AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Hei, noen som har erfart at sas har mistet/rotet bort bagasjen, slik at man ikke får med seg noe av det man har pakket på ferieturen? Dette har nettopp skjedd med noen i min familie. Hva slags ordninger finnes det da? Det var et sas-kontor i ankomstlandet, men vedkommede som jobbet der visste ingenting, og var ikke hjelpsom, han sa de skulle få ettersendt bagasjen til hotellet. Den kom aldri. Nå har de kommet hjem fra ferien, og bagasjen er fremdeles borte, selv om sas hevder de har funnet den og skal sende den hjem til oss. (Dvs, de prøvde seg først med å si at de selv måtte komme på flyplassen og hente kofferten om et døgn...) De måtte kjøpe nye klær, toalettsaker, og en ny koffert til hjemturen. Synes det er så merkelig at ikke sas har tilbudt seg å refundere noen av utgiftene, trodde det var regler for dette! Noen som har opplevd det å miste bagasjen, eller at den ikke kommer fram i tide? Er det forsikringsselskapet som skal dekke utgifter, og ikke sas? Anonymous poster hash: 4b017...978
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Reiseforsikring. Anonymous poster hash: 7f026...3e5 3
Gjest Solsmil Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 På sas sine hjemmesider står det: "Du kan søke erstatning for utlegg til nødvendige innkjøp i den tiden du var uten bagasjen. Innkjøpene skal være rimelige i forhold til hvor lenge bagasjen har vært borte. Du kan søke erstatning via vårt søknadsskjema eller sende bilagene til SAS Customer Care." Og: "Når bagasjen har vært borte i 21 dager har du mulighet til å kreve erstatning. Fyll ut blanketten nedenfor og send den sammen med billetten, bagasjekvitteringen og bagasjerapporten i original til SAS Customer Care. Adressen finner du på skjemaet." Utover det, så er det det du har reiseforsikring til.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 TS her, jepp, stemmer visst at det er reiseforsikring dette går på. Mulig det er litt ulikt hos flyselskapene, vet om at folk har fått utbetalt en standardsum på flyplassen som dekker toalettsaker og slikt, når de må dra til hotellet uten bagasjen sin. Men dette var hos et utenlandsk flyselskap med litt andre rutiner (og noen år siden). Takk for svar! Anonymous poster hash: 4b017...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå