Gå til innhold

Skriver dere mye om dere på Facebook? status osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det som par? Eller skriver dere aldri noe på fb :)

Jeg er den som kanskje et par ganger i året skriver en status, legger ut bilde osv. Dette har blitt sløvere og sløvere med årene (jeg er 22)..

Har dette noe å si tro?

Jeg ser jo de som tagger hverandre i mye og skriver mye fint og virker så lykkelige og jeg blir litt sjalu :sjenert:

Har det bra med kjæresten! Kunne gjort mer sammen, og merker hvor lite vi gjør ilag når jeg ser der hvor mye andre gjør :fnise:

Anonymous poster hash: 98b3b...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger ut status ekstremt sjelden.

Skrevet

På fire år har jeg lagt ut én status om kjæresten min, og det var en klage-status fordi vi var i et avstandsforhold og det var to måneder til vi skulle se hverandre igjen... Vi har det kjempefint selv om vi ikke har en trang til å dele forholdet vårt på Facebook eller andre steder :)

Skrevet

Sist jeg skreiv en status var i 2010, men jeg legger til bilder innimellom. Føler nesten ikke folk skriver status lengre, det går jo nesten bare i deling av artikler osv.! SNORK. Facebook er blitt mye verre de to siste årene.

Anonymous poster hash: a21ad...6b6
  • Liker 2
Skrevet

Tror kanskje at de som virkelig har det bra, ikke har behov for og legge det ut på face. men bare tror.
Jeg personlig synes det er litt tåpelig, og legge ut om hvor perfekt man har det. Det er skikkelig skryting jo. I såfall, de jeg kjenner, som er stabile, legger så og si aldri ut noe på face.
Men kjenner også til noen bortskjemte drittunger på min alder (20 årene), med litt rikere foreldre, rik kjæreste som tar bilde av nesten alt de gjør, og må skrive "har det så utrolig bra :D" ish.
Jeg skjønner ikke hvorfor de har det behovet. Jeg skrev sånn for mange år siden, og da fordi jeg egentlig var deprimert, og tenkte jeg kanskje fikk bedre utstråling ved å skrive slik.

Anonymous poster hash: f124d...bd0
Skrevet

Jeg har fått total avsmak for ekstrem kjærestedeling (eller, ekstrem deling generelt, egentlig) på facebook. Jeg har mange venner som driver med sånt, og som deler alt fra bilder og videoer av frieriene sine til svært intime og private kjærlighetserklæringer, til daglige nye photoshootbilder av paret.

Har gått fra å tenke at folk ikke eier skam til å tenke at folk i dagens samfunn har blitt sykelig opptatt av oppmerksomhet, også rundt noe så privat som kjærlighetsforhold. Det er gjerne disse menneskene som også driter totalt i sine barns privatliv og legger ut daglige bilder og videoer av dem også (frem til de er gamle nok til å synes at dette er flaut og kan bestemme selv).

Nå høres jeg ut som ei skikkelig bitter, forever single dame :fnise: Men i mitt eget fem år lange forhold har vi to ganger lagt ut "kjærestestatus"; da vi forlovet oss og da vi hadde giftet oss, og da var det av typen 1) "vi er forlovet!" og 2) "takk for en kjempefin dag!".

Bare det at folk skriver "elsker deg" offentlig synes jeg er direkte pinlig. Hvorfor tror folk at andre har interesse av å lese slikt?

Anonymous poster hash: ac510...0eb
  • Liker 1
Gjest The damned
Skrevet (endret)

Edit: Kanskje en idé å lese tråden skikkelig :P

Nei, gjør egentlig aldri det. Samboeren min har ikke Facebook engang, og for meg blir det unaturlig å skrive masse fjas om han.

Det er ikke helt meg.

Endret av The damned
Skrevet

Et hjerte til hverandre en gang i året eller sjeldnere. Ellers er det kun erting vi driver med på facebook.

Skrevet

Har ett bilde på fb, og det er profilbilde sammen med han, og jeg lot forlovelseserklæringen stå åpen. Utover det har jeg aldri brukt facebook til å erklære noe eller si noe om/til kjæresten. Ser ikke poenget.

Kan være koselig å se bilder av andre og hvordan venner har det med kjæresten, men om noen lurer på hvordan det går med oss om dagen, da får de heller spørre. ;)

Jeg bruker facebook til å snakke med venner som har flyttet bort og i forhold til skolearbeid.

Anonymous poster hash: f8ffc...28f
Skrevet

Ytterst sjelden jeg legger ut status om samboeren og meg. Vi tagger av og til hverandre om vi er ute og spiser middag eller er ute og tar en øl, også oppdaterer vi begge med en status når vi har jubileum og hvis det ellers er noe spesielt. Ellers går statusene mine for det meste på noe annet.

Vi har et veldig bra forhold, men for meg er det privat. Har jeg noen varme ord å si til min samboer, så er de ment for hans ører alene.

Når folk legger ut på Facebook med masse hjerter om hvor glade de er i sin mann/kone og hvor bra forhold de har, så føler jeg det er mer for å vise frem til andre enn for å fortelle det til sin kjære. Det blir litt kleint for meg. Og de som gjør det for ofte gjør meg mistenksom. De som virkelig har et bra og stabilt forhold har som regel ikke noe behov for å fortelle det til gud og hverman hele tiden.

Skrevet

Det er sjeldent, noen bilder kanskje noe vi gjør som ikke skjer ofte etc. Ser ikke poenget med å kringkaste hele forholdet på face.

Skrevet

Nei sjeldent nå. Da jeg var nyforelsket skrev jeg statuser som: ''Ligger på en rosa sky<3'' og bilder av at vi kysset. Skikkelig fjortiss :fnise: Kjenner jeg blir flau av å tenke på det!! (Vi var 19 og 20 år på den tiden)
Vi har vært kjærester i 4 år nå, og oppdaterer aldri om kjærestelivet.

Skrevet

Legger en sjelden gang ut bilder, men aldri statuser.. Har ikke interesse av å dele for mye om meg selv på noen plan via facebook.

Anonymous poster hash: 40fef...0bc
Skrevet

Jeg skriver aldri noe til mannen min via FB, men det har hendt at jeg har annonsert bryllupsdag der, og neste år kan det hende jeg annonserer søvbryllup. Jeg har ikke noe behov for å bruke FB som en offentlig oppslagstavle og kjærlighetserklæringene til mannen min gjør seg best i virkeligheten. Vi lever sammen så da er det mest naturlig å kommunisere direkte og ikke via et sosialt medium.

Skrevet

I mitt forrige forhold la jeg ikke ut én eneste status eller et eneste bilde av oss to. Jeg synes ikke det har noe på facebook å gjøre. Vi var imidlertid utrolig lykkelige sammen :)

Anonymous poster hash: 4f610...fd0
Skrevet

Aldri skrevet en status eller postet ett bilde av oss, faktisk. Heller aldri kommentert bildene eller statusene hans, og han har aldri kommentert noe hos meg. Vært sammen i snart 4 år og har ett rikt og fint liv.

Syns det er kleint med kjærestekliss på Facebook, virker desperat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...