Gå til innhold

Katten min skriker når jeg har vært lenge borte - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt som nå er 1 år, og jeg fikk den da den var 2 mnd gammel.

Den er svært knyttet til meg, og den har sovet i sengen min helt siden den kom inn i livet mitt.

Siden jeg fikk katten har jeg kun vært borte en natt, og da skrek den fælt når jeg kom hjem. Den var vel 6 mnd da.

Ellers så forsvant katten i 3 dager for ikke så lenge siden, og da den kom hjem igjen var den helt ifra seg og skrek og ville bare kose, kose, kose og lå ved siden av meg hele tiden i et par dager.

Nå har jeg bodd hjemmefra i 2 uker, men kunne ikke ta med katten, så den har vært hjemme hos mamma og pappa(det er der jeg har bodd det siste året med katten).

Vi bor i samme by, og jeg har kommet hjem hver helg nå, og katten har begge helgene vært helt ifra seg og skreket fordi jeg har vært borte hele uka, men har vært hjemme hver helg nå og den er helt ifra seg og vil bare kose og ligger rundt halsen min og maler og koser med klørne. Etter en stund roer den seg.

Jeg har planer om å ta den med etterhvert, men den er vandt til foreldrene mine også, men den er sånn bare mot meg.

Er dette normalt? Er det slemt av meg å la den være hos foreldrene mine? De sier at katten koser seg med foreldrene mine hver kveld, og den er jo ute hver natt. Så den ha det jo bra.

Anonymous poster hash: 5b4d9...947
Videoannonse
Annonse
Gjest Ennasus
Skrevet

Sånn har kattene mine også vært, så tror det et normalt :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Alle kattene jeg har hatt oppigjennom årene har vært sånn også :) aldri sett på det som unormalt :P jeg svarer gjerne, å så har vi lange samtaler om "hva de har holdt på med" :P haha

Skrevet

Min skriker ikke, men hun kan bli mer klengete hvis jeg har vært borte en stund :)

Anonymous poster hash: d1422...acf
Gjest Ennasus
Skrevet

Alle kattene jeg har hatt oppigjennom årene har vært sånn også :) aldri sett på det som unormalt :P jeg svarer gjerne, å så har vi lange samtaler om "hva de har holdt på med" :P haha

Kjenner igjen den :fnise: Jeg pleier å si ting som:

"puus, er du glad for å se meg"

"har du vært alene hjemme duda?"

"åå du er så koosin nå!"

og slike ting :P Med sånn teit stemme i tillegg :fnise:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kjenner igjen den :fnise: Jeg pleier å si ting som:

"puus, er du glad for å se meg"

"har du vært alene hjemme duda?"

"åå du er så koosin nå!"

og slike ting :P Med sånn teit stemme i tillegg :fnise:

Yes! Akkurat sånne ting 😂 haha!!

Skrevet

Du har en katt som er veldig glad i deg. Håper du snart kan ta den med deg, selv om den helt sikker har det bra hos foreldrene dine.

Kan kanskje ha noe å gjøre med at den mistet moren sin for tidlig...

• Liker 1
Skrevet

Du har en katt som er veldig glad i deg. Håper du snart kan ta den med deg, selv om den helt sikker har det bra hos foreldrene dine.

Bra det er normalt, da. Alle katter er vel glad i sine eiere, som oftes. :)

Ja, jeg skal ta han med etterhvert, men nå har jeg vært hjemme hver helg og skal fortsette med det til jeg tar den med.

Tror jeg aldri kunne gitt bort katten min, da hadde han blitt syk og det hadde jeg også.

• Liker 1
Skrevet

Åja, husker den ropte på mammaen sin den første uka, og litt mindre den andre uka. Fikk vondt av den, men det gjør vel 3 mnd gamle kattunger også?

Glemmer ikke den første natta han skulle sove hos meg. Da satt han og så på meg lenge før han til slutt la seg inntil meg, og jeg husker jeg var så redd for at jeg skulle rulle over han, men det gikk heldigvis bra.

Skrevet

Min voksne hannkatt,som ellers en en råtass blir en skikkelig fløtepus når han har savnet meg og skriker også som du beskriver.Gnir seg inntil meg og fotfølger meg overalt også etter at han har fått mat.Så de som sier katter bare er ute etter mat vet ikke hva de snakker om.Katter knytter bånd til eieren sin dersom eieren behandler dem bra.

Anonymous poster hash: 80ef2...cc0
  • Liker 2
Skrevet

Åja, husker den ropte på mammaen sin den første uka, og litt mindre den andre uka. Fikk vondt av den, men det gjør vel 3 mnd gamle kattunger også?

Min skrek litt på vei hjem fra de jeg adpoterte henne av, men ingenting etter at vi kom hjem.. hun var 11 eller 12 uker gammel da. Det er nok verre for dem når de er for små, og de knytter seg nok tettere til eier da også og kan bli mer "uselvstendige" tror jeg.

Skrevet

Når de mister mor før de er 12 uker blir mange "suttekatter" og sutter på alt mulig, samt at mange blir urenslige og utrygge. De kan også ha problemer med å kommunisere med andre katter, da de ikke helt har lært "å være katt"

• Liker 1
Skrevet

Når de mister mor før de er 12 uker blir mange "suttekatter" og sutter på alt mulig, samt at mange blir urenslige og utrygge. De kan også ha problemer med å kommunisere med andre katter, da de ikke helt har lært "å være katt"

Katten min har vært veldig selvstendig og tøff, nysgjerrig og bryter grenser. Han ville hele tiden opp og frem og å utforske, samtidig har han vært veldig kosete.

Han har aldri vært urenslig, og er veldig renslig. Når han skjønte at han kunne gå på do ute, har han bare gått på do ute. Bruker aldri kattedo, men den står der klar itilfellet...

Han er veldig trygg med de han kjenner, men veldig forsiktig når det kommer fremmede eller mennesker han ikke kjenner så godt.

Han har hatt noen katter rundt seg, så den lærer

Ellers har han en bestevenn som han er ute og leker med hver dag. De blir så glade når de ser hverandre og holder rundt hverandre og nusser.

Jeg får også nuss på nesa. :fnise:

Jeg har hørt fra noen som har god greie på dette, at det er greit å gi bort katten etter den er 8 uker, mens hundevalper helst skal vente til de er 12 uker.

Skrevet

Min skrek litt på vei hjem fra de jeg adpoterte henne av, men ingenting etter at vi kom hjem.. hun var 11 eller 12 uker gammel da. Det er nok verre for dem når de er for små, og de knytter seg nok tettere til eier da også og kan bli mer "uselvstendige" tror jeg.

Det spørs nok på katten. De er jo forskjellige som mennesker. Min har iallfall klart seg veldig bra og er selvstendig.

Skrevet

Katten er nok knyttet til deg. Våre to er også veldig ivrige når vi kommer hjem :)

Skrevet

Jeg har hørt fra noen som har god greie på dette, at det er greit å gi bort katten etter den er 8 uker, mens hundevalper helst skal vente til de er 12 uker.

Sikker på at du ikke blander? Det er det motsatte som er normalt, og anbefalt av mattilsynet, veterinærer, dyrebeskyttelser og andre som har god greie på det.

• Liker 6
Gjest The damned
Skrevet

12 uker er vel anbefalt alle steder jeg har lest og hørt.

Våre er også glade for å se oss. Skriker ikke, men er veldig klengete og kosete. Synes det er veldig koselig at de har savnet oss :)

Skrevet

Jeg savner katt! Jeg er så allergisk at øynene klistrer seg sammen på meg, har prøvd flere typer allergi medikamenter, men hjelper ikke.

Men har hørt om katteraser som ikke har dette proteinet i spyttet sitt, og slike katter kan vi med allergi ønske oss. Problemet er at vi også bor i bysentrum med mye trafikk....

Men jeg har venner som har katt og Sebastian er min store kjærlighet. Makrell stripete med store grønne øyne-han er vakker!

Egentlig ville jeg bare si at jeg har så stor respekt for dere som behandler deres kjæledyr med omsorgen dere viser i denne tråden :)

Anonymous poster hash: b0113...3a7
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Her i huset holder det å være på jobb om dagen (fort borte i 12 timer).

Så kjenner de lyden av Volvomotoren (de tok skummelt fort endringen i motorlyd da mor byttet bil) og har da gjort seg klare når jeg stikker nøkkelen i låsen.

Små 'Hei :) " i form av Mrr! overleveres, det løftes opp på bakben, det svinges høyt med haler, det svinses og det kinngnis mot absolutt alt jeg eventuelt har med meg inn døren.

Og skulle min funksjonhemmede hjertevenn føle seg litt oversett så vender han øynene med de enorme pupillene mot meg og roper med sin karakteristiske 'Ææææ'- lyd.

Når det har vært ferie i pensjonat derimot, da gjelder det å søke dekning, for når 'mor' da kommer så betyr det transportkasser og den skumle bilen som bare går 2 steder: Til vetrinæren og til pensjonatet.

:fnise:

Skrevet

Omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...