Gå til innhold

Opp I vekt når mensen kom:(

Dolly82

Anbefalte innlegg

Jeg har startet å ta tak i vekta for litt over en uke siden, veier meg hver dag, ligger på 1250-1350 kcal til dagen, trener 3-4 ggr i uken.

Gikk ned 2 kg første uken men på veiedagen (mandag) fikk jeg mensen, og har nå gått opp 600 gram siden da... Jeg spiste 1200 i går og trente ikke, men skulle vel ikke gått opp... Forbrent 2181 kcal I går... Er det vanlig å gå opp ved mentrasjon eller er det noe annet som gjør at jeg går opp? At jeg spiser feil...

Spiste og kinamat i går satay kylling men veide ris og kylling og saus ganger saus med 4... Spiser en muslibar hver dag som mellommåltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Jeg har startet å ta tak i vekta for litt over en uke siden, veier meg hver dag, ligger på 1250-1350 kcal til dagen, trener 3-4 ggr i uken.

Gikk ned 2 kg første uken men på veiedagen (mandag) fikk jeg mensen, og har nå gått opp 600 gram siden da... Jeg spiste 1200 i går og trente ikke, men skulle vel ikke gått opp... Forbrent 2181 kcal I går... Er det vanlig å gå opp ved mentrasjon eller er det noe annet som gjør at jeg går opp? At jeg spiser feil...

Spiste og kinamat i går satay kylling men veide ris og kylling og saus ganger saus med 4... Spiser en muslibar hver dag som mellommåltid..

Hva i alle dager er det du har trent som brenner 2181 kcal?? Det er enormt mye.

Og hvorfor sulter du deg på 1200 kcal og dette er da inkludert trening? Du kommer til å gå på en kjempesmell.

Endret av Runforit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hele dagen i går forbrent jeg 2181 bruker Fitbit charge hr, de dagene jeg trener forbrenner jeg 2500-2600 kcal på hele dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er helt vanlig å gå opp opptil 2 kg i mens uken.

Det er forferdelig usunt å veie seg hver eneste dag nettopp fordi at man får et feilt fokus,

Med mindre du er svært lav i høyde er det idiotisk og usunt å innta så lite som 1200 kcal pr dag. Finn ut hva som er din daglig forbrenning og legg deg på rundt 15 til 25 % i kcal reduksjon (kombinert kosthold og trening) pr dag så skal du se at du får resultater.

Veiing maximum en gang pr uke - samme tidspunkt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165cm og har gjort dette før etter mitt andre svangerskap

Har prøvd både lavkarbo, Grete roede og mer kalorier og mindre, kan ikke huske å gå opp ved mensen:(

For meg fungerer det bra å veie meg hver dag, er klar over vekten kan variere men de første ukene pleier det bare gå ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lite kalorier er oppskrift på en katastrofe. Og slutt å veie deg hver dag(!) Det holder å veie seg maks en gang i mnd.

Ville holdt meg til 1600 kalorier om dagen de dagene jeg ikke trente, og lagt til 3-500 kalorier de dagene jeg trente. Da vil du endre livsstil og klare å holde det ut livet enn å gå på en idiotisk diett som ødelegger forbrenningen og kroppen din

Anonymous poster hash: 2a947...1e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Om du har gått opp og ned og prøvd massr dietter så er det helt klart at du ikke har funnet en balanse mht til kosthold og trening. Hva med å gjøre det rett fra starten av så slipper du disse evige slankekurene.

Spis minimum 1500 kcal. Spis mer de dagene du trener. Fokuser på rene råvarer. Ta gode valg hver dag. Da vil kroppen lande på sin idealvekt, med trening blir du fit og i form og med nok mat så vil du ikke sprekke og bli en jojoslanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!!!

Jeg har det med å gå opp når jeg er gravid, så det er i hovedsak i svangerskap jeg har gått opp til usunn vekt

Gikk ned i 2009 fra 83-62 og holdt vekta i over ett år, men etter samlivsbrudd og depresjoner så gikk jeg opp, har funnet ny mann men gikk opp litt etter litt og i 2013 var jeg tilbake på 80 kg, ble gravid og har ikke hatt viljestyrke til å gjøre noe, men nå er minien 20 mnd og jeg er supermotivert til å komme meg tilbake til min sunne livsstil jeg hadde etter jeg gikk ned i 2009, og for meg fungerer det med 1250-1350 kcal, har ganske lav forbrenning generelt og må trene hardt for å forbrenne over 2500 kcal på en dag. og det eneste som har fungert på meg er ketose eller å holde meg på rundt 1250 kcal til dagen går aldri under 1200.. det første gr kurset jeg gikk på i 2004 så var det 1250 jeg skulle ligge på, var da 75 kg, gikk ned til 65 på 8 uker og hadde ingen problemer, men ble gravid og andre gangen jeg ikk på kurs i 2005-2006 hadde de endret kaloriregning og jeg skulle ligge på nesten 2000 for jeg ammet og jeg gikk ikke ned en dritt...

Det som gjør at jeg går opp i vekt er at jeg spiser alt for mye snop og sukker, og når jeg kutter dette så er det ikke så gale den maten jeg spiser...

Jeg er ikke sulten nå når jeg spiser som jeg gjør og koser meg med frukt og yoghurt, havregrøt og diverse...

Eneste er at jeg kan ikke huske at jeg har gått opp ved mensen før, og det er utrolig irriterende.. spiser det samme og har ikke skeiet ut i det hele tatt.. Men har jo fått 3 barn og hatt problemer med vekta siden jeg var 20 (er 32 nå) så det blir vel seigere.. Men er veldig sikker på at jeg skal klare å holde vekten denne gangen, er ferdig med babyer og synes ikke det er vanskelig å holde seg vekke fra søtsaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Det er vanlig at vekten svinger eller står i ro. Å gå opp i vekt i forbindelse med menstruasjon er helt normalt.

Og slutt å vei deg hver dag!! Det er bare tull, og du får en slags avhengighetsgreie på det. Pluss at du faller helt i dass, som nå, om det skulle være endringer. Hver fredag er fint. La mannen din ta vare på vekta resten av uken.

Anonymous poster hash: c2782...74b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et problem når du friker ut over å legge på deg vann den uken du har mensen. Dette er helt normalt og kommer til å forsvinne like kjapt som det kom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et problem når du friker ut over å legge på deg vann den uken du har mensen. Dette er helt normalt og kommer til å forsvinne like kjapt som det kom.

Takk det var dette jeg lurte på:) Så bra at det forsvinner så da er ikke nedgangen reell... Vet du grunnen til at man går opp? er det vann eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det var dette jeg lurte på :) Så bra at det forsvinner så da er ikke nedgangen reell... Vet du grunnen til at man går opp? er det vann eller er det noe annet?

Vann og hormoner. 600 gram er virkelig ingenting, og hvis dette er et vedvarende problem må du revurdere dette mat/treningsprogrammet ditt.

Anonymous poster hash: 1b8cc...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det var dette jeg lurte på:) Så bra at det forsvinner så da er ikke nedgangen reell... Vet du grunnen til at man går opp? er det vann eller er det noe annet?

Vet ikke hva grunnen er, men kroppen binder vann i denne perioden. Sikkert noe hormonbasert. Kun vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri veie seg når man har mensen! :opplyser:

Jeg kan veie 2-3 kilo mer da! Starter noen dager før og varer til noen dager etter.

Anonymous poster hash: 1d578...058
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at det fungerer for deg å veie deg hver dag, denne tråden er vel et bevis på det motsatte. Det sier seg selv at du ikke har lagt på deg 600 gram på et døgn. Det er meningsløst å veie seg så ofte, fordi vekt svinger naturlig uten at det betyr at man har lagt på seg fett.

Anonymous poster hash: 4d96e...c7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vekten viser betyr ingenting.

Jeg har ligget stabilt på samme vekt (+/- 1 kg) siden slutten av desember, men fettmengden har gått ned (målt med fettklyppe) og muskelmassen har økt. Kroppen er i synlig bedre form enn i desember og det er det som betyr noe, ikke hva vekta viser.

Anonymous poster hash: d0fa4...382
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...