AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Ei venninne av meg og samboeren har en nydelig sønn på 12 uker. Det jeg reagerer på er at de på denne tiden har hatt barnevakt (med overnatting) seks ganger! Jeg har selv vært barnevakt for gutten, og han er veldig enkel å ha med å gjøre, så det er ikke noe problem sånn sett. Har ett barn selv, men hadde ikke han på overnatting noe sted før han var nærmere året.. Er dette noe å reagere på, eller er det jeg som er "hønemor"? Skal sies at det er både pga fester og andre sosiale sammenkomster, ikke pga sykdom eller noe sånt.Anonymous poster hash: 9c8f2...f89
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Ei venninne av meg og samboeren har en nydelig sønn på 12 uker. Det jeg reagerer på er at de på denne tiden har hatt barnevakt (med overnatting) seks ganger! Jeg har selv vært barnevakt for gutten, og han er veldig enkel å ha med å gjøre, så det er ikke noe problem sånn sett. Har ett barn selv, men hadde ikke han på overnatting noe sted før han var nærmere året.. Er dette noe å reagere på, eller er det jeg som er "hønemor"? Skal sies at det er både pga fester og andre sosiale sammenkomster, ikke pga sykdom eller noe sånt.Anonymous poster hash: 9c8f2...f89 Skjønner godt at du reagerer. Dette er ikke normalt.Anonymous poster hash: a4061...fc8 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Synes kanskje det var litt vel mye på såpass kort tid, men reagerer ikke på at de ikke vil gi opp sitt sosiale liv som kjærester fordi de får barn. Anonymous poster hash: 6f1fc...d30
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Ei venninne av meg og samboeren har en nydelig sønn på 12 uker. Det jeg reagerer på er at de på denne tiden har hatt barnevakt (med overnatting) seks ganger! Jeg har selv vært barnevakt for gutten, og han er veldig enkel å ha med å gjøre, så det er ikke noe problem sånn sett. Har ett barn selv, men hadde ikke han på overnatting noe sted før han var nærmere året.. Er dette noe å reagere på, eller er det jeg som er "hønemor"? Skal sies at det er både pga fester og andre sosiale sammenkomster, ikke pga sykdom eller noe sånt.Anonymous poster hash: 9c8f2...f89 Tviler på at dette er sant.. Du vil bare skape diskusjon..Anonymous poster hash: 4afeb...041
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Tviler på at dette er sant.. Du vil bare skape diskusjon..Anonymous poster hash: 4afeb...041 Jaha? Og hvorfor skal ikke dette være sant? Anonymous poster hash: 9c8f2...f89 2
DuBlue Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Jeg synes ikke det er unormalt eller rart. Barnet får likevel den omsorg den trenger selv om foreldrene er borte fra det noen timer. Tror man skal feie for sin egen dør før man feier for andres.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Jeg synes ikke det er unormalt eller rart. Barnet får likevel den omsorg den trenger selv om foreldrene er borte fra det noen timer. Tror man skal feie for sin egen dør før man feier for andres. Et spebarn får ikke det det trenger om moren er borte lang tid i gangen. Det skal jo fullammes.Anonymous poster hash: a4061...fc8 3
Lou Salome Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Det er ikke noe "å reagere på", hvis du mener å ta affære på noe vis, varsle barnevern eller helsestasjon, eller lage noe oppstyr med familiene deres, venner osv. Det er også noe du bør holde deg for god til å sladre om (ikke at jeg vet om du gjør det altså). Du kan tenke ditt, du kan si din mening til de det gjelder, altså til din venninne at du personlig syns han er for liten. Men hvis alt annet er på stell, er det ikke bekymringsfullt.
FruRaeder Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Et spebarn får ikke det det trenger om moren er borte lang tid i gangen. Det skal jo fullammes.Anonymous poster hash: a4061...fc8 Det skal fullammes? Ikke alle ammer barna sine, av forskjellige grunner. Mange har også brystpumpe nå til dags. Fei for egen dør først sier jeg! 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Det skal fullammes? Ikke alle ammer barna sine, av forskjellige grunner. Mange har også brystpumpe nå til dags. Fei for egen dør først sier jeg! Frie for egen dør? Hva mener du? Beskylder du meg for å overlate spebarn til barnevakt for å gå på fest?!? Vel, det jan jeg love deg at jeg ikke ville funnet på. Og når jeg og babyen vår klar for adskillelse over natten var de med pappaen, ikke en barnevakt. Borte begge to, var vi ikke mens de var babyer.Anonymous poster hash: a4061...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Ikke at jeg synes det er omsorgssvikt eller noe, men det høres jo spesielt ut. Jeg har hvertfall ikke hørt om noen som er så mye borte.Anonymous poster hash: 90d9e...17c 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Det er ikke noe "å reagere på", hvis du mener å ta affære på noe vis, varsle barnevern eller helsestasjon, eller lage noe oppstyr med familiene deres, venner osv. Det er også noe du bør holde deg for god til å sladre om (ikke at jeg vet om du gjør det altså). Du kan tenke ditt, du kan si din mening til de det gjelder, altså til din venninne at du personlig syns han er for liten. Men hvis alt annet er på stell, er det ikke bekymringsfullt. Det virker som enkelte her inne mener man må vurdere å kontakte barnevern dersom de lufter sin mening på forumet. Det trenger da ikke være så ekstremt fordi om man ønsker andres meninger om saken.Anonymous poster hash: 90d9e...17c 2
Gjest Olivia Benson Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Hvis du syns dette er så forferdelig så skjønner jeg ikke hvordan du kan sitte barnevakt med god samvittighet? Da får du heller stå for meningene dine og si nei, istedet for å slarve her i etterkant.
Jade Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Imponert at de orker å være så sosiale rett etter fødsel. Skulle vi hatt barnevakt så tidlig, så hadde vi sikkert benyttet anledningen til å sooooooooooooooooooooove
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Ei venninne av meg og samboeren har en nydelig sønn på 12 uker. Det jeg reagerer på er at de på denne tiden har hatt barnevakt (med overnatting) seks ganger! Jeg har selv vært barnevakt for gutten, og han er veldig enkel å ha med å gjøre, så det er ikke noe problem sånn sett. Har ett barn selv, men hadde ikke han på overnatting noe sted før han var nærmere året.. Er dette noe å reagere på, eller er det jeg som er "hønemor"? Skal sies at det er både pga fester og andre sosiale sammenkomster, ikke pga sykdom eller noe sånt.Anonymous poster hash: 9c8f2...f89 Godt for dem at babyen er av den enkle sorten. Ikke tenk noe over det. Tror at alle mødre ønsker seg en slik skapning ved hver fødsel. Så bare tenk at de er heldig. Og bra du er hønemor da. Anonymous poster hash: ca0a5...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå