Gå til innhold

Yoga, svetter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener yoga for fleksibiliteten sin del, 15-30 minutter, det varierer. Uansett å svetter jeg sjeldent. Er fleksibiliteten og balansen jeg fokuserer på, trener styrketrening ved siden av.

MÅ jeg svette under yoga? Siden jeg ikke svetter, betyr det at jeg gjør noe feil?

Anonymous poster hash: 71cc3...acf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg trener yoga daglig, alt fra 20 min til halvannen time. Siden dette er eneste form for trening utenom å gå turer, har jeg noen temmelig intense økter i uka, og noen mer avslappende økter. Det er gjerne de avslappende øktene som trener fleksibilitet og balanse, mens de andre trener styrke. Jeg svetter heller aldri utenom styrkeøktene. Så ingenting galt med deg, du gjør det helt sikkert riktig!

Anonymous poster hash: f9b1a...4d2
Skrevet

Jeg har vert 2 ganger på Hot mojo som er yoga i 38 graders sal 70% luftfuktighet, da svetter jeg, svetter ikke på vanlig yoga...

Svetter lite på andre treningsøkter og men forbrenner likevel, forbrant 623 kcal på 1 time powerstep på søndag men likevel så svetta jeg ikke mye

Skrevet

Jeg har samme utfordringer med yoga. Det gir meg liksom ingenting! Gjør ingenting for styrke eller kondisjon, det er greit nok, men jeg føler heller ikke at jeg blir noe mykere av de stillingene vi gjør.

Har trent Iengar Yoga i noen måneder, men får ingenting utav det. Alle mine venninner er yogafrelste og sier at jeg må jobbe mer i stillingene, men jeg vet ikke hva det betyr. Spenne musklene mer?

Får en sterkere følelse av meditasjon og flyt på lange rolige løpeturer. Lurer på hva jeg gjør galt

Skrevet

Jeg har samme utfordringer med yoga. Det gir meg liksom ingenting! Gjør ingenting for styrke eller kondisjon, det er greit nok, men jeg føler heller ikke at jeg blir noe mykere av de stillingene vi gjør.

Har trent Iengar Yoga i noen måneder, men får ingenting utav det. Alle mine venninner er yogafrelste og sier at jeg må jobbe mer i stillingene, men jeg vet ikke hva det betyr. Spenne musklene mer?

Får en sterkere følelse av meditasjon og flyt på lange rolige løpeturer. Lurer på hva jeg gjør galt

Yoga er ikke for alle. Dessuten, man må finne den typen yoga som passer best og som man synes er gøy. Ashtanga er ganske utfordrende, men det har du sikkert prøvd? Det nytter ikke å presse seg inn i yogastillinger, er du tilstede mentalt og villig til å "let go" av hjernen littegrann, så er mye gjort. Men det er vanskelig å gi deg råd når jeg ikke vet hva du har prøvd og ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...