Gå til innhold

Pc og mac blir varme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har både pc og mac stående på et skrivebord. Etter litt jobbing med maskinene går vifta ganske kraftig, og jeg kjenner på dem at de er varme på undersiden.

Så jeg antar at de får for lite luft. Hva anbefales å brukes for å få mer luft? Er det bare å kjøpe en form for stativ eller noe?

Anonymous poster hash: 31dda...402
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et luftestativ som frakter frisk, kald luft til undersiden av macen kan fungere godt ja, og er uten tvil verdt noen hundrelapper (etter min mening)! Dersom du ikke gjør noe med problemet blir det nok bare verre, og til slutt kan det godt hende at vifta tar kvelden, og de er litt stress å bytte på laptoper.

Skrevet

Hvem selger slikt da?

Skrevet

Det er sannsynligvis ikke noen reel fare med mindre de blir varme til de punkt at du ikke kan ta på de. PC komponenter tåler opp til 100c. med mindre vifta blir ødelagt er det tvilsomt at de tar skade. det vil allikevel ikke skade å bruke en kjølematte, de selges stort sett på alle elektrobutikker, blant annet elkjøp

Skrevet

Hvis du har hatt de en stund så vil jeg anbefale å åpne opp kabinettet og rense de skikkelig innvendig. Det samler seg ofte støv som gjør at viften ikke funker like godt. Luftestativ er veldig lurt.

Anonymous poster hash: f4a60...9ba
Skrevet

Takk for tips.

Ser også at Apple selger et par ulike.

Men er det nødvendig med slike matter med ekstern vifte? Holder det ikke at maskina får noen cm med klarering fra underlaget, eller må den avkjøles i tillegg?

Kan legge til at dette blant annet gjelder en helt ny mac.

Skrevet

Det hjelper om du får løftet den litt opp fra underlaget. Men en ekstern vifte er det beste. Jeg har et laptopunderlag fra logitech, med innebygde høytalere og vifte (selges dessverre ikke lenger, jeg er livredd for at min skal gå istykker). Macen min blir aldri varm lenger, selv på varme sommerdager holder den seg kjølig. Forlenger levetida til batteri og det meste med en god del når den ikke blir overopphetet støtt og stadig.

Anonymous poster hash: f2168...440

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...