Gå til innhold

erfaring med Circadin(depot melantonin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med at jeg våkner etter en 2-4 timers søvn, og får ikke sove igjen.

Det er også tidvis hyppige oppvåkninger.

Jeg vurderer å teste Circadin fordi jeg må være opplagt til jobb/evt måtte stå opp med baby på natten etc.

Har noen erfaringer?

Anonymous poster hash: f81f0...c3f

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg har brukt circadin og synes ikke den har spesielt god effekt. Ja, jeg blirr trøttere, men sover ikke bedre. Hadde mye bedre effekt av vallergan

Skrevet

Det er verdt å prøve. Heller det enn Vallergan (det ble jeg helt slått ut av dag og natt, apedop). Circadin gir få bivirkninger.

Anonymous poster hash: d87af...b9c

Skrevet

Hadde god effekt av circadin da jeg brukte det:) sovnet og sov natten gjennom, fikk aldri noen "hangover" :)

Skrevet

Våknet oftere med circadin og sovnet ikke fortere, og masse mareritt. Har mareritt veldig sjeldent.

Anonymous poster hash: 494dc...176

Skrevet

Slet med hyppige oppvåkninger en periode og circadin hadde null effekt på meg. Hadde effekt av "vanlig" melatonin i tenårene, men da slet jeg med innsovning.

Skrevet

Hadde supergod effekt av circadin. Sov godt hele natten og følte meg mye mer opplagt dagen etter. Før circadin fikk jeg resept på imovane, men dette skal jeg aldri bruke igjen - mye mareritt og ekstrem hang over dagen etter. Circadin er jo egentlig bare en "hestedose" med sovehormonet og har således ingen avhengighetsfaktor - noe som er viktig for meg når jeg må ty til hjelpemidler for å sove..

Skrevet

Jeg fikk forferdelige mareritt av Circadin.

Skrevet

Du bør ikke bruke cirkadin om du ammer.

Anonymous poster hash: a8c82...445
Skrevet

Circadin fungerte ikke på meg, men ble bare mer deprimert...

Anonymous poster hash: c5f98...657
Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med circadin, men det krevde at jeg tok noen tiltak selv også.

Som å dempe belysningen inne på kvelden, ikke stirre på lyse skjermer osv før jeg la meg.

Har hatt en del søvnproblemer grunnet tankekjør om kvelden, og det ble veldig mye bedre etter at jeg begynte med circadin. Jeg jobber selv i helsevesenet og har studert diverse teknikker som skal hjelpe en med å tenke mindre om kvelden og spm skal hjelpe til med å sove. Det har fungert til tider, men i de verste periodene tyr jeg til circadin. Våkner heller ikke om natten når jeg bruker de og har ikke hatt bivirkninger

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...