AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Sønnen min var ca. 4 år da han fikk beltestol, men han var ganske høy for alderen. Nå er lillesøster passert 4 år for noen måneder siden, men hun er ikke høy for alderen som storebror. Hun er ca. 106 cm, og jeg lurer på om det er greit å la henne begynne å bruke beltestol? Hun veier 16 kg. Anonymous poster hash: ca04c...349
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Høyden har ikke så mye å si akkurat her, men alder og vekt. Alder, fordi det er ikke før man er over 4 at skjelettet er såpass utvokst at man kan sitte trygt i beltestol (både hoftekammer, nakke og rygg). Og vekt fordi man har en minimumsvekt på vanlige setebelter: 15 kg. Er man lettere enn dette, så vil ikke beltet strammes om man krasjer. Din datter er i teorien stor nok til å sitte i beltestol nå. Dersom hun sitter bakovervendt i dag, så ville jeg utsatt byttet så lenge som mulig, siden hun fortsatt er ganske liten. I et sete som går til 25 kg så har hun leeenge igjen, og fortsatt en god stund i et som går til 18 kg. Dersom hun sitter fremovervendt ville jeg gått over til beltestol, ettersom 3-punkts belte er bedre enn 5-punkts, så lenge hun klarer å sitte rolig og riktig (viktig!). Min datter er like gammel og stor (104 cm, 16 kg), og her har vi ikke planer om å snu henne til beltestol på lenge. Anonymous poster hash: 261aa...e5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå