AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Jeg pleier å sove med ørepropper om natten, og er avhengig av det pga. støy. Problemet er at jeg alltid får vondt i ørene etter noen timer, og pleier å våkne om natten og må fjerne dem. Jeg har stort sett brukt sånne vanlige skumgummipropper (sånne), og går ut fra at det gjør vondt fordi de vier seg en god del ut? Jeg har også prøvd sånne propper, men dem får jeg ikke til å sitte noe godt. Er det noen som kan anbefale meg noen gode, støyreduserende propper som ikke gir smertefullt press i ørene ila. noen timer? Det er så dyrt å få dem formstøpt, så jeg vil helst ha noen jeg kan kjøpe i butikk/apotek. Anonymous poster hash: d503c...1fa
Kamikatze Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Fra tid til annen bruker jeg slike skumgummipropper i mange timer, når jeg må oppholde meg i støyende omgivelser. Får aldri vondt i ørene av dem da, ikke engang etter en åtte timers økt. Men når jeg har prøvd å sove med slike i ørene, tar det ikke lange tiden før øret begynner å verke, og det kjennes varmt og ubehagelig klamt med proppen i. For meg var det at puten presset proppen innover i øret som var problemet. Løsningen ble å klippe dem kortere, slik at proppen og puten slapp å ha kontakt med hverandre. Ellers vet jeg at det finnes støyreduksjon for hodetelefoner, der en mikrofon fanger opp ulyd, og så spilles den av i motfase, slik at den "nulles ut". Vet de eksperimenterte med dette over høyttaleranlegg i fly for et tiår siden, så kanskje du kan finne noe tilsvarende gjennom google? Bor nær nattaktivt industriområde, men plages ikke av støyen. Likevel, for å motvirke at jeg skal få negative konnotasjoner tilknyttet dem, lar jeg ofte diverse "nature sounds" som jeg finner på youtube, surre og gå som bakgrunnsfyllmasse. Noen av dem er ganske avslappende, men enkelte kan være regelrett irriterende. Håper du finner nytte i noe av dette. Endret 17. februar 2015 av Kamikatze
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Jeg er fullstendig avhengig av ørepropper om jeg skal få sove, og etter å ha prøvd ut det som finnes, har jeg landet på disse: http://www.apotek1.no/produkter/max-lite-orepropper-5par-955955p De er de mykeste jeg har funnet, og jeg får ikke vondt i ørene i løpet av natten, som jeg har fått av alle andre jeg har prøvd. Anonymous poster hash: 99055...7fc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Hm, nå fikk jeg ikke opp linken... Prøver igjen med en annen: http://www.apotek1.no/produkter/max-lite-orepropper-5par-955955p Anonymous poster hash: 99055...7fc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Hm, nå fikk jeg ikke opp linken... Prøver igjen med en annen: http://www.apotek1.no/produkter/max-lite-orepropper-5par-955955p Anonymous poster hash: 99055...7fc Det var disse jeg også hadde tenkt å anbefale. Jeg bruker også ørepropper hver natt og veksler mellom disse og noen myke fra Hearos. Men de bestiller jeg fra ebay. Jeg må ofte dra de litt ut om de kommer for langt inn, da gjør det vondt. Har veldig trange øreganger. Har også alltid en del liggende på nattbordet slik at om jeg våkner om natten av lyd og øreproppen har falt ut så slipper jeg å lete i senge, men bare kan ta en ny en på nattbordet. Anonymous poster hash: 09382...432
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Tusen takk for svar, Kamikatze og AB-er! Jeg skal prøve MaxLite, og hvis de også gjør vondt, skal jeg prøve, som du sa Kamikatze, å klippe dem kortere Anonymous poster hash: d503c...1fa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Jeg bruker slike vokspropper som man kan forme til øret, stapper dem ikke inn i selve øregangen, men lager en propp som på en måte forsegler øret. Mest behagelige jeg har prøvd. Anonymous poster hash: c4742...8ab
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Jeg bruker disse http://www.apotek1.no/produkter/a1-orepropper-sensitiv-one-size-2par-815323p som er enkel å forme, slik at jeg ikke får vondt. Bruker ikke hele, men kanskje 2/3 deler av en sånn, ellers blir den for stor. Jeg sover som regel bare på den ene siden, så jeg har propp i det ene øret og det andre ned mot puta. Anonymous poster hash: 14cb7...6b9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 http://www.apotek1.no/produkter/a1-orepropper-maksimal-one-size-4par-850615pAnbefaler disse Anonymous poster hash: 4a6ac...0e0
skruf Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Hm, nå fikk jeg ikke opp linken... Prøver igjen med en annen: http://www.apotek1.no/produkter/max-lite-orepropper-5par-955955p Anonymous poster hash: 99055...7fc Disse bruker jeg også, er veldig myke og lett å forme. Har tidligere prøvd utallige varianter og alltid endt opp med vondt i ørene. (er gift med snorkemannen, så helt avhengig av ørepropper....)
melatonin Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Jeg vet ikke hva mine heter, jeg fikk et par på jobb. Har brukt slike jeg har fått på konsert og slikt før, men da fikk jeg er veldig ubehagelig vakum i ørene! Apotekets ørepropper er nok de beste.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Jeg kan ikke sove med ørepropper, da får jeg øregangsbetennelse med en gang. Løsningen for meg har vært SleepPhones. Den er behagelig, stenger ute lyder, og jeg kan ha på musikk, lydbok, eller bare ha det stille. Anonymous poster hash: 56119...0ff
Jacuzzi Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 http://www.amazon.co.uk/MACKS®-Slim-Soft-Earplugs-Pairs/dp/B007R3RUVK Disse bruker jeg. Klipper også av et par millimeter i den tykkeste enden slik at de ikke stikker lengre ut av øret enn de må. Hvis du har litt smale øreganger kan det fungere bedre med "slim fit"-ørepropper. Disse har samme "konsistens" som de orange øreproppene fra apoteket (som jeg liker, men synes de er for dyre). Googletips: super soft slim ear plugs
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 For meg var det at puten presset proppen innover i øret som var problemet. Løsningen ble å klippe dem kortere, slik at proppen og puten slapp å ha kontakt med hverandre. Hvilken ende klippet du i? Anonymous poster hash: d503c...1fa
Kamikatze Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Hvilken ende klippet du i? Anonymous poster hash: d503c...1fa Den enden som ellers ville stikke ut av øret.
Gjest Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Er også avhengig. MaxLite er bra, men jeg kan ikke bruke de hver natt uten å få vondt etter hvert - de er ganske store. Her er det kun voks som duger - og det er helt fantastisk. Har ikke prøvd silikon, så det kan også være verd et forsøk. http://m.earplugstore.com/flearst50pab.htmldisse kjøper jeg. Klipper hver propp i to.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Er også avhengig. MaxLite er bra, men jeg kan ikke bruke de hver natt uten å få vondt etter hvert - de er ganske store. Her er det kun voks som duger - og det er helt fantastisk. Har ikke prøvd silikon, så det kan også være verd et forsøk.http://m.earplugstore.com/flearst50pab.htmldisse kjøper jeg. Klipper hver propp i to. Har prøvd voks, men fikk de liksom ikke til å tette godt nok. Er den noen triks, eller? Anonymous poster hash: 99055...7fc
Gjest Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Har prøvd voks, men fikk de liksom ikke til å tette godt nok. Er den noen triks, eller? Anonymous poster hash: 99055...7fc Det er bare (..."bare"...) å forme de riktig. Krever litt øvelse. Jeg former de med en spiss og stapper de i øret, og så bare presser jeg på øreproppen til jeg føler det er tett nok. Fokuser på å fylle øregangen med voksproppen, ikke bare presse voksen på utsiden (øh, ja, vanskelig å forklare). 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Det er bare (..."bare"...) å forme de riktig. Krever litt øvelse. Jeg former de med en spiss og stapper de i øret, og så bare presser jeg på øreproppen til jeg føler det er tett nok. Fokuser på å fylle øregangen med voksproppen, ikke bare presse voksen på utsiden (øh, ja, vanskelig å forklare). Ok. Jeg synes bare de var så harde. Ubehagelige å ha der, og bare falt ut i løpet av natten. Må de varmes i hendene før man former og dytter inn? Anonymous poster hash: 99055...7fc
Gjest Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Ok. Jeg synes bare de var så harde. Ubehagelige å ha der, og bare falt ut i løpet av natten. Må de varmes i hendene før man former og dytter inn?Anonymous poster hash: 99055...7fc Ja, må varmes godt mellom hendene!de jeg linket til er mykere enn de fra apoteket, men er litt vanskeligere å forme (eller, for meg er det enklere nå som jeg vet hvordan).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå