Gå til innhold

Barn på flyet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har flydd med barn under 2 år med TUI/startour?

Skal ut å fly med tvillinger på 8 mnd. Vi er en familie på 5 voksne i tillegg.

Man kan jo ha med seg 100 ml. i zippose. Tenker å utnytte de godt mot at hver voksen tar feks en smoothie eller en NAN drikkeklar hver. Vil dette gå tror dere?

Hvordan gjorde DU det på flytur ?

Ønsker å være godt forberedt og tenker at hvis jentene mine er sultne, ja da er de sultne. Kjipt å vente på glovamt vann fra flyvertinnene for så å gi dem mat når det har kjølnet :)

Takk for tilbakemeldinger og tips her dere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lov til å ha med drikke og barnemat til barn under to år på flyet, det er unntatt væske-reglene, men det kan være du må smake på det i sikkerhetskontrollen.

Anonymous poster hash: af458...238
Skrevet

Litt OT, men hvorfor fly til syden med så små barn?

Anonymous poster hash: 064da...5ec
  • Liker 4
Skrevet

Drikke til barn/babymat kan du ha med i uåpnet embalasje gjennom sikkerhetskontrollen. De kan komme til å be deg smake på maten, men det er noe som skjeldent skjer i praksis.

Vær obs på at de under avgang og landing må sitte fasspent i sikkerhetsseler tilpasset barn. De sitter på voksenfang.

Anonymous poster hash: 74d0a...cc4

Skrevet

Litt OT, men hvorfor fly til syden med så små barn? Anonymous poster hash: 064da...5ec

Hold deg til trådens tema!

Anonymous poster hash: 74d0a...cc4

• Liker 7
Skrevet

Vi har familie i Kypros, så vi skal ned å besøke dem.

Skrevet

Takk for svar dere!! Det var jo det jeg trodde. At barnemat var unntaket, derfor skrev jeg mail til Tui Norge for å spørre. Men nei, det var ikke lov til å ta med væske. Jeg var ganske tydelig i mailen at det gjaldt barnemat.

Skrevet

Dette fikk jeg til svar fra TUI Norge

"Det är inte tillåtet att ta med sig vätska genom säkerhetskontrollen, om du ex. behöver välling till dine barn tar du med dig vällingpulver, kabinpersonalen har varmt vatten så att ni kan blanda vällingen ombord. Du får även ta med dig mat hemifrån men det är då viktigt att det inte innehåller någon vätska. Du behöver inte packa det separat för säkerhetskontrollen"

Skrevet

Noen som har flydd med barn under 2 år med TUI/startour?

Skal ut å fly med tvillinger på 8 mnd. Vi er en familie på 5 voksne i tillegg.

Man kan jo ha med seg 100 ml. i zippose. Tenker å utnytte de godt mot at hver voksen tar feks en smoothie eller en NAN drikkeklar hver. Vil dette gå tror dere?

Hvordan gjorde DU det på flytur ?

Ønsker å være godt forberedt og tenker at hvis jentene mine er sultne, ja da er de sultne. Kjipt å vente på glovamt vann fra flyvertinnene for så å gi dem mat når det har kjølnet :)

Takk for tilbakemeldinger og tips her dere!!

du kan ha med så mye du vil av mat til så små barn :P

Anonymous poster hash: 39a9f...fe7

Skrevet

Takk for svar dere!! Det var jo det jeg trodde. At barnemat var unntaket, derfor skrev jeg mail til Tui Norge for å spørre. Men nei, det var ikke lov til å ta med væske. Jeg var ganske tydelig i mailen at det gjaldt barnemat.

det er bare bullshit, dette er ikke noe problem noen andre steder i verden. Ta med det du trenger.

Skrevet

Du kan ha med deg den maten barnet ditt trenger for reisen, også morsmelkserstatning (både pulver + vann og ferdigblandet. Men du må være forberedt på å måtte smake på det, i verste fall på alt sammen. Så det er greit både å ikke ha med for mye, og å ha nok å ha det over i, f.eks en ekstra tom flaske.

Jeg hadde med 3 sånne Ella's smoothier, 2 kartonger med ferdig Nan og en full flaske med MME til min jente på tur (hun satt og drakk av flasken), la det for seg selv i sikkerhetskontrollen, og fikk ikke spørsmål en gang.

Anonymous poster hash: 3b28b...e83
Skrevet

Du kan ha med deg den maten barnet ditt trenger for reisen, også morsmelkserstatning (både pulver + vann og ferdigblandet. Men du må være forberedt på å måtte smake på det, i verste fall på alt sammen. Så det er greit både å ikke ha med for mye, og å ha nok å ha det over i, f.eks en ekstra tom flaske.

Jeg hadde med 3 sånne Ella's smoothier, 2 kartonger med ferdig Nan og en full flaske med MME til min jente på tur (hun satt og drakk av flasken), la det for seg selv i sikkerhetskontrollen, og fikk ikke spørsmål en gang.

Anonymous poster hash: 3b28b...e83

Flott! Takk for tilbakemelding! Ble litt stresset etter svar fra tui! Skulle gjort en bedre jobb og lest meg opp selv, men ble veldig usikker! Da gjør jeg det enkelt å legger alt av barnemat i en liten sekk og er forberedt på å smake på det...

Takk dere! Da fikk jeg senket skuldrene litt. God kveld!

Skrevet

Jeg har flydd tur/retur Australia med små barn, aldri vært noe problem å ha med seg medbrakt.

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi har flydd mange ganger med barn. Både med ving/TUI, og mange andre flyselskap.

Har hatt med et lass med ellas.

Kokt vann har vi også hatt med, men da har vi måtte smake på det i sikkerhetskontrollen.

Skrevet

Vi har også flydd t/r til Australia nylig. Tok med masse mat. Eneste som jeg ville gjort annerledes er å samle mat i samme sekk så det går fortere å vise den frem. Men ingen problem. Både ferdigglass og varmt vann til grøt. De har en sånn maskin de kan sette glass oppi for å sjekke for farlige stoffer. God tur!

Anonymous poster hash: 27e4a...b63

Skrevet

Hold deg til trådens tema!

Jeg vet ikke om jeg ville kalt det veldig OT, for noen kan det være interessant å se hvorfor en velger å ta med små barn på fly. I denne sammenheng er det reise for å besøke familie. Synes selv det ville være interessant å vite. Ikke alltid at folk forstår hvorfor, når barnet gråter mye av øreverk ve trykkforskjeller og hvorfor noen velger å gjøre dette mot barnet før det lærer seg å svelge "på komando".

ts, takk for svar på dette.

Anonymous poster hash: 51834...135

• Liker 1
Skrevet

Husk at det ikke er reiseselskapet som står for sikkerhetskontrollene, så de sitter sånn sett ikke på fasiten.

Jeg har reist med barn flere ganger, og det er som de andre her sier ikke noe problem. Har til og med hatt med vann på flaske, men dette er jo i teorien ikke noe problem å fylle opp på innsida av kontrollen heller.

I forhold til dette med trykk i ørene har jeg hørt at barn ikke utvilkler dette før i 2-årsalderen. Altså skal ikke babyer bli plaget av dette. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men min datter hadde iallefall ikke problemer de gangene vi fløy da hun var under 2 år....

Skrevet

Når de er 8 måneder ser jeg ikke problemet. Verre med de som tar barn på tre måneder med seg.

Skrevet

Tusen takk for gode tilbakemeldinger alle sammen. Har tenkt å samle alt av barnemat i en liten sekk så den er enkel å vise frem. Nå fikk jeg senket skuldrene.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...