Gå til innhold

Får ikke i meg alle kaloriene jeg skal og går heller ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av mange som bruker MFP. Og i følge denne, for å gå ned 500 gram pr uke, så skal jeg spise 1600 kalorier daglig.

Jeg får det bare ikke i meg. Nå f.eks, har jeg 530 kalorier igjen for denne dagen og jeg vet bare at jeg knapt får i meg kveldsmat. Spiser det største måltidet til middag, ofte rundt 600 kal, og da er jeg stappmett etterpå og ikke behov for kvelds. Spiser meg også mett og god til frokost og lunsj, men likevel når jeg ikke opp. Har ikke tenkt å begynne å stappe i meg bøtter av sjokolade for å få opp kalori-inntaket, det er vel lite lurt....

Jeg står bom stille på vekten enda jeg spiser som jeg skal...dvs jeg gjør jo ikke det, jeg spiser for lite. Så hva i alle dager skal jeg gjøre? skulle jo tro jeg gikk ned desto mer siden jeg spiser mindre enn anbefalt, men jeg står stille og mistenker at kroppen er i sparebluss, hvis det kan kalles det.

Tips til hva jeg bør gjøre? Har 10 kg som skal av, og av medisinske grunner så MÅ jeg få dette til... sukk....

Anonymous poster hash: 19f73...ba9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du lagt ut hva du har spist i dag, så hadde det kanskje vært enklere å gi deg et eller flere gode råd.

Anonymous poster hash: d04ea...7cc
Skrevet

Spis mer energitett mat:) feks nøtter

Skrevet

500 kalorier sjokolade er ikke en hel bøtte, det er ikke 100 gram engang...

Du blir blir sikkert mer sulten etter en stund, da er det mer samsvar mellom appetitten og hva du faktisk trenger av kalorier og næring, og du finner etterhvert ut hva som gir en passe metthet for de tilmålte kaloriene.

Fenomenet sparebluss i den formen det blir lagt fram i populæritteraturen, eksisterer ikke, og du er uansett ikke i faresonen for å "rammes" av dette.

Skrevet

Hvis man ikke klarer å spise mer enn 1100 kcal, har man gjort en feil i registreringen sin. Hvis ikke hadde du jo ikke vært overvektig i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: b6258...f66
  • Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke klarer å spise mer enn 1100 kcal, har man gjort en feil i registreringen sin. Hvis ikke hadde du jo ikke vært overvektig i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: b6258...f66

Jeg er overvektig grunnet for høyt inntak av sjokolade tidligere. Ikke for høyt inntak av mat. Det er derfor jeg nå ikke vil spise sjokolade for å øke kaloriene daglig, enten det er snakk om en bøtte eller ei.

Skrevet

Mellommåltid er tingen. Jeg har fra tid til annen samme problem som deg. Er ikke overvektig, men ønsker meg ned 2-3 kilo, og har i perioder så dårlig matlyst at jeg bruker MFP for å passe på at jeg når målet mitt.

Løsningen min er ofte litt nøtter og tørket frukt soM mellommåltid, kanskje en kaffelatte, en sjokoladebit i perioder bytter j eg ut mager cottage cheese med den ekte bare for litt mer næring.

Viktigste er å ikke stresse. Så lenge dette ikke er et vedvarende problem over lang tid. Jeg har slike perioder på rundt 3 uker, hvor jeg omtrentror må tvinge i meg en skyr, eller fiskekaker, men så går det over.

Anonymous poster hash: 886b6...086

Skrevet

Mellommåltid er tingen. Jeg har fra tid til annen samme problem som deg. Er ikke overvektig, men ønsker meg ned 2-3 kilo, og har i perioder så dårlig matlyst at jeg bruker MFP for å passe på at jeg når målet mitt.

Løsningen min er ofte litt nøtter og tørket frukt soM mellommåltid, kanskje en kaffelatte, en sjokoladebit i perioder bytter j eg ut mager cottage cheese med den ekte bare for litt mer næring.

Viktigste er å ikke stresse. Så lenge dette ikke er et vedvarende problem over lang tid. Jeg har slike perioder på rundt 3 uker, hvor jeg omtrentror må tvinge i meg en skyr, eller fiskekaker, men så går det over.

Takk for innspill :) Godt å høre vi er flere. Lykke til videre!

ts

Skrevet

Kunne du lagt ut hva du har spist i dag, så hadde det kanskje vært enklere å gi deg et eller flere gode råd.

Anonymous poster hash: d04ea...7cc

Frokost: 1 glass app.juice, 1 brødskive med kreolsk salat (kyllingsalat)

Lunsj: 1 glass melk, en yoghurt, 1 brødskive med greddost og agurk

Middag: 1 potet, fire fiskeboller, hvit saus og kokte gulrøtter

Mellom: litt mørk sjokolade, ca 50 kalorier, og et eple.

That`s it. Poenget er at jeg rett og slett ikke er sulten. Klarer ikke stappe i meg to brødskiver, selvom jeg sikkert burde det. Rart at jeg ikke går ned i vekt når jeg ligger på rundt 1200 daglig i stedet for 1600 som anbefales...Jeg skjønner ikke.

ts

Skrevet

Er du fysisk aktiv? Jeg synes det er rart at et voksent menneske ikke orker mer enn én skive til frokost og lunsj.

Anonymous poster hash: 5f993...499
  • Liker 2
Skrevet

Tren som faen - da går du ned i vekt og får matlyst samtidig.

Skrevet

Takk for innspill :) Godt å høre vi er flere. Lykke til videre!

ts

Jeg trener også masse,så litt uheldig når disse periodene kommer. Men forsøk å bytte ut litt mat med noe mer næringsrikt. Kanskje knaske dadler eller litt avokado? Lett å gi råd, jeg får bare ikke i meg mer når dette skjer,så da er trikset mitt som sagt å spise vanlig cottage cheese, vanlig kesam, osv.

Lykke til du også :)

Skrevet

Er du fysisk aktiv? Jeg synes det er rart at et voksent menneske ikke orker mer enn én skive til frokost og lunsj.

Jogger annenhver dag. Ellers nokså stillesittende arbeid.

Jeg har bare ikke den store matlysten, og blir fort mett av en eller annen grunn. Sånn er det bare.

Skrevet

hvor lenge har du holdt på med MFP? er jo forskjell på noen dager og flere uker. man går jo ikke ned i vekt med eeeen gang heller.

Anonymous poster hash: 53e32...2f6
Skrevet

Hva med å prøve og drikke litt kalorier? Smoothies eller proteinshakes, da får du god næring og mer kalorier automatisk :) Er lett og greit å ha stående på skrivebordet på jobb og drikke litt av jevnt utover dagen.

Anonymous poster hash: 6be32...d6b
Skrevet

Jeg stemmer for nøtter/nøtteblandinger. Det er sunt, og vanvittig kaloriholdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...