Gå til innhold

På hvilken måte sier du i fra når mennesker irriterer deg?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at jeg opplever at noen mennesker er ufine når de sier ifra at noen andre mennesker irriterer de.

En nabo var skikkelig amper for han mente vi kjørte for fort inn på felles parkeringsplass. Han har små barn og selvfølgelig opptatt av deres sikkerhet. I stede for å snakke med oss på en voksen og saklig måte så slang han noe ufint ut av seg. Da blir jeg så provosert. Alle andre mennesker er ikke egoistiske drittsekker selv om de gjør/sier noe du misliker. Hvis noen sier noe til meg på en saklig måte så er jeg faktisk også interessert i å få en løsning som vi begge kan leve med. Og jeg kan ikke vite at du føler deg plaget før du sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje har naboen din irritert seg over dette lenge før det til slutt sprakk for han og han sa ifra på en ufin måte i et feil øyeblikk.

Kanskje er det for naboen din logisk at man ikke kjører fort inn på en felles parkeringsplass med små barn i nærheten.

Kanskje hadde naboen din generelt en dårlig dag, og lot det gå utover deg.

Det kan være mange grunner til at naboen sa ifra på den måten han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje har naboen din irritert seg over dette lenge før det til slutt sprakk for han og han sa ifra på en ufin måte i et feil øyeblikk.

Kanskje er det for naboen din logisk at man ikke kjører fort inn på en felles parkeringsplass med små barn i nærheten.

Kanskje hadde naboen din generelt en dårlig dag, og lot det gå utover deg.

Det kan være mange grunner til at naboen sa ifra på den måten han gjorde.

Det kan godt være, men likevel, det er ingen unnskyldning for å være amper og ufin.

Er det noe man misliker, skal dette taes opp på en ordentlig måte, skriking blir litt vel dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje har naboen din irritert seg over dette lenge før det til slutt sprakk for han og han sa ifra på en ufin måte i et feil øyeblikk.

Kanskje er det for naboen din logisk at man ikke kjører fort inn på en felles parkeringsplass med små barn i nærheten.

Bare man irriterer seg lenge nok og sprekker så er det ok? Hva med å si ifra på et tidligere tidspunkt? Jeg hevder at det er lettere å komme til en enighet når ting foregår på en rolig og saklig måte.

Nå var det med naboen bare et eksempel da. Hvem har ansvaret for barna sine? Hvem har ansvaret for at egen port er lukket? Hvem definerer hva som er fort? Det er egentlig ikke det som er problemet. Hadde han sagt i fra på en ok måte så hadde det vært greit. Jeg har da ikke lyst å kjøre på et barn! Jeg har ikke lenger små barn så jeg tenker ikke på alle farer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Skjønner han ble amper. Noen har ikke skjønt at de må være rolig med kjøring der det er barn. Det var sikkert ikke første gang det skjedde.

Så fikk han vel sett det på en dårlig dag. Da kokte han over.

Det er veldig lett å bli ufin/usaklig når det koker over.

helt menneskelig å bli slik.

rart om du aldri selv har kokt over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare man irriterer seg lenge nok og sprekker så er det ok? Hva med å si ifra på et tidligere tidspunkt? Jeg hevder at det er lettere å komme til en enighet når ting foregår på en rolig og saklig måte.

quote]

Kan ikke se at jeg har skrevet noe sted at det er ok.

Jeg prøvde å gi deg en annen vinkel på en mulig forklaring om at dette kanskje ikke er standard oppførsel fra naboen, men at det hender at det "renner over" for de fleste en gang iblandt.

Inkludert deg også, vil jeg tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...