Birdo Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har en kattunge på snart 14 uker, som ikveld plutselig begynte å halte veldig på høyre labb. Han har aldri vært ute, og vi har ingen annen katt, så kan ikke være bitt. Vet ikke om appetitten er på topp da han ikke spiser noe særlig på kvelden uansett, men har maler og koser like mye. Og har prøvd å klemme å strekke på foten, han bryr seg ikke. Han klatret på skittentøy dunken og hoppet opp på doen uten problemer, men sitter med labben opp og hinker så godt det lar seg gjøre på tre bein. Bør jeg ringe dyrlegen når det åpner eller skal jeg se det ann Kan også legge til at han for det meste har ligget i sofaen med meg idag, og de gangene han har vandra for å leke litt/spise/gå på do, så har han vært fin.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Det kan være tegn på sykdom, som gjør at lille pusen får vondt i kroppen, på samme måte som vi gjør når vi har influensa. Jeg opplevde det samme, ringte dyrlegen og fikk beskjed om å komme inn med det samme, så pusen fikk medisin, og alt gikk bra. Sykdom kan være farlig for en liten pusekropp.. Anonymous poster hash: c0b5e...dcc 1
Gjest Gurgemeie Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Hvis jeg mistenker at pus har det vondt, uansett om alt er normalt, så tar jeg han til dyrlegen. Jeg vil ikke risikere å miste min dyrebare pus <3 Og nå høres jeg ut som crazy cat lady, men bedre å dra en gang for mye enn for lite. 1
wintergirl Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Hvis jeg mistenker at pus har det vondt, uansett om alt er normalt, så tar jeg han til dyrlegen. Jeg vil ikke risikere å miste min dyrebare pus <3 Og nå høres jeg ut som crazy cat lady, men bedre å dra en gang for mye enn for lite. Godt å se at du setter pus høyt
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Vel, jeg er av den oppfatning at om du først tenker tanken "bør jeg oppsøke dyrlegen?", så skal du det. I det aller minste ta en telefon og høre med veterinæren om du bør komme inn. Anonymous poster hash: 7665d...27c
Birdo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2015 Jeg var ganske trøtt når jeg skrev dette inatt, så formulerte meg nok helt feil. Jeg er den som ringer dyrlegen om hunden bjeffer litt annerledes enn dagen før omtrent, så selvfølgelig ringer jeg dyrlegen om jeg mistenker noe feil. Det jeg vel egentlig skulle spørre om vår om bøen visste hva det kunne være?
Birdo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2015 Ringte for såvidt dyrlegen på morningen idag, og fikk beskjed om å se ann til imorgen så lenge allmenntilstanden var helt normal. 1
melatonin Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Håper det går bra med pus! Kan være han har slått seg eller tråkket på noe under leking som går over. Jeg er og overbeskyttende overfor min katt, og har brukt mye penger på vetrinær, men så har han vært mye uheldig også da! Bare i fjor så var vi hos dyrlegen 6 ganger Bare en ting, forsikringen gjennom agria har vært en god venn her i huset i allefall!
Tvist Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Ville også sett det an en dag eller to om det ikke er snakk om mye halting. Kanskje har hun bare slått seg når hun lekte, hoppet ned eller lignende.
Birdo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2015 Nå ligger han å sover på fanget mitt, nettopp lekt å herjet litt. Han halter like mye, men det stopper han ikke fra å leke som en gal. Dyrlegen sa jeg skulle prøve å holde han i ro så mye som mulig til imorra, haha for det går med kattunge på 14 uker Håper det går bra med pus! Kan være han har slått seg eller tråkket på noe under leking som går over. Jeg er og overbeskyttende overfor min katt, og har brukt mye penger på vetrinær, men så har han vært mye uheldig også da! Bare i fjor så var vi hos dyrlegen 6 ganger Bare en ting, forsikringen gjennom agria har vært en god venn her i huset i allefall! Får satse på at det går over til imorgen, hater å se dyra mine lide
Birdo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Kan meddele at pus er helt fin nå, på under et kvarter gikk han fra å halte å mjaue som bare det, til å nå fly hele huset rundt å leke på alle 4 Glad for at pus er bra Endret 18. februar 2015 av Bruden2015 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Pusen vår gjorde også det i den alderen og noen år etter, vi tok henne med til dyrlegen når vi så det. De tok røntgen og vi fikk beskjed om at hun var slik pga løse kneskåler. Hun har dette på alle potene, men høyre bakpote var værst. Jeg ville sjekket det opp iallefall. Nå er pusen vår snart 7 år og har ikke haltet på 4 år, med unntak av i fjord sommer da hun klarte å tråkke på en rose torne stakkars..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå