Gå til innhold

Borettslag eller samleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten var det samleie da jeg bodde hos mamma og borettslag da jeg bodde hos pappa?

Hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: 7bffb...935
  • Liker 2
Skrevet (endret)

I et borettslag er det borettslaget som eier alle boligene. Borettslaget består av medlemmer som eier hver sin andel og borett i en av leilighetene, men andelseieren eier ikke boligen den bor i. Utgifter til ytre vedlikehold og fellesarealer deles mellom medlemmene, så i praksis hvis taket til Nilsen må skiftes er Hansen og Jensen med på å betale dette.

Ved samleie flytter mannens kjønnsorgan inn i kvinnens vagina for en kort periode, ofte vederlagsfritt, men i noen tilfeller betales det en leie.

Endret av pressplay
  • Liker 8
Skrevet

Tror vanligvis ikke man må velge mellom borettslag eller samleie, altså. :skratte:

Anonymous poster hash: fd04e...8a2
  • Liker 1
Skrevet

Nå lo jeg skikkelig, men du mener nok sameie :fnise::fnise::fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ved samleie flytter mannens kjønnsorgan inn i kvinnens vagina for en kort periode, ofte vederlagsfritt, men i noen tilfeller betales det en leie.

Men mamma sa at det ofte er horer som ligger rundt med alt og alle uten å ta leie for det?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men mamma sa at det ofte er horer som ligger rundt med alt og alle uten å ta leie for det?

Det finnes selvfølgelig tilfeller der man kan flytte inn for en natt uten vederlag, men ofte er man da nødt til å flytte ut før frokost eller før hovedbeboer kommer tilbake. Endret av pressplay
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Samleie😎

Endret av Kjibba
Skrevet

I et borettslag er det borettslaget som eier alle boligene. Borettslaget består av medlemmer som eier hver sin andel og borett i en av leilighetene, men andelseieren eier ikke boligen den bor i. Utgifter til ytre vedlikehold og fellesarealer deles mellom medlemmene, så i praksis hvis taket til Nilsen må skiftes er Hansen og Jensen med på å betale dette.

Etter min erfaring vil et samleie fungere slik pressplay over har beskrevet - uavhengig av boform.

Når det gjelder kostnadene til vedlikehold, så fordeles de også i et sameie. Vanligvis via felleskostnadene. Et sameie vil dog få høyere renter ved låneopptak da sikkerheten er dårligere enn i et borettslag.

I praksis er forskjellene ikke store bortsett fra muligheter til utleie. Dette er vanligvis tillatt i et sameie mens et borettslag som regel har begrensninger. Investorer kjøper derfor seksjoner i sameier for utleie. I mange sameier kan over halvparten være utleieboliger noe som ofte ikke gir et godt bomiljø for de som har kjøpt og bor der selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...