Gå til innhold

Datter som ikke lar meg gå på do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er alenepappa til en datter på snart 3 år. Vi kan feks sitte og se på tv i sofaen, eller leke. Noen ganger må jeg AKUTT på do, og tenker at 1-2 minutter på do gjør da ingenting men hver gang jeg reiser meg begynner ungen og virkelig HYLskrike eller holder meg fast eller lignende. Noen ganger løper hun etter meg for å bli med meg inn på do når jeg helst vil ha fred 2 minutter for å tisse alene. Hun klarer fint å sitte i sofaen å vente, men er bare det at hun SKAL bestemme over meg. Det ender alltid opp med at jeg lar jentungen bestemme, og med forstoppelse i flere uker etterpå.. Begynner å bli sliten. What to do?

Anonymous poster hash: 42006...c8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er den voksne, og må forklare at du må på do. Hvorfor i all verden lar du henne bestemme over deg? Hun vet ikke hva som er best og bare messer i vei som hun selv vil. Hun forstår ikke hva som er rett og galt, og ser kun ting fra sitt eget sted.

Anonymous poster hash: a67d9...0d3
  • Liker 8
Skrevet

Forklar henne, og gå på do. Så får hun rett og slett hyle til hun gir seg. Du må ikke gi etter for sånne ting. Om hun er redd, får hun leke med noe mens hun venter på deg på do?

Anonymous poster hash: a67d9...0d3
  • Liker 2
Gjest HeiHade
Skrevet

Ikke lar deg? Hun er tre år. Ta kontroll da, menneske.

• Liker 11
Skrevet

2 minutter å tisse alene ellers får du forstoppelse?

Tenker hun bare får skrike fra seg, og etter er par ganger skjønner hun at det ikke fungerer. Det er jo ikke synd på hun. Siden det ikke er et alternativ å ta hun med inn på do.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke forsette og holde på sånn!

Hun er 3 år, slutt med det nå ellers vil du ha større problemer enn som så om noen år.

Du er voksen, du bestemmer. Ferdig med det!

Jeg husker godt til bake da jeg hadde ei datter som konstant skulle sove ved min side, om jeg da sa nei ble det hyl og skrik. Men jeg måtte sette ned beina, det var et helvete i noen dager før hun hav seg. NEN det var så verdt det.

Det er viktig med litt privatliv, og ikke alltid barna skal sitte oppi deg. Ikke det at ikke mine barn skal få komme i min seng når de er redde, NEN de må lære seg at det går til en grense.

Det er din oppgave som far og sette grenser, det ikke er farlig og si nei. Du må ikke ha dårlig samvittighet foe det.

Ikke gi deg, På do må du kunne gå.

Du kan forbredr henne litt i forkant at nå skal pappa på do, og det skal du kunne gjøre alene.

Aldri gi deg... Da er slaget tapt!

Anonymous poster hash: 45f78...ef0

• Liker 1
Skrevet

Her må du bare sette foten ned. Du skal på do, hun skal ikke. La henne skrike, det har hun ikke vondt av.

Skrevet

Om du virkelig bare bruker 1-2 minutter på do skal det vel gå å gjøre det tross hyling, (evt at barnet er med deg om hun er utrygg e.l) men skjønner ikke det der med forstoppelse flere uker etterpå?

Dette er ikke på noen måte ment frekt, men kan det hende at det du selv mener er 1-2 minutt faktisk er en del lengre og at doen blir brukt til pauserom av deg? De minuttene alene kan virke lange for den som sitter igjen og venter.

Gjest tomasjj
Skrevet

Ta kontroll. Du bestemmer.

Hun tester grenser.

Du gjør henne en tjeneste ved å bestemme.

• Liker 1
Skrevet

Meg igjen her; Ja det er kun ca 2 minutter det er snakk om, jeg prøver alltid å forte meg. Jeg vil helst få gå de 2 minuttene helt alene.. Hvorfor skal det være så stort problem? Hver gang jeg reiser meg opp fra sofaen og sier noe som "pappa skal bare fort på do" ender det i et ramaskrik, skulle trodd verden holdt på å gå under hehe.. Det begynner å bli slitsomt ja! Er det andre ting som jeg sier nei til, så er det samme greia og jeg gir beklageligvis alltid etter..

Skrevet

Meg igjen her; Ja det er kun ca 2 minutter det er snakk om, jeg prøver alltid å forte meg. Jeg vil helst få gå de 2 minuttene helt alene.. Hvorfor skal det være så stort problem? Hver gang jeg reiser meg opp fra sofaen og sier noe som "pappa skal bare fort på do" ender det i et ramaskrik, skulle trodd verden holdt på å gå under hehe.. Det begynner å bli slitsomt ja! Er det andre ting som jeg sier nei til, så er det samme greia og jeg gir beklageligvis alltid etter..

Og ja forstoppelse.

Skrevet

Der har du svaret på hvorfor hun hyler som hun gjør. Hun har ikke vondt av å vente alene imens pappaen hennes er på do, så mann deg opp og la henne hyle. Da vil du gjøre deg selv en tjeneste også, jeg tør ikke tenke på hvordan datteren din kommer til å bli i tenårene dersom du gir etter for alt.

Anonymous poster hash: 66eb9...00e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Avledningsmanøver! :ninja:

Kanskje du kan plukke opp litt fra Supernanny?

Tar du ikke tak i ting tidlig, blir det bare eksponensielt verre.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Hei! Jeg er alenepappa til en datter på snart 3 år. Vi kan feks sitte og se på tv i sofaen, eller leke. Noen ganger må jeg AKUTT på do, og tenker at 1-2 minutter på do gjør da ingenting men hver gang jeg reiser meg begynner ungen og virkelig HYLskrike eller holder meg fast eller lignende. Noen ganger løper hun etter meg for å bli med meg inn på do når jeg helst vil ha fred 2 minutter for å tisse alene. Hun klarer fint å sitte i sofaen å vente, men er bare det at hun SKAL bestemme over meg. Det ender alltid opp med at jeg lar jentungen bestemme, og med forstoppelse i flere uker etterpå.. Begynner å bli sliten. What to do?Anonymous poster hash: 42006...c8c

Her løper barnet på 9 år etter sin far på do. Ville tatt tak i "problemet" ganske fort.

Anonymous poster hash: 9abee...010

Skrevet

Hm, jeg tenker at det kanskje ligger noe mer bak. Det kan virke som om hun har separasjonsangst? Du skriver at du er alenepappa. Har mammaen plutselig forsvunnet ut av livet hennes?

At man ikke får gå på do i fred er vanlig når barna er veldig små, men når hun snart er 3 år, synes jeg det høres ut som hun er utrygg. Spesielt at hun klamrer seg fast.

Jeg tror ikke at barn gjør ting for å være "onde" eller vanskelige.

Anonymous poster hash: d6a5b...147

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...