TerraPina Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Ja, som overskriften sier, så har jeg lyst til å anskaffe meg katt men så er jeg allergisk. Lurer på om det er noen som har vært borti noe lignende og ev. hvordan de løste det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Naboen min, som forøvrig har en irsk setter var også allergisk selv om han hadde katt klarte han fint ta seg av den. Kommer egentlig an på hvilken grad av allergi vi prater om her. Selv synes jeg katter er nydelige så skjønner godt at du også har lyst på en. Det jeg har hørt om er sånn dere vaksine terapi som en kan ta, slik at en immuniseres mot allergene som en reagerer på. Vet ikke helt åssen det funker i praksis du kan jo høre med dyrelegen? Anonymous poster hash: 832b5...280
Nuttery Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Det finnes jo katter uten allergener, men de er ganske dyre tror jeg. Eller bare gjør som meg: ha katt, vask ofte, slit med allergien og ta allergimedisiner.
TerraPina Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2015 Det finnes jo katter uten allergener, men de er ganske dyre tror jeg. Eller bare gjør som meg: ha katt, vask ofte, slit med allergien og ta allergimedisiner. Ok men da vil jeg gjerne høre av deg hvordan det går seg til, for jeg har prøvd og det er nærmest en umulighet. Du kan ikke være særlig allergisk mot katter da, hvis du bare kan "vaske ofte" og ta antihistaminer. Er ikke sånn det funker, tro meg jeg har prøvd.
Tvist Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Ok men da vil jeg gjerne høre av deg hvordan det går seg til, for jeg har prøvd og det er nærmest en umulighet. Du kan ikke være særlig allergisk mot katter da, hvis du bare kan "vaske ofte" og ta antihistaminer. Er ikke sånn det funker, tro meg jeg har prøvd. Det er vel forskjellig hva som fungerer. Kjenner en som er allergisk og har 4 katter. Tar allergimedisin, vasker daglig og lar dem ikke komme inn på soverommet. For andre hadde det ikke fungert. Om det ikke går for deg er det greit. Har hørt at Sibirkatter skal være alleregivennlige. Ellers er det mulig å vaksinere seg mot allergi, det på legen kunne hjelpe deg med.
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 http://www.sibirkattensvenner.no/?page_id=1181
Nuttery Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Ok men da vil jeg gjerne høre av deg hvordan det går seg til, for jeg har prøvd og det er nærmest en umulighet. Du kan ikke være særlig allergisk mot katter da, hvis du bare kan "vaske ofte" og ta antihistaminer. Er ikke sånn det funker, tro meg jeg har prøvd. Nei, konstant "forkjøla" (snørrer), mye vondt i hodet, klør en del i øynene. Hovner opp i svelg når jeg koser for mye med de. Det går fint, det er det jeg ofrer for å ha de.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Ja, som overskriften sier, så har jeg lyst til å anskaffe meg katt men så er jeg allergisk. Lurer på om det er noen som har vært borti noe lignende og ev. hvordan de løste det. Det finnes vel allergivennlige katter eller hunder. Ikke kjøp katt du er allergisk mot. Det vil ikke bli kjekt for deg. Anonymous poster hash: 1204f...dcb
TerraPina Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2015 Ok, ringte dyrlege han sa at kattevaksine ikke er vanlig i norge. Men skal dit over i morgen så da lar jeg dere få vite åssen det utvikler seg. Forhåpentligvis for også jeg en sånn vaksine.
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Linken jeg la med handler om sibirkatt. Her finnes det lånehjem rundt i landet, hvor man kan få teste ut en katt, for å se om man reagerer på den. Mange tåler denne rasen, blant annet min tante
TerraPina Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2015 Linken jeg la med handler om sibirkatt. Her finnes det lånehjem rundt i landet, hvor man kan få teste ut en katt, for å se om man reagerer på den. Mange tåler denne rasen, blant annet min tante I værste fall får jeg ringe rundt og forhøre meg om denne rasekatten. Tilfelle jeg går til anskaffelse.
Tvist Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Spennende. Er selv ikke allergisk, men er spent på å høre. Her skriver lommelegen litt om det: http://www.lommelegen.no/legesvar/allergi-mot-katt-0
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 I værste fall får jeg ringe rundt og forhøre meg om denne rasekatten. Tilfelle jeg går til anskaffelse. Ja, jeg er veldig for å gi en trengende huskatt et godt liv, men jeg tenker at i de tilfellene der man ikke tåler er det bedre med en katt som er tilpasset. Det er i alle fall et supert tilbud at man får låne en katt for å se hvorledes det fungerer.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Nå kommer sikkert flere til å drepe meg her, men jeg ble kvitt allergiene mine i forhold til dyrehår og pollen ved å spise glutenfritt, melkeproteinfritt og å prøve å holde meg unna syntetiske stoffer som fins i ferdigmat og godis. Anonymous poster hash: 01fa2...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå