AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Del Skrevet 17. februar 2015 Er det ok å drikke funlight som gravid? Det blandes jo ut med vann og selv om det er søtningsmiddel er det jo svakere,eller?Anonymous poster hash: 8355d...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 17. februar 2015 #2 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Er det ok å drikke funlight som gravid? Det blandes jo ut med vann og selv om det er søtningsmiddel er det jo svakere,eller?Anonymous poster hash: 8355d...b78 På matportalen står det: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_drikke_brus_med_kunstig_sotstoff "Vi har ingen spesielle råd til gravide når det gjeld kunstig søtstoff. Eit generelt råd til vaksne, som også gjeld for gravide, er at ein bør unngå å drikke meir enn éin liter drikk med kunstig søtstoff per dag. Det er fordi drikken inneheld konserveringsmidlet benzosyre, som kan vere skadeleg i store mengder. Tenk også på at leskedrikker kan innehalde koffein." Jeg drikker også ofte fun light, og jeg så ingen benzosyre eller benzoater på innholdsfortegnelsen. For sikkerhets skyld sendte jeg en spørrende mail til Stabburdet, og fikk dette svaret: "Hei, Takk for henvendelsen.Fun Light er inneholder ikke benzosyre eller benzoater." Dermed konkluderte jeg med at fun light er trygt, så jeg drikker akkurat så mye jeg har lyst på Endret 17. februar 2015 av miore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå