Gå til innhold

Hvordan vaske vinglass i maskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære damer og menn med husmoremne; jeg trenger deres råd.

Det går ikke an å sette vinglassene i øverste hylle i vaskemaskinen, og de tipper bare når jeg setter dem i nederste, der fatene skal være.

Så har dere noen tips til hvordan jeg kan få dem lettere vasket i maskinen? :)

Ikke vits å foreslå å vaske dem for hånd, for det orker jeg ikke :P

Anonymous poster hash: 27cb8...05a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups, trenger ikke være anonym her :) :)

Skrevet

Jeg bare setter dem nederst, selv om de ikke står helt støtt. Har gått greit hittil. :)

Skrevet

Jeg bare setter dem nederst, selv om de ikke står helt støtt. Har gått greit hittil. :)

Mine bare faller sånn at de nesten ligger vannrett :/ Veldig upraktisk.

Skrevet

Mine bare faller sånn at de nesten ligger vannrett :/ Veldig upraktisk.

Kanskje du må fylle maskinen helt opp, så du kan støtte dem opp mot noe? Jeg synes også det hjelper og lene to vinglass mot hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt meg vinglassholdere til oppvaskmaskinen min. Vennene mine ler litt av meg, men jeg synes det er en flott oppfinnelse siden jeg misliker sterkt å vaske opp for hånd. Er usikker på hvor jeg kjøpte dem (kanskje i utlandet?). Trodde først det var på "enklere liv", men finner det ikke på nettsiden deres. Hvis du googler "vinglass oppvaskmaskin" får du i hvert fall opp mange bilder av slike holdere. Mine er lilla, men mulig det finnes i andre farger også.

Anonymous poster hash: 33485...b55
Skrevet

Jeg setter de også nederst. Litt knotete fordi man må stable de skikkelig så de står ordentlig, men det funker helt fint :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Selv min bøttelille maskin kom med vinglassholder - det er en nedbrytbart hylle som har en kant med spor for stetten. Så det er slik jeg vasker vinglass i maskin.

Skrevet

Passe på at de sitter vannrett så går det fint :)

Skrevet

Jeg ble nesten halshogd! Da jeg satte ennhel samling med Finn glass fra Hadeland i maskinen. Fordi dette var strengt forbudt, da krystall ikke skal i maskinen.

Men hvor skal de da?

Anonymous poster hash: 69a4f...d83

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ble nesten halshogd! Da jeg satte ennhel samling med Finn glass fra Hadeland i maskinen. Fordi dette var strengt forbudt, da krystall ikke skal i maskinen.

Men hvor skal de da? Anonymous poster hash: 69a4f...d83

Halshoggeren mente nok at de skulle vaskes for hånd. Hos meg går krystallglass i oppvaskmaskinen også. Kun de antikke glassene jeg har som er arvegods og steikepannen i støpejern går ikke i maskinen.

Skrevet

Krystallglass kan bli misfarget av oppvaskmaskin, så det er ikke så rart at det ikke ble satt pris på.

Anonymous poster hash: 93173...b98
  • Liker 1
Skrevet

Alle oppvaskmaskinene jeg har hatt har hatt støtter for stetteglass. Noen bare oppe og noen både oppe og nede. Sikker på at maskinen din ikke har sånt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt meg vinglassholdere til oppvaskmaskinen min. Vennene mine ler litt av meg, men jeg synes det er en flott oppfinnelse siden jeg misliker sterkt å vaske opp for hånd. Er usikker på hvor jeg kjøpte dem (kanskje i utlandet?). Trodde først det var på "enklere liv", men finner det ikke på nettsiden deres. Hvis du googler "vinglass oppvaskmaskin" får du i hvert fall opp mange bilder av slike holdere. Mine er lilla, men mulig det finnes i andre farger også.

Anonymous poster hash: 33485...b55

Åååh, ja, jeg lurte litt på om det er noe som finnes! Er det noe jeg plages med, så gjør garantert flere det samme. Kanksje jeg finner det på Ebay eller i utlandet :) :)

Alle oppvaskmaskinene jeg har hatt har hatt støtter for stetteglass. Noen bare oppe og noen både oppe og nede. Sikker på at maskinen din ikke har sånt?

Ja, maskinen er ikke så sinnsykt stor, også tror jeg at den er litt gammel (den fulgte med leiligheta jeg leier :) ).

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg kan la vinglassene stå på kjøkkenbenken i flere uker før jeg putter de i maskinen. Klarer på sett og vis å få plassert de på øverste hylle, men det bli en liten såpevannflekk der når jeg ikke tar de ut med en gang.

Oppvaskstativ er en god ide som har blitt vurdert! Noen som har erfaring med denne?

http://www.kjokkenutstyr.net/oppvaskstativ-vinglass-oppvaskmaskin/

Anonymous poster hash: a6696...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...