AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Hva slags nattmat er det greit å ha i et bryllup? Der vi skal ha bryllup er det enten baktpotet, tacogryte eller pølser.. bakt potet og tacogryte synes jeg er litt riski, vi vet jo ikke hvor mange som er på festen enda og redd det blir for lite eller for mye som bare blir kastet. Pølser synes jeg er mer sikkert, men alikvel litt for barneselskap?? I min familie så er vi vandt til å bruke sodd som nattmat, men dette var vist ikke mulig der vi skal ha bryllupet.. Anonymous poster hash: 02be8...fdf
Blådiamant Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Vi hadde spekemat og fikk skryt for bra nattmat 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Vi hadde spekemat og fikk skryt for bra nattmat Så genialt!! Hvis vi lager et stort fat med spekemat så og har egne plasttallerkner i god kvalitet så kan jo ikke de som holder festen si noe på det, da trenger vi ikke nattmat gjennom dem! Tusen takk Blådiamant!! Anonymous poster hash: 02be8...fdf
Blådiamant Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Så genialt!! Hvis vi lager et stort fat med spekemat så og har egne plasttallerkner i god kvalitet så kan jo ikke de som holder festen si noe på det, da trenger vi ikke nattmat gjennom dem! Tusen takk Blådiamant!!Anonymous poster hash: 02be8...fdf Genialt at det ikke må varmes også
LeaMichele Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Hvis vi skal ha nattmat så blir det winerpølser. Synes det er helt greit. Det skal jo bare mette. Tenker det også blir mindre greier ut av det, greit å bare kunne ta en pølse i hånda. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Hvis vi skal ha nattmat så blir det winerpølser. Synes det er helt greit. Det skal jo bare mette. Tenker det også blir mindre greier ut av det, greit å bare kunne ta en pølse i hånda. tenkte og at det er veldig greit å bare ta det i handa, vurderer kanskje å lage lefseruller med spekemat i, det kan man jo og bare ta i handa eller på tallerken, trenger ikke kniv og gaffel, eller et spisebord å sitte ved. Anonymous poster hash: 02be8...fdf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Hvis vi skal ha nattmat så blir det winerpølser. Synes det er helt greit. Det skal jo bare mette. Tenker det også blir mindre greier ut av det, greit å bare kunne ta en pølse i hånda. Digger pølser som nattmat Anonymous poster hash: e756a...164 1
Gjest Citronella Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Jeg foretrekker pølser til nattmat i bryllup! Spekemat er ikke noe godt uten eggerøre, rømme og flatbrød, og det synes jeg blir mye styr. Mye bedre å bare få en pølse i lompe i hånda.
melatonin Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Vi vurderer også lefserull, snitter eller div. Grunnen er at de tar syke priser for nattmaten der vi skal. Bensinstasjonpris pr pølse. Ellers er jeg glad i pølser jeg så genialt og enkelt, men ikke prisen, må regne med at noen vil ha er enn en pølse og da. Pluss at brudgommen og hans familie mener pølse ikke er mat
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Ta og spis mat er best som nattmat. Spekemat som må ordnes og danderes er for mye dill og arbeid midt på natta.Anonymous poster hash: e756a...164
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Ta og spis mat er best som nattmat. Spekemat som må ordnes og danderes er for mye dill og arbeid midt på natta.Anonymous poster hash: e756a...164 Lage ferdige brett dagen før er jo ikke mye arbeid. Anonymous poster hash: 02be8...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Spekemat er ikke godt (synes jeg) og duger i beste fall på varme sommerdager. Altfor tørt og salt. Av disse alternativene hadde jeg valgt pølser. De aller fleste liker pølser og det kreves lite utstyr og arbeid. Anonymous poster hash: 66c10...cf4
Gjest Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Vi hadde pølser, og det var veeeldig godt ute på natta. Spekemat syns jeg også kan være greit, men det krever jo en del for at man skal bli mett. Og så blir man tørst... Begge deler er ganske "trygge".
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Kan dere ikke lage enkle smørbrød eller baguetter? Kan lages i forveien, metter godt, trenger ikke varmes, kan ha forskjellige pålegg så alle finne noe godt. Prisen blir ikke ille om dere lager selv heller. Anonymous poster hash: 0e641...ab2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Lage ferdige brett dagen før er jo ikke mye arbeid.Anonymous poster hash: 02be8...fdf Når noen lager brettene har da ingen innvirkning på hvor lett det er å spise...? Spekemat er dillete å spise. Man må dandere spekematen på flattbrød (som drysser på klærne)Anonymous poster hash: e756a...164
peppermyntete Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Helt enig i at pølser er stusselig! Det er faktisk ikke alle som liker det heller! Jeg klarer for eksempel ikke å spise wiener, synes konsistensen er helt på trynet! Men hva med wraps? Dere kan ha noen forskjellige typer, som snøfrisk og røkelaks med vårløk/mango, spekeskinke og hjemmelaget potetsalat (med små biter av potet), kylling/kalkunskinke og pesto. Masse å velge mellom!
peanut_juice Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Enkel tapas. Sleng sammen noe brød, spekemat, grønnsaker, mozarella, litt aioli og kanskje litt lefselaks Ble sulten jeg nå
melatonin Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Når noen lager brettene har da ingen innvirkning på hvor lett det er å spise...? Spekemat er dillete å spise. Man må dandere spekematen på flattbrød (som drysser på klærne)Anonymous poster hash: e756a...164 Hvor omstendig er du egentlig hvis du synes det er stress å dandere ei spekeskinke på et flatbrød? Og er det ikke verre med ketchupflekk på skjorta enn litt flattbrødsmuler på buksa som faktisk bare er å børste av i ettertid? De fleste klarer vel å spise med kniv og gaffel regner jeg med. Har du litt tid før du bestiller eller må bestemme deg TS så kan du jo spørre noen av gjestene hva de hadde likt da. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 Kniv og gaffel på nattmat? Har bare tenkt på nattmat som noe man gomler stående. Tar i hånda og tar med ut på terrassen for å skravle litt osv. Er det virkelig vanlig å begynne med oppdekking midt på natta? Da må man jo ha folk stående i oppvasken til morgengry.. Anonymous poster hash: e756a...164
Blosa Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 Hos oss blir det smørgåsterte til nattmat det innebærer fat og gafler, men men. Kjempegodt og kan lages dagen før 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå