam og hytteost med peanøttsmør og eple. Eple skjært i biter, varmet i mikroen til det er mykt, med kanel og sukrin gold. Kan ha kesam/hytteost på også om ønskelig. Kesam/hytteost med kakaopulver og stevia (og nøtter om ønskelig). Havregrøt i ulike varianter: - kakaopulver og søtning - kakaopulver og peanøttsmør - peanøttsmør - peanøttsmør og banan - brunost - blåbær og kanel - eple og kanel Marengs søtet med sukrin Anonymous poster hash: 9261b...360 Hva i all verden er hytteost?
grrwaffmjau Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Hva i all verden er hytteost? Cottage cheese:) 2
Pringle Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Slutt å småspise, og spis skikkelig mat, da forsvinner trangen til godteri og å småspise mye lettere.
mijaa Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Jeg fikk "Søtt uten sukker - 111 sunne, søte og sukkerfrie oppskrifter" til jul, og der står det mye mums! Det er litt propagandabok for Stevia, men for de som bruker sånt kan jo den være gull verdt Jeg for min del har falt helt for en lett og rask fruktsalat (1/2 eple, 1/2 pære, 1/2 banan) med litt vaniljekesam og 25g sjokolade i ikke nødvendigvis slankemat, men ikke veldig usunt heller. Min porsjon pleier å inneholde ca 250-300kcal tror jeg, og det er jo ikke så ille Ellers er det den klassiske grønnsaker og dip da. Ikke nødvendigvis veldig sunt det heller, men det er jo like godt (om ikke bedre, egentlig!) som potetgull med dip synes jeg, og da er jo helt klart grønnsaker et sunnere alternativ
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Slutt å småspise, og spis skikkelig mat, da forsvinner trangen til godteri og å småspise mye lettere. Langt fra nødvendigvis Jeg spiser 3 store måltider om dagen, bestående av hovedsaklig grønnsaker og magre proteinkilder, og likevel er jeg veldig glad i søtt. Men hva er problemet med det? Jeg småspiser aldri, og lager meg sunne søtsaker. Magre melkeprodukter og frukt er sunt, og det er ikke dokumentert noen negative skadevirkninger av naturlig, kalorifri søtning som sukrin og stevia. Så jeg spiser sunne søtsaker til dessert hver dag med verdens beste samvittighet. Anonymous poster hash: 9261b...360 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Langt fra nødvendigvis Jeg spiser 3 store måltider om dagen, bestående av hovedsaklig grønnsaker og magre proteinkilder, og likevel er jeg veldig glad i søtt. Men hva er problemet med det? Jeg småspiser aldri, og lager meg sunne søtsaker. Magre melkeprodukter og frukt er sunt, og det er ikke dokumentert noen negative skadevirkninger av naturlig, kalorifri søtning som sukrin og stevia. Så jeg spiser sunne søtsaker til dessert hver dag med verdens beste samvittighet. Anonymous poster hash: 9261b...360 Hehe, nå kommer du til å få masse svar fra lavkarbo-fanatikerne her inne, om at du har lyst på søte ting fordi du har for lite fett i kostholdet ditt Anonymous poster hash: 58790...dde
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Flere? Anonymous poster hash: c384e...61c
Gjest earlgrey Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Skjær opp en banan i biter og frys den, smaker akkurat likt som iskrem :D du kan velge om du vil spise den i biter eller mose den med stavmikser (da får den mer iskremkonsistens, men jeg foretrekker å tygge litt)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 250 g frosne bær + 1 beger dobbel 00 yoghurt + noen dråper stevia = dødsgod iskrem 1 beger Mager Kesam med 1 ts kakao og stevia = Sjokokrem Lage gele av Sukkerfri saft + gelatinAnonymous poster hash: f70f9...551
Gjest caramiacaramella Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Det er vel ikke akkurat sunt sånn sett, men usunt er det heller ikke - min yndlingssnack hvis jeg skal kose meg litt er fettfri, sukkerfri vaniljeyogurt med et par biter revet mørk sjokolade på toppen. En slik skål kommer på ca 200-250 kalorier og det er så godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå