Gå til innhold

Hodepine...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

I dag (det startet vel egentlig i går, men jeg overså det) har jeg en grusom hodepine, som ingen tabletter har tatt knekken på. Bare jeg rører på hodet, gjør det vondt, og jeg holder på å bli gal. Antar at det kanskje hadde hjulpet å sove litt, men det er ikke så lett å sove på kommando.

Trøst ønskes :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Har du funnet noe middel? såvidt jeg vet, er det ikke migrene, men jeg begynner jaggu å lure :(

Godt å være alene hjemme, ingen lyd eller forstyrrelser. Skulle ønske jeg klarte å sove litt, det hjelper ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sliter med hodepine på jobben nå. Vi har funnet ut at løsningen er masse vann.

Men det er kanskje ikke så varmt der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke ut som migrene nei. Det er sikkert bare varmen, og man får også hodepine av for lite væske. Drikk et digert glass vann og ta et kjølig bad så føler du deg nok bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Sannsynligvis varmen... prøv med paracet eller noe lignende, og drikk masse masse vann. Pass også på å spise nok og hold deg i skyggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Men her i byen har det vært 11 grader i dag, og ikke særlig varmt siden før helgen?

Jeg har sovet i nesten to timer nå, men hodepinen er fortsatt der. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips av legen min (uoffesielt seffer's) om å ta en paracet, og en ibux. Det gjør underverker å ta en av hver, pga virkeområdene!

Hvis du ikke allerede har prøvd: Prøv :-)

Sliter selv med hodepine i dag, pga varmen tebker jeg, og har ikke en eneste tablett i huset! :cry:

Håper du blir kvitt den ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg tok fire Ibumetin 400 mg, og det er strengt tatt en dagsdose, selv om legen sa en gang at jeg kunne ta opptil seks tabletter. Men jeg er liten og lett, så lar være. I tillegg tok jeg to Panodil Zapp, med paracetamol, og da de heller ikke virket, gav jeg opp. Håpet er at den er borte i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du er bedre nå, men du skal i alle fall få mine stalltips for hodepine som ingenting hjelper mot :)

Har funnet ut at når smertestillende ikke virker så betyr det som oftest at det er stive muskler som forårsaker smertene (ja, sykling har enkelte ganger vært årsaken). Tøy nakken godt ut når du har trent. Få gjerne noen til å masere forsiktig. Varmepute eller varmt bad hjelper også. Av en eller annen grunn virker paraset bedre enn ibux mot denne typen smerter.

Når ingenting hjelper legger jeg meg på soverommet med lyset av, liggende på sida med nakken godt støtta opp. Trekker ned rullegardina så det blir helt mørk, lys er vondt. Det kan kanskje høres merkelig ut, men jeg liker å ha radioen lavt på. Musikk er bannlyst, så det blir enten "P2" eller "NRK alltid nyheter". Føles som om det tar fokuset bort fra smertene, og det gjør at jeg sovner lettere. Søvn er til siste slutt det eneste som hjelper når ingenting annet hjelper.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Paracet funker aldri på meg :roll:

Jeg tror nok det er rygg/nakke som er årsaken, men ikke pga sykling; jeg har ikke syklet noe særlig i det siste. Sittestillingen på jobb er en mulig synder, men nå flytter vi inn i nybygget om knappe to uker, så da får jeg overleve til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kronisk hodepine og har fått beskjed fra lege om å ta en paracet og en ibux samtidig. ibuxen tar musklene og paraceten tar hodet! dette er en vanlig blandings som blir brukt på sykehus og sånne plasser oxo :wink:

En annen ting nevrologen sa , var at når man skal ta paracet må man ta to (til sammen 500 mg) tar man en kan man like gjerne drikke kaffe eller spise litt sukker i stedet (hvorfor de kommer i 250 mg hadde han ikke svar på annet enn at det var idiotisk egentlig :roll: )

jeg tar oxo små doser med sarotex når det blir lengre perioder m dårlig søvn.....

håper hodet ditt bedrer seg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...