Gå til innhold

Hvordan bli flinkere til å snakke med jenter man ikke kjenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier "Hvordan bli flinkere til å snakke med jenter man ikke kjenner?". Jeg er flink til å snakke med jenter jeg kjenner, men når jeg skal bli kjent med noen nye jenter kan det være vanskelig. Jeg tenker ofte at jeg vet ikke hva jeg skal si, og jeg er litt redd for å si noe dumt å drite meg selv loddrett ut.

Hva annet en trening på dette kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 4c553...890
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå bort og snakk til dem :) Antagelig den raskeste måten.

Men kan jo være smart å ha noe å si ja :P

• Liker 1
Skrevet

Alle likar å prate om seg sjølv, så du kan jo prøve å spør dei "kva syns du om (sett inn noko passande i settingen)?", etterkvart: Har du gjort noko kjekt i dag? Men pass på å ikkje gjer det overdrevent og masete/intervjuete! Det er berre ein fin måte å kome i gong på, og så kan du forhåpentligvis bruka noko av det ho har svart til å fortsette ein fin samtale.

Skrevet

Ikke overtenk det. Bare vær hyggelig og "normal", så går det mye mer naturlig for seg :)

Anonymous poster hash: fb39e...119
Skrevet

Et enkelt tips, det første du bør gjøre er å endre tittelen her fra jenter til ukjente mennesker, unge som gamle.

Så er det bare å trene, og ha det som målsetting, ikke å få seg mus.

Anonymous poster hash: fbf2a...8f7

• Liker 2
Skrevet

Fra å ha vært en fyr som ikke klarte snakke med jenter, til å faktisk klare det, så har jeg følgende råd og tips:

- Se på jenter som om de er gutter. Helt seriøst. Eneste grunnen til at du ikke klarer snakke med de, er fordi penisen din hyler til deg, og du blir distrahert i underbevisstheten din. Du tror jenter flest er noe mystisk, men faktisk er de akkurat som gutter. De fleste liker å leve livet, spise god mat, se en god serie, har en jobb, møter venninner og snakker skit, akkurat som gutter gjør når de møter andre kompiser.

- Ikke vær redd for hva du snakker om. Av erfaring så burde du holde deg unna typiske gutteemner som onani og litt mer nasty ting som prompehumor. Selv om jeg og gutta syns det er hysterisk morsomt i en alder av 30+, så er det mange jenter som har sperrer for sånt. Ikke alle, men mange. Prøv å snakk litt om hva du liker, hva du har opplevd, hva du har lyst å gjøre.

- Ikke snakk om deg selv hele tiden. Husk at det må handle om henne også. Hun har også lyst å fortelle og dele ting med deg. Det viser seg faktisk at en person liker en annen mer, om vedkomne har fått lov å snakke om seg selv mesteparten av tiden. En god lytter er mer verdsatt enn en som bare prater om seg selv.

- Ha humor. Ikke vær redd for å tøyse om det meste. Ha en leken holdning og hun vil være like leken tilbake. Av erfaring har jeg skjønt at de fleste damer ikke har lyst å snakke om tunge ting. De fleste vet ikke ting på et dypere nivå, og det er unødvendig å tvinge dem til å snakke om ting de kanskje ikke vet noe om.

- Trening, trening, trening. Du MÅ oppsøke flere damer, du MÅ gå på masse smeller, du MÅ føle at du var verdens dummeste fyr etter at du har fullført en samtale med en dame. Men husk en ting - ingen tenker noe negativt om deg. Det tok meg 2 år++ med trening for å klare å skjønne hvordan man snakker til damer. Da benyttet jeg enhver anledning til å snakke med de. Jeg har kranglet, skjelt ut, ledd med, flørtet med damer i enhver anledning, og for hver gang jeg gjorde noe nytt har jeg lært.

- Sist men ikke minst - ikke tro at jenter er noe vanskelig. De fleste er simple. Mange er kjedelige. Mange er også veldig passive når det kommer til samtaler med gutter. Mange er også minst like redde og har minst like mange spørsmål i hodene sine, som du sitter med. "Hva skal jeg snakke med gutter om?" er ikke uvanlig hos jenter også.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: f0229...0fb
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Snakk med jenter man ser vil ha oppmerksomhet.

Selv synes jeg det er lettere(mindre skummelt) å gå sammen med en venn og så kan vi gå bort til to jenter.

Enkelte jenter synes det er helt greit med sånn blikjentsamtaler type "hva studerer du osv", sånt klarer jo alle å gjennomføre.

Har en kompis som ikke liker å snakke med fremmede jenter, men liker å danse, det funker det og.

Endret av Summers
Skrevet

Som tittelen sier "Hvordan bli flinkere til å snakke med jenter man ikke kjenner?". Jeg er flink til å snakke med jenter jeg kjenner, men når jeg skal bli kjent med noen nye jenter kan det være vanskelig. Jeg tenker ofte at jeg vet ikke hva jeg skal si, og jeg er litt redd for å si noe dumt å drite meg selv loddrett ut.

Jenter tar aldri initiativ - de gjør intet overhode som regel.

Det er ene og alene opp til deg som mann...det er du som må ta risikoen. Ettersom byene og plassene i Norge er såpass små og "alle kjenner alle" faktoren er høy så blir det raskt kleint.

Jenter henger oss menn ut offentlig om de mest private tingene til enhver de treffer på - for å ikke snakke om venninner og bekjente hele tiden. Alle VET alt om deg og tilogmed ting du ikke visste selv.

Så er spørsmålet om hvorfor du skal gi dem så mye verdi og respekt på facevalue ? - noe du åpenbart gjør ettersom du er redd for å gjøre noe dumt og drite deg ut.

Anonymous poster hash: 6eef9...370

• Liker 1
Skrevet

Du kommer langt med et SMIL! Men er vel kanskje litt vanskelig i Norge hvor det ikke er kultur for å snakke med fremmede med mindre det er promille involvert.

Som jente syns jeg i alle fall at det er kjempekoselig når fremmede snakker til meg, uavhengig om det er sjekking eller hva det er. Kanskje fordi jeg har bodd mye i utlandet hvor det er helt vanlig.

Konkrete tips:
- Spør en jente hva slags kaffe/øl hun anbefaler, der har du en god åpning til å fortsette en samtale hvis hun ikke er veldig avvisende.

- Hvis du er litt ung og studerer tror jeg faktisk det kan funke å invitere jenter med på fest, studenter har vel en lav terskel for å dra på fest hvis de er en gjeng som blir invitert til et kollektiv. Jeg hadde i alle fall sagt ja hvis ikke gutten virket veldig creepy.
- Hvis det er noen du allerede kjenner litt og du ønsker konkrete samtaleemner så kan jo tv-serier/filmer være et greit tema. Jeg blir veldig engasjert i det i alle fall.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg tenker ofte at jeg vet ikke hva jeg skal si, og jeg er litt redd for å si noe dumt å drite meg selv loddrett ut.

Når du møter noen du naturlig kommer overens med trenger du ikke å tenke på hva du skal si osv, ting flyter av seg selv. Hvis du føler ting går dårlig og damen ikke bidrar i samtalen så takker du heller for deg og går der i fra. Damer er rare på dette og jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har gått fra en dårlig samtale og senere samme kveld har samme damen plutselig blitt interessert i å snakke. Da har hun kanskje sett meg snakke med noen andre elsn og blitt mer nyskjerrig.

Mitt tips er egentlig at du burde heller fokusere på å holde et godt humør enn å tenke på hva du skal si. For min del skjer ting som oftest når jeg er i godt humør og da snakker jeg bare om det som faller meg inn. Så passer jeg også på å si ting ved jenta jeg liker etter hvert som hun forteller om seg selv :)

Endret av Minesveiper
Gjest Frank Slade
Skrevet

Snakk med mennesker i alle aldrer og størrelser og gi et smil til de som mest trenger det. Det jeg snakker om er som regel det som faller meg inn i øyeblikket og hva situasjonen tilbyr, men generelt kommer man kommer langt med å være nysgjerrig.

Hilsen fra mannen som snakker med kvinner.

:)

Skrevet

Det er bare trening og atter trening.

Men som det er nevnt over, byer og steder i Norge er gjerne små og "alle kjenner alle" og jenter/ kvinner er raske til å spre tullingrykter om gutter/ menn som har gått på en smell.

Hvorfor skla du se opp til dem og hvorfor skal du bry deg så mye om hva de synes. Jo mindre det betyr for deg hva utfallet av å komme i snakk med noen blir, jo større mulighet har du for å komme helt i mål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...