AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Jeg og mannen har et barn som er sykt nå, og jeg skal i morgen være hjemme på den 2.dagen. Så spør sjefen min meg om jeg og mannen min kommer til å bytte på å være hjemme med barnet (da det er lagt planer for opplæring på meg på torsdag og fredag). Når jeg så spør mannen min om vi skal bytte på å være hjemme, svarer han med å bli sur og irritert. Samtidig som han mener at sjefen min er utrolig sjefete ("tror hun kan bestemme alt osv"). Hva mener dere? Er min mann eller sjefen min urimelig i henhold til hjemmedagene med sykt barn?Anonymous poster hash: beb6c...ab2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Selvsagt skal dere bytte på?!?Anonymous poster hash: 397a7...d1a 37
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Jeg mener at far har like stort ansvar til å være hjemme med sykt barn som du har. Det er hans barn også. Jeg syns dere bør dele på det. Jeg vet fra egen jobb at det er vanskelig å få til opplæring, så hvis dere har avtalt opplæring og far kan være hjemme så bør han det. Blir for dumt når det er bare mor som skal ta være på syke barn. Anonymous poster hash: 7f1dd...40b 16
Gjest Magdalene Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Man bytter vel på? Vi tar som regel annenhver dag vi. 1
Høna79 Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Mannen din. It takes two - ergo må han også være med å dele "byrdene" som oppstår, slik som dette. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Så lenge begge har jobber hvor det går å være hjemme, skal det byttes på. Anonymous poster hash: cf500...91c
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Om dere begge jobber 100% skal dere selvsagt ta annenhver dag på dette!
Hedda-78 Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Naturligvis skal dere dele på å være hjemme med sykt barn. Her i huset diskuterer vi hvem som har anledning, hvem som har møter som kan flyttes osv, før vi bestemmer hvem som skal være hjemme med barnet. Hva er din manns begrunnelse for at han ikke skal være hjemme med barnet? 6
Gjest Olivia Benson Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 For oss er det en selvfølge at man bytter på. Å bli sur eller irritert for det hadde ikke falt oss inn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Her er mannen din urimelig. Opplæring er en såpass viktig ting i jobbsammenhengen, og dermed bør mannen være hjemme disse to dagene så tar du de neste osv. Man har barn i lag - dermed deler man på "byrder" og gleder..... Anonymous poster hash: 4256d...03e 4
daemonia Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Finnes det noen grunn for at dere IKKE skal bytte på??? Skal han bare ha kos og glede han eller? Mannen din er urimelig ja. For å si det mildt. 5
Fleur Delacour Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Selvfølgelig deler man på å være hjemme med syke barn.
Frøken Smilla Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Det er mannen din som er urimelig. Selvsagt skal dere dele på å være hjemme med sykt barn -sykt barn-dager er fordelt likt mellom mor og far for en grunn! Når det er sagt, er det hverken en selvfølge eller automatikk i at man tar annenhver dag ved flere dagers sykefravær, men en selvfølge at man fordeler det slik at det blir til det beste for alle sammen. 1
mammamy Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Har du akkurat begynt i ny jobb? Isåfall burde mannen din vært hjemme alle sykedagene. Vi bytter på ettersom det passer. Er det noe spes på jobben er den andre hjemme uansett om det er 2 eller 7 dager. Stram han opp, er nå helt fair av sjefen din å spørre om dette ettersom det var planlagt noe spesielt for deg. 2
Jade Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Generelt sett bør man ta annen hver dag. Er det viktige ting som møter eller OPPLÆRING, så bør dette prioriteres!! Vi ser også litt an hvem som har det travelt på jobb. Hvis den ene har helt sprengte arbeidsdager, mens den andre har dager hvor mange avspaserer pga at det er så lite å gjøre, så blir den andre gjerne hjemme flere dager på rad.
Ciara Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Hvis han mener at du skal ta alle sykedagene mener han tydeligvis også at det er din arbeidsgiver som alltid skal være skadelidende. Det er jo ikke riktig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Han er urimelig, sjefen din stilte et helt OK spørsmål relevant til din situasjon. Hun krevde ingenting, men spurte av hensyn til opplæring som tross alt er litt vanskelige å få tatt snarlig igjen. Anonymous poster hash: 206cc...a8e 1
Kittykat Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Dere skal helt klart bytte på. Hvis det er lagt opp opplæring til deg via jobben, så burde du jo klart gå på det. Så ja, neste gang barnet deres blir sykt, så ta annenhver dag. Noe annet er rett og slett urimelig. Alle sykedagene skal ikke havne på kun en av foreldrene. Man er faktisk to stk om å ha barn.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Dump han! Anonymous poster hash: 7f469...ef2
SmallTalk Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Opplæring bør prioriteres. Mannen din burde fint klare å ta seg av et sykt barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå