Gå til innhold

Kan man få hjelp til dette på NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har vært psykisk syk i over 20 år, man må ta utdannelse for å komme ut i den jobben man takler og man er under behandling:

Kan man få hjelp til det mat og bo av NAV, mens man er under utdanning da?

Sikkert noe dere lurer på for å svare på dette, så kjør på:)

Anonymous poster hash: daeab...7a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta opp studielån da? Ellers kan du i enkelte tilfeller få det dekket av nav, men det er det bare dem som kan avgjøre.

Skrevet

Jeg er ikke utdannet, og fikk beskjed fra NAV om at jeg ikke kunne ta utdannelse under AAP, siden jeg ikke har utdanning fra før. På mitt NAV kontor virket det ihvretfall som at det helst var en løsning for de som måtte omskoleres. Det er også flere støtteordninger fra lånekassen for de som er syke, noe som gjør at det er førstevalget om man er frisk nok til å studere.

Skrevet

Lånekassen er et alternativ. Men om man kan slippe lån, så hadde det vært best. Men selvsagt er det med i planene om hva jeg kan gjøre.

Omskoleres er vel det jeg må. Siden jeg ikke hadde mulighet til å være i den jobben jeg hadde, og det ikke er alle jobber jeg kan ta, så blir det på en måte omskolering..?

Skal snakke med NAV i løpet av de nærmeste dagene. Da får jeg sikkert klart svar. Men jeg ville vite om noen her visste noe om det.

:)

Anonymous poster hash: daeab...7a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...