AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Hei, jeg er ei jente på 20 år. Jeg prøver å få en stram og fin kropp, sånn som de i de aktive fitnessbloggene har. Jeg trener 6-7 dager i uka, hvor jeg trener stykre 4-5 og har løpetrening 1-2 dager i uka. Mitt kosthold ser slik ut: Frokost: 5 spiseskjer med müsli og melk. Lunch: 2 kokte egg og salat. Middag: kylling og salat. Kveldsmat: 2 knekkebrød med leverpostei/ kalkunpålegg. Jeg drikker kun vann til alle måltidene og utenom. Selvom jeg bare lever slik, så går jeg bare opp i vekt. Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer? Har noen tips til forandringer? Anonymous poster hash: 1cd70...623
grrwaffmjau Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Muligens fordi du spiser altfor lite? 8)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Går man opp i vekt av å spise for lite? Synes da denne jenta spiser riktig jeg. Anonymous poster hash: 1cd70...623
søtsita Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Går man opp i vekt av å spise for lite? Synes da denne jenta spiser riktig jeg. Anonymous poster hash: 1cd70...623
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Fordi du bygger muskler. Det veier mer enn fett. Men når det er sagt, så spiser du faktisk altfor lite til å trene såpass mye. Få i deg mer, mer, mer! Anonymous poster hash: d7f85...28a 1
Gjest Meeh Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Muligens fordi du spiser altfor lite? 8) Du går ikke opp i vekt av å spise for lite. Ikke heng deg så utrolig opp i vekta (og gjør du det, ikke mål vekta på forskjellige tider av døgnet da det varierer), du burde heller se på hvor mye fett du har. Med den treningsmengden og det kostholdet (du spiser tilsynelatende veldig lite) går du ikke opp i vekt grunnet mer fett, det er umulig. Endret 17. februar 2015 av Meeh 2
grrwaffmjau Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Du går ikke opp i vekt av å spise for lite. Ikke heng deg så utrolig opp i vekta (og gjør du det, ikke mål vekta på forskjellige tider av døgnet da det varierer), du burde heller se på hvor mye fett du har. Med den treningsmengden og det kostholdet (du spiser tilsynelatende veldig lite) går du ikke opp i vekt grunnet mer fett, det er umulig. Du går hvertfall ikke ned av det. Jeg snakker av erfaring. Jeg lå for lavt på kaloriene kombinert med trening, og vekta rikket seg ikke. Økte matinntaket og vekta raste. Og jo, det der er for lite når hun trener såpass. For å bygge muskler må man ligge i overskudd, og tviler på at det der er overskudd. Endret 17. februar 2015 av grrwaffmjau 2
Gjest Meeh Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Du går hvertfall ikke ned av det. Jeg snakker av erfaring. Jeg lå for lavt på kaloriene kombinert med trening, og vekta rikket seg ikke. Økte matinntaket og vekta raste. Bullshit. Recent studies of the treatment of obesity by moderate and severe caloric restriction show that patients treated in randomized trials using a conventional 1200 kcal/d reducing diet, combined with behavior modification, lose approximately 8.5 kg in 20 weeks. They maintain approximately two thirds of this weight loss 1 year later. Patients treated under medical supervision using a very-low-calorie diet (400 to 800 kcal/d) lose approximately 20 kg in 12 to 16 weeks and maintain one half to two thirds of this loss in the following year. Both dietary interventions are associated with increasing weight regain over time, although regain can be minimized with the recognition that obesity, in many cases, is a chronic condition that requires continuing care. Patients who participate in a formal weight-loss maintenance program, exercise regularly, or both are likely to achieve the best long-term results. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=8363198 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Det er en seiglivet myte at man ikke går ned i vekt av å spise for lite. Det stemmer helt enkelt ikke. Tenkt hvor fort anorektikere går ned i vekt og hvor lite de kan veie. Tenk på sultestreikere og konsentrasjonsleirfanger. Likevel er det ikke særlig smart å ligge på under 1200 kcal til dagen i lengre tid. Det er vanskelig å få dekket behovet for vitaminer og mineraler, man har ikke nok energi til å yte på trening ect. Jeg vil anta at du spiser for store porsjoner om du ikke går ned i vekt. Hva slags salat spiser du? Hvor stort stykke kylling? Vet du hvor mange kalorier du får i deg? Anonymous poster hash: eac52...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Eggsalat: 2 egg, 6 skiver med agurk og 30 gram isbergsalat. Kyllingsalat: 100 gram kylling, 6 skiver med salat og 30 gram isbergsalat. Anonymous poster hash: 1cd70...623
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Og kanskje du rett og slett ikke trenger gå ned i vekt og heller bør fokusere på trenin og å bygge muskler. Anonymous poster hash: eac52...e7e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Det er en seiglivet myte at man ikke går ned i vekt av å spise for lite. Det stemmer helt enkelt ikke. Tenkt hvor fort anorektikere går ned i vekt og hvor lite de kan veie. Tenk på sultestreikere og konsentrasjonsleirfanger. Likevel er det ikke særlig smart å ligge på under 1200 kcal til dagen i lengre tid. Det er vanskelig å få dekket behovet for vitaminer og mineraler, man har ikke nok energi til å yte på trening ect. Jeg vil anta at du spiser for store porsjoner om du ikke går ned i vekt. Hva slags salat spiser du? Hvor stort stykke kylling? Vet du hvor mange kalorier du får i deg? Anonymous poster hash: eac52...e7e Eggsalat: 2 egg, 6 skiver med agurk og 30 gram isbergsalat.Kyllingsalat: 100 gram kylling, 6 skiver med salat og 30 gram isbergsalat. Anonymous poster hash: 1cd70...623
sol87 Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Kanskje du skal glemme vekta og heller måle deg med målebånd? Noen ganger kan man ha mistet noen cm rundt mage, lår etc. uten at det vises på vekta.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Du spiser ALT for lite! Jeg trener like mye som deg og spiser mer enn dobbelt av hva du gjør og vekten min ligger stabilt. Anonymous poster hash: a8e1a...7be
Karen82 Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Her er det noe som ikke stemmer Jeg regner dagsmenyen din til ca 1000 kcal. For det første vil du gå ned på det om du ikke allerede er svært undervektig. Spesielt når du trener hver dag. Og det er aaalt for lite mat. Hvordan har du energi til å trene? Endret 17. februar 2015 av Karen82 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Her er det noe som ikke stemmer Jeg regner dagsmenyen din til ca 1000 kcal. For det første vil du gå ned på det om du ikke allerede er svært undervektig. Spesielt når du trener hver dag. Og det er aaalt for lite mat. Hvordan har du energi til å trene? Jeg følger en sånn plan som jeg har funnet på nettet om hvordan man skal trene og spise. Energi har jeg nok av, blir jo til at jeg spiser hver tredje time, så mett er jeg og hele tiden. Men fremdels så ender det opp med at jeg går opp i vekt. Anonymous poster hash: 1cd70...623
Prestekragen Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Det var da merkelig. MEN man ser jo ofte på kroppen om det man holder på med funker eller ikke, så jeg hadde bare droppa å se på vekta på en stund, heller (som foreslått ovenfor) målt meg med målebånd, og sett an på kroppen. Det er stor forskjell på å gå opp i vekt pga muskler enn å bare bli feit liksom.
veraa94 Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Du spiser alt for lite hvis målet er å bli "fit". For å bli "fit" må du bygge muskler og da må du gi kroppen tilstrekkelig og riktig næring slik at den har noe å bygge muskler av. Legg vekk vekta og ta frem målebåndet. Å være "fit" betyr ikke at du får et lavere tall på vekta. Da jeg var godt trent og hadde six-pack veide jeg 8kg mer enn da jeg var mindre trent. 1
vogue90 Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 Hva veier du og hvor høy er du? Kanskje du egentlig ikke skal fokusere på å gå ned i vekt? Vekten betyr ikke alt, og det er mange andre måter å måle fremgang på. Er også enig i at du spiser veldig lite, og om man spiser så lite over tid, kan man stagnere.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 Dette stemmer ikke. Da trener du ikke så bra som du tror eller du spiser mer enn du tror. Du skal gå ned i vekt når du spiser så lite som du påstår du gjør å trener så mye ???? Anonymous poster hash: 1592d...9d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå