Lola1 Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Hei, Jeg er så forvirret og trenger å høre andres erfaringer med disse minipillene. Som vi vet så får man uregelmessig mens, noen ganger så kan mens bli helt borte. mens andre opplever at de har mensen så og si hele tiden. Jeg har vært en av de ''heldige'' og hatt mensen vær dag over veldig lange perioder, har nå gått på Carazette i snart 8 mnd, etter nesten et halvt år så ble mensen helt vanlig(en gang i mnd) men nå har jeg ikke hatt mensen på over en mnd, og jeg begynner og bli litt redd... Tror ofte at jeg er gravid og blir stresset.. Har veldig ømme pupper og veldig opp og ned i humøret, føler meg kvalm nå og da og blir så usikker på om dette bare er i hodet, tar graviditetstester alt for ofte bare fordi jeg blir redd, og sånn skal det egentlig ikke være. Nå sitter jeg på jobb og har nærmest lyst til å kaste opp, er veldig kvalm og vil bare sove.. Det står på carazette at de de pillene med minst hormoner i, så egentlig skal man ikke ha noe stor forandring i humøret sånn sett. Hva tror dere? Takker på forhånd for alle svar!
Drua Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Jeg går også på Cerazette, og opplever mye av det samme som deg. Først hadde jeg et år med mensen "hele tiden", men nå har jeg ikke hatt ordentlig mensen på et år. Er egentlig godt å slippe, for jeg har vært plaget med forferdelige mens-smerter tidligere. Jeg har også pms-plager som du beskriver, ømme bryster og humøret svinger, og har også brukt en del penger på tester for å berolige meg selv. Jeg har blitt vant til det nå, på en måte, og er redd for å bytte merke og få nye problemer. Men anbefaler deg å snakke med legen din, kanskje vedkommende har gode råd?
Lola1 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2015 Tusen takk for svar, slapper litt mer av nå. Men må vel bare dra til lege å se hva som skjer
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Tusen takk for svar, slapper litt mer av nå. Men må vel bare dra til lege å se hva som skjer Nå skal du vel til legen uansett, og det er bra. Jeg ble nemlig gravid på de pillene, uten å merke det en god stund, fordi jeg blødde i hytt og pine på Cerazette. Og det er ikke bra å bli gravid på minipiller, for det øker faren for svangerskap utenfor livmor. Jeg fikk litt panikk, men så heldigvis på ultralyd at fosteret lå der det skulle. Hvis ikke kan egglederne bli ødelagt, og man kan i verste fall stryke med selv! Har lest at noen leger ikke skriver ut Cerazette, nettopp fordi en del jenter blir gravide på de til tross for riktig bruk. Personlig har jeg NULL tillit til de pillene, og de påførte meg jo jernmangel i tillegg pga. alt blodet jeg mistet over lang tid. Jaja... har en baby på vei da. Takk til Cerazette. Anonymous poster hash: e78c9...fd2
Lola1 Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2015 Nå skal du vel til legen uansett, og det er bra. Jeg ble nemlig gravid på de pillene, uten å merke det en god stund, fordi jeg blødde i hytt og pine på Cerazette. Og det er ikke bra å bli gravid på minipiller, for det øker faren for svangerskap utenfor livmor. Jeg fikk litt panikk, men så heldigvis på ultralyd at fosteret lå der det skulle. Hvis ikke kan egglederne bli ødelagt, og man kan i verste fall stryke med selv! Har lest at noen leger ikke skriver ut Cerazette, nettopp fordi en del jenter blir gravide på de til tross for riktig bruk. Personlig har jeg NULL tillit til de pillene, og de påførte meg jo jernmangel i tillegg pga. alt blodet jeg mistet over lang tid. Jaja... har en baby på vei da. Takk til Cerazette. Anonymous poster hash: e78c9...fd2 Uff... Nå blir jeg bare veldig veldig stressa, ømme pupper fortsatt og har vært sånn to uker, ikke mensen heller.. Sist jeg var hos legen min så sa hun at Carazette var enklest og best og bruke siden det var så lite hormoner i de og lite bivirkninger, Jeg har vært så trøtt og sliten i det siste og bare det at jeg har nå hatt ømme pupper i snart 15 dager er veldig uvanlig og det skremmer meg veldig, i tillegg unødvendig mye utflod?). Det kjipeste er vel det at jeg alltid har følt at jeg ikke vil ha barn og vil ikke det i det hele tatt. Det er ikke riktig at det skal være sånn når man ikke ønsker barn. Takker av hele hjerte for at du delte dette med meg! Ingen jeg har forhørt meg med har nevnt noe av det du har opplevd, det syns jeg er veldig dårlig av de og ikke i det minste nevne at faren er større med disse pillene. Jeg ønsker deg all lykke til fremover og du er sterk som skal ha det til tross for at det ikke var med vilje.. Stor klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå