Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til våren skal jeg i utdrikningslag til min eldre søster, noe jeg gleder meg veldig til! Men jeg lurer på hva som er vanlig å betale? Har aldri vært i utdrikningslag før, så jeg aner ikke, men synes 1000 kr for kun fotograf (minus bilder) og hytte (en natt) var litt vel mye? I tillegg kommer jo transport, mat og gave, og sikkert enda litt til.. Synes det er en kjip situasjon i og med at det er søsteren min det er snakk om, men da jeg er student er 1000 kr+ mye penger..

Ellers lurer jeg på om dere har noen morsomme aktiviteter som kan slå ann? :D Vi blir oppmuntret til å komme med forslag, men jeg kan bare de "vanlige" slik som pakkelek (gjette hvem gaven er fra), spm om brudgommen etc..

Setter veldig stor pris på tilbakemelding! :)

Anonymous poster hash: 80979...252
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre din søster, forloveren og alle hennes venninner er godt etablerte med godt betalte jobber, og du som student er "the odd one out", synes jeg dette virket dyrt. Har vært i en håndfull utdrikningslag og har aldri betalt over 1000 kr (egen drikke har da kommet i tillegg).

Har fått inntrykk av at gutters utdrikningslag kan ha høyere budsjett, men det er en annen sak.

Dog: hva i alle dager skal dere med egen fotograf? Mulig helt unødvendig kostnad? Da jeg var forlover for en venninne, sørget jeg for å ha en snedig lite digitalkamera hengende i snor rundt halsen hele dagen (denne oppgaven kan også gis til noen andre). Har man kameraet fremme, tas det bilder. I tillegg ba jeg alle deltagerne ta masse bilder, og maile meg de beste i etterkant. Samlet deretter masse bilder i en fotoalbum jeg laget via japanphoto.no, og ga bruden kvelden før Dagen, da hun slappet av med venninnne. Kostet kun et par hundre kroner og fotoalbumet ga bruden et fantastisk minne!

Ang hytte - har heller ikke vært borti at dette har blitt leid. Når vi har vært på hytte med overnatting, har det alltid vært noen som har hatt tilgang på den, og da gratis. Blir dere kvitt kostnad for fotograf + hytte, blir det fort noe annet...

Ellers kommer det jo an på aktivitetene da - er bruden en "actionbrud" som liker aktiviteter som typisk koster litt, a la poledancekurs/ spille inn sang i studio/ femkamp e.l, eller mer typen som vil gjøre noe kun med venninnene? Google dette, finnes en haug av muligheter..

Anonymous poster hash: 13d42...d97
Skrevet

Fotograf??

Anonymous poster hash: 62821...8ad

Skrevet (endret)

pakkelek!

Endret av marisp
Skrevet

Burde presisert dette med fotograf litt bedre ser jeg.. Fotografen er altså kun for brudens skyld :) Ei venninne skal style henne opp også sender vi henne til et fotostudio,slik at ektemannen får en ganske så personlig morgengave!

Både min søster, forlover og venninner er noen år eldre enn meg, men i litt forskjellig livssituasjoner. Noen studerer enda, noen jobber deltid litt her og der, mens andre har hus, mann og barn.

Men allikevel, 1000 (vi er forresten 15 stk) på hver? Enda vi bare har booket to ting..

Ellers var fotoalbumet en veldig god idè! Skal sørge for å ha fulladet kamera med :)

Og jeg tror vi heller over til å ha noen morsomme leker på hytta,..altså helst ingenting med noen spesielt store kostnader

Anonymous poster hash: 80979...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...