AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 For en leilighet, for en utsikt! Hvordan i all verden er det mulig at denne er priset til bare 2 650 000? En skulle tro at denne var verdt minst 3 millioner. Hva tror dere? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55834212 Anonymous poster hash: 57dad...02a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Haha, skal du selge du da? Den var jo vanskelig å gjennomskue. Jeg klikker ikke på annonsen din. Anonymous poster hash: ead1f...95b 12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Tja... Familien min solgte en treetasjes enebolig på over 200m² med ti meter strandlinje og utsikt over havet og sentrum til 2 millioner. Dette var på sørlandet, vel og merke. Anonymous poster hash: df977...8d3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Inntrykket ble forstyrret av all driten som var plassert inni leiligheten. Anonymous poster hash: dc919...d23 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Haha, skal du selge du da? Den var jo vanskelig å gjennomskue. Jeg klikker ikke på annonsen din. Anonymous poster hash: ead1f...95b Nei, jeg fikk den opp som reklame i newsfeeden på facern Fikk nesten lyst til å kjøpe, men jeg eier nå egen leilighet, så det er ikke aktuelt. Likevel fascinerende å se en så lav pris. Kanskje markedet har snudd? Anonymous poster hash: 57dad...02a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Tja... Familien min solgte en treetasjes enebolig på over 200m² med ti meter strandlinje og utsikt over havet og sentrum til 2 millioner. Dette var på sørlandet, vel og merke. Anonymous poster hash: df977...8d3 No way! Dette må ha vært i 2005. Anonymous poster hash: 57dad...02a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Synes ikke den var spesielt billig jeg. Solgte ny selveier 3 roms samme sted for 4 år siden, og den fikk jeg 2 mill for. Anonymous poster hash: b6124...12a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 No way! Dette må ha vært i 2005. Anonymous poster hash: 57dad...02a Nei, 2014. Stor hage også, totalstørrelse på hele tomten er 800m². Anonymous poster hash: df977...8d3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Til at det bare er et soverom synes jeg den var dyr nok...Anonymous poster hash: 6f88b...c54 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Utsikt over takene? Jeg kaller det ikke utsikt. At man kan zoome og se fjorden langt borte, spiller liten rolle. En leilighet uten en sjel. Nyere, men veldig kjedelig utført. Anonymous poster hash: f0764...0a3 6
Gjest Margit Spat Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Leiligheter i Oslo hadde en gjennomsnittlig kvadratmeterpris på 52200 kr i januar 2015. Hvis denne prisen hadde vært gjeldende for "alt og alle", ville en 45 m2 stor leilighet da bli priset til litt under 2,4 mill. Sånn sett synes jeg ikke leiligheten virket verken underpriset eller overpriset. Standarden er fin, beliggenheten er ok (verken super eller kjempedårlig), og små enheter har selvsagt noe høyere pris per m2 enn store. Lykke til med salget!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Her har nok megler satt ned takst lavere for å tiltrekke flere kjøpere som kan overby hverandre. Ikke noe nytt. Anonymous poster hash: ae3c9...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Prisen er satt relativt lavt fordi: - Lokkepris - Kjøkken "må" moderniseres - Åpen stue/kjøkkenløsning - 45 m2 er lite om man er 2. - Det er åpent rundt, men vil ikke kalle det usikt Helt normal pris synes nå jeg. Jeg ville ikke vurdert leiligheten engang, da jeg setter størrelse foran "utsikt". Man skal tross alt bo der hele året, ikke bare de varme dagene. Om jeg hadde vært megler ville jeg satt prisen enda lavere for å kompensere for det grusome interiøret. Noen andre som så bikkjeskulpuren i gangen? Grøss. Anonymous poster hash: c21f0...f06 2
Gjest Margit Spat Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Prisen er satt relativt lavt fordi: - Lokkepris - Kjøkken "må" moderniseres - Åpen stue/kjøkkenløsning - 45 m2 er lite om man er 2. - Det er åpent rundt, men vil ikke kalle det usikt Helt normal pris synes nå jeg. Jeg ville ikke vurdert leiligheten engang, da jeg setter størrelse foran "utsikt". Man skal tross alt bo der hele året, ikke bare de varme dagene. Om jeg hadde vært megler ville jeg satt prisen enda lavere for å kompensere for det grusome interiøret. Noen andre som så bikkjeskulpuren i gangen? Grøss. Anonymous poster hash: c21f0...f06 Bikkjeskulpturen burde heller vært fjernet under fotografering, men har jo minimalt med leiligheten å gjøre. Det står i alle fall ingen steder i annonsen at "den grusomme bikkjeskulpturen er boltet fast i gulvet i gangen, og medfølger således leiligheten" ;-) Synes generelt det var litt for mange ting i leiligheten, og at den trolig ville solgt seg selv lettere dersom halvparten av alt stæsjet var fjernet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Prisen er satt relativt lavt fordi: - Lokkepris - Kjøkken "må" moderniseres - Åpen stue/kjøkkenløsning - 45 m2 er lite om man er 2. - Det er åpent rundt, men vil ikke kalle det usikt Helt normal pris synes nå jeg. Jeg ville ikke vurdert leiligheten engang, da jeg setter størrelse foran "utsikt". Man skal tross alt bo der hele året, ikke bare de varme dagene. Om jeg hadde vært megler ville jeg satt prisen enda lavere for å kompensere for det grusome interiøret. Noen andre som så bikkjeskulpuren i gangen? Grøss. Anonymous poster hash: c21f0...f06 For meg er det motsatt. Vil heller ha utsikt enn større plass. I Oslo er det gull å kunne bare sette seg ut på balkongen og nyte varmen fra solen. Her ser det ut som du får sola hele dagen. Jeg hadde kjøpt leiligheten til den prisen. Men den kommer garantert til å bli budrunder om og vil ikke gå for under 2,9. Og da er det ikke særlig aktuelt.. Anonymous poster hash: ae3c9...a4a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Den er 45 kvadrat! Jeg ville ikke gitt mer enn max 1 million for noe så lite. Og utsikt til tak er ikke noe som ville trukket prisen opp for min del... Anonymous poster hash: 92124...112 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Den er 45 kvadrat! Jeg ville ikke gitt mer enn max 1 million for noe så lite. Og utsikt til tak er ikke noe som ville trukket prisen opp for min del... Anonymous poster hash: 92124...112 hehe. Dette er Oslo. Du får ikke 45 kvm for 1 mill der. Da må du langt ut på bygda. Anonymous poster hash: ae3c9...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 For meg er det motsatt. Vil heller ha utsikt enn større plass. I Oslo er det gull å kunne bare sette seg ut på balkongen og nyte varmen fra solen. Her ser det ut som du får sola hele dagen. Jeg hadde kjøpt leiligheten til den prisen. Men den kommer garantert til å bli budrunder om og vil ikke gå for under 2,9. Og da er det ikke særlig aktuelt.. Anonymous poster hash: ae3c9...a4a Om man ser på kompassnåla på et av bildene, og bildet av balkongen, er det ikke sol på kvelden siden det er en vegg mot vest. Og ja, det er deilig med balkong i Oslo. Har det selv, og på sommeren blir det et ekstra rom. Men vi bor jo i Norge. Min balkong er kun i bruk fra mai - august omtrent. Da har man 8 måneder igjen man må tilbringe på 45m2. Det er alt for lite om man er to. Tydelig at fotografen er svært glad i vidvinkelobjektiv - denne leiligheten er liten. Anonymous poster hash: c21f0...f06 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Men dette er jo en veldig lite attraktiv leilighet. Den er liten og upersonlig, stygg utsikt og i tillegg er førsteinntrykket veldig ødelagt av innredningen. Den ligger også i et ganske dårlig område. Jeg bor i Oslo selv, og jeg syns den var priset relativt høyt. Anonymous poster hash: def5f...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 hehe. Dette er Oslo. Du får ikke 45 kvm for 1 mill der. Da må du langt ut på bygda. Anonymous poster hash: ae3c9...a4a Hva så? Det bekrefter jo bare at prisene i Oslo er helt hinsides all fornuft! Aldri i livet om jeg hadde betalt overpris for et bøttekott... Jeg bor selv i en 115 kvm leilighet til bare 3,4 millioner, men ville ikke betalt noe mer for den. Og det er sentralt i forhold til 2 store byer. Anonymous poster hash: 92124...112 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå