AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #21 Skrevet 17. februar 2015 Jeg hadde en periode i tennårene der jeg ikke hadde to like sokker, så jeg satte sammen nye par av sokker som passet sammen i type og farge. Jeg fikk en del kommentarer på at det var uvanlig, men faktisk litt kult. Jeg sluttet da mamma ga meg mange like sokker og kastet alle hullete sokker som kom ut av vask. Det er mulig hun ikke var like begeistret for som hun latet som. Siden jeg ikke ville bruke penger på kontrastsokker når jeg hadde så mange brukbare gratis sokker ga jeg meg. Anonymous poster hash: cc896...66e
Jade Skrevet 17. februar 2015 #22 Skrevet 17. februar 2015 Det er et tegn på at man ikke har flere rene sokker fordi man ikke har giddet å vaske klær. Dette er noe man IKKE innrømmer på Facebook selv om det er veldig vanlig i de fleste hjem. 2
Snøugla Skrevet 17. februar 2015 #23 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Det var en periode hvor jeg ofte gikk med forskjellige sokker på fest. Syntes det var en fin icebreaker:) En annen gang gikk jeg på vors i oransje nemo-tøfler (var i fellesarealene i en SiO-bolig). Også en glitrende icebreaker. Folk er merkelig opptatt av føtter og fotbekledning... Edit: Kastet ut Leif Endret 17. februar 2015 av Snøugla
Gjest Tigress Skrevet 19. februar 2015 #24 Skrevet 19. februar 2015 Det er jo berre å gå med to ulike sokkar, men det ser jo ut som om ein har kledd på seg i eit hattefokk. Det bidreg ikkje nett til å gje eit gjennomtenkt inntrykk.
Gjest Skrevet 19. februar 2015 #25 Skrevet 19. februar 2015 Det er da ikke tabu. Gjør det gjerne selv, jeg. Når folk påpeker det ("du har ulike sokker på!") så svarer jeg ja...? Så smiler vi og ler litt og det er det. Svigermor syns det var artig. Nå har jeg blitt kjedelig så bruker nesten bare svarte sokker.
Gjest Skrevet 19. februar 2015 #26 Skrevet 19. februar 2015 Det er jo berre å gå med to ulike sokkar, men det ser jo ut som om ein har kledd på seg i eit hattefokk. Det bidreg ikkje nett til å gje eit gjennomtenkt inntrykk. Gjennomtenkte inntrykk er jo ikke noe gøy!
Gjest Tigress Skrevet 19. februar 2015 #27 Skrevet 19. februar 2015 Gjennomtenkte inntrykk er jo ikke noe gøy! Eg er ikkje heilt viss på at eg er av dei som meiner at klede skal vere gøy - eg likar at dei forsterkar personlegdomen til den som har dei på seg, men utan å steke merksemd frå personen. Dessutan burde det nok stått "gjennomført", ikkje "gjennomtenkt", for målet med antrekka mine er å sjå "effortlessly chic" ut. Så orsak eventuell forvirring dette skulle ha laga!
Majott Skrevet 20. februar 2015 #28 Skrevet 20. februar 2015 Hvem vil du være? En som følger alle moter til enhver tid. Slik at du blir usynlig i mengden av alle andre som prøver å være "normale"? Eller vil du syns og vise frem din personlighet? Det er rart at de som prøver å være normale. Alltid skal la seg provosere av folk som vil og tør gå egne veier. Dette er et godt eksempel på det. De blir stresset over at folk f.eks har forskjellige fargefulle sokker. Det strider så i mot de ordensuniformene de vil at alle skal gå i. Min mening er at det er deres tap om de bruker tid og krefter på å la seg provosere av slike ting. Skal du ha en kreativ jobb. Så leter de etter kreative mennesker. Så der er nok dette derimot et ess i ermet. Jeg kan ikke helt se at det å ha ulike sokker innebærer at man er en kreativ person. Det handler mer om at man ikke hadde vasket like sokker til enhver tid, og det å ha ulike sokker betyr for meg å ikke være nøye med resten heller. For meg betyr ulike sokker slurv og slendrian. Jeg har bare like sokker, ettersom sokker i seg selv ikke er det helt store for meg. Men jeg har mange klær i ulike farger, og jeg går nok ikke etter mainstream der. Jeg føler at jeg går min vei når det gjelder å uttrykke meg selv gjennom klær, og jeg er ikke redd for å skille meg ut. Jeg gjør det bare ikke når det gjelder å ha ulike sokker, for det vitner rett og slett om at man ikke bryr seg. 3
Gjest Skrevet 20. februar 2015 #29 Skrevet 20. februar 2015 Jeg kan ikke helt se at det å ha ulike sokker innebærer at man er en kreativ person. Det handler mer om at man ikke hadde vasket like sokker til enhver tid, og det å ha ulike sokker betyr for meg å ikke være nøye med resten heller. For meg betyr ulike sokker slurv og slendrian. Jeg har bare like sokker, ettersom sokker i seg selv ikke er det helt store for meg. Men jeg har mange klær i ulike farger, og jeg går nok ikke etter mainstream der. Jeg føler at jeg går min vei når det gjelder å uttrykke meg selv gjennom klær, og jeg er ikke redd for å skille meg ut. Jeg gjør det bare ikke når det gjelder å ha ulike sokker, for det vitner rett og slett om at man ikke bryr seg. Det kommer jo helt an på hvorfor man har ulike sokker. Det er jo ikke nødvendigvis fordi man ikke har vasket/matchet sokker.
Gjest incognita Skrevet 20. februar 2015 #30 Skrevet 20. februar 2015 Jeg får litt sånn løkkahipster-vibb når jeg ser noen med 2 forskjellige sokker.
Alantia Skrevet 20. februar 2015 #31 Skrevet 20. februar 2015 en kamerat av meg som er evig ungkar ble så lei av sokkestyret med å pare svarte sokker (selvom de har lik farge er de alle forskjellige) at han kastet alle sokkene sine og bestemte seg for kun å kjøpe fargerike mønstrete sokker og gå med de tilfeldig uten å pare. Han er lykkelig for å slippe å sortere flere sokker og bruker det gjerne som en icebreaker som nevnt tidligere av noen i tråden.
takkatt Skrevet 1. mars 2015 #32 Skrevet 1. mars 2015 For meg er det forskjell på to forskjellige fargerike eller mønstrede sokker som matcher noe av det andre man har på, f.eks. en turkis sokk og turkis skjerf og lilla sokk og lilla lue, da viser man en form for helhet men det må også være tydelig at man har gjort en bevist match. Men en grå og en hvit sokk eller to åpenbart ulike sokker i samme farge/ mønster viser bare at man enten er lat eller sløv. Og ja, som arbeidsgiver hadde jeg nok sagt at det ikke var positivt. I alle fall ikke kreativt. Gir helt klart et uryddig førsteinntrykk.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #33 Skrevet 1. mars 2015 Det er ingen som egentlig bryr seg? :-P Det man her bør spekulere i, er hvorfor man reagerer på de ulike sokkene. Ikke en kjeft av de som reagerer, har tenkt noe på dette. De bare reagerer fordi andre har reagert før dem. Saueflokk much. De som ikke reagerer, gir bare faen. Som man burde gjøre, isteden for å henge seg opp i noe så vanvittig meningsløst. Anonymous poster hash: ef295...ab3 Det er noen ganger jeg bare reagerer bare for å "reagere", det ligger absolutt ingenting bak det. Man lurer kanskje på hva slags svar man får av den andre, hva slags holdninger som ligger bak, om det er bevisst eller ikke. Man kan lære veldig mye om andre. Jeg finner fort ut hvem som irettesetter (feil spørsmål og feil tanker) og hvem som lar meg være som jeg er. De gørreste personene jeg vet om er de som skal pirke først på tankerekkene mine, typisk anklage meg for å være fordomsfull hvis jeg lurer på 2 make sokker, hvorfor ikke bare la meg være og ikke legge så mye i det? Har gått med to ulike sokker selv og ingen bryr seg. La folk spørre og undre seg ... Når man slår det ned slik som flere brukere i tråden gjør blir samfunnet kjedelig og mer "snevert". Det er altfor mange nordmenn som ikke tør å gjøre så mye, si så mye på grunn av reaksjoner (sosial kontroll). Anonymous poster hash: b9e3b...18e
PrinsesseNila Skrevet 2. mars 2015 #34 Skrevet 2. mars 2015 Jeg ser på det som slaskete om en går med forskjellige sokker, spesielt utenfor hjemmet. Det er ikke SÅ vanskelig å ha like sokker på seg. Jeg har alltid like. Hadde jeg sett at f.eks daten hadde på seg forskjellige sokker så hadde det trukket betydlig ned inntrykket jeg fikk av personen. Nå er ikke jeg noen som står for ansettelser, men i den bransjen jeg har jobbet i ville ikke en person som ikke "klarer" å ta på like sokker bli ansatt.
FantasDick Skrevet 2. mars 2015 #35 Skrevet 2. mars 2015 Synes ikke det er tabu, men ganske flaut. Folk som med viten og vilje tar på seg to vidt forskjellige fargesprakende sokker er den typen som er slike "elleville" selvutnevnte moroklumper - og kun de selv og likesinnede synes det er gøy og kreativt.
Kira-delta Skrevet 2. mars 2015 #36 Skrevet 2. mars 2015 Hahaha herregud her er det mange med tvangstanker
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #37 Skrevet 2. mars 2015 Synes ikke det er tabu, men ganske flaut. Folk som med viten og vilje tar på seg to vidt forskjellige fargesprakende sokker er den typen som er slike "elleville" selvutnevnte moroklumper - og kun de selv og likesinnede synes det er gøy og kreativt. Ok Det hender jeg har på to helt forskjellige sokker, men jeg tenker ikke at jeg er en kreativ moroklump fordi. Hos meg er det rett og slett så enkelt som at jeg er på badet og der henger det to sokker. Og da tar jeg selvsagt de to sokkene, selv om de ikke er like, istedenfor å gå hele veien opp til soverommet igjen. Ikke skjønner jeg hva som er så flaut med å ha på to ulike sokker heller. Anonymous poster hash: 01310...538
Lucid Skrevet 2. mars 2015 #38 Skrevet 2. mars 2015 Jeg fikk kommentarer hver gang jeg hadde en sokk på vranga (tenkte liksom aldri over hvilken vei jeg tok de på så lenge de var rene), så nå går jeg alltid med minst en sokk på vranga bare på pur faen..
jaduja Skrevet 4. mars 2015 #39 Skrevet 4. mars 2015 Jeg ender nesten bestandig opp med forskjellig sokker, og syns egentlig ikke det er noe big deal.. Men så er jeg student som går med sko hele dagen, med mindre jeg er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå