Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har prøvd power yoga (ashtanga yoga)? Jeg vurderer å melde meg på kurs, men kjenner ingen som har prøvd det, derfor spør jeg dere. Er det mye fokus på meditasjon? Jeg har inntrykk av at power yoga legger mer vekt på de fysiske øvelsene og overgangen mellom stillingene enn klassisk yoga, stemmer det? Hva med treningsutbyttet? Har håp om å bli myk og sterk :P

Hvis noen har erfaringer å dele så hadde jeg blitt kjempeglad!

Hilsen Chihiro

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har ikke prøvd klassisk yoga, kun power-yoga.

Jeg likte det ikke så godt, jeg er nok litt for utålmodig av meg, er vant til å danse.

Men det er som du sier mye fokus på overgang mellom stillingene.

Du merker godt at du bruker musklene, samtidig som du også blir mykere.

Du burde prøve en time, kan jo hende det faller i smak hos deg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Må oppleves!

Selv jeg, som vanligvis foretrekker mer cardio-baserte klasser a la dans, aerobic o.l elsker poweryoga.

Prøv en time!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal begynne på power yoga til høsten.. Dans og aerobic er for mye "hit og dit" for meg - ingen danseløve altså!

Trener styrke nå, vil bli smidigere og kanskje jeg får bedre kontroll på begge høyreføttene mine?!

:plystre:

Gjest Ethereal
Skrevet

Den yogaen jeg har prøvd, på SATS, er en type poweryoga/ashtanga yoga, og jeg likte det, til tross for at jeg var rimelig skeptisk på forhånd. Jeg er glad i alt som går fort og som har masse trinnkombinasjoner, og tenkte det kom til å bli kjedelig, men tok fullstendig feil. Skal garantert få med meg en time i ny og ne nå som høsten kommer, og timeplanene blir litt bedre.

Skrevet

Jeg har tenkt å begynne med ashtanga-yoga til høsten!

Har aldri gjort det før, men gleder meg masse likevel. Det virker skikkelig gøy opg oppbyggende, jeg kjenner andre som har gjort det. (Jeg er ikke så klar for meditasjons-varianten, da...) Føler jeg trenger en liten avveksling fra aerobic og styrkeløft, og yoga virker bra. Skal svømme også. Yess, høsten blir bra!

Skrevet

Jeg går på ahstanga-yoga, og er kjempefornøyd. Får mye bedre trening, både fysisk og psykisk, når yogaen er litt mer krevende. Merker tydelig forskjell på kroppen min i de periodene jeg trener det. :-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Dette høres jo lovende ut. Nå har jeg meldt meg på en prøvetime (om en drøy uke) så da får vi se. Jeg håper å få ny inspirasjon til trening, har blitt lite av det de siste månedene. :oops:

Man føler seg jo så bra når man har gjort noe for kropp og sjel!

Chihiro

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg vært på prøvetime, og det var gøy. Tror nok jeg kan bli myk av dette ja! Jeg kjente det strakk i muskler jeg knapt kan huske å ha kjent før... Ble også skikkelig svett og god. Har meldt meg på kurs og gleder meg til neste gang!

Dessuten har jeg gått (40 min hver vei) eller syklet (20 min hver vei) til og fra skolen de siste dagene, så nå føler jeg at jeg er på riktig spor!

:tommelsmil: Sliten og happy Chihiro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...