AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 I disse terrortider,hadde dere unngått å dra på weekendtur til London nå til våren? Jeg er veldig i tvil...Har egentlig veldig lyst men også redd. Hva synes dere? Anonymous poster hash: e547a...71b
mandel92 Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Ser ingen grunn til at du ikke skulle kunne dra. Ikke noe poeng i å være redd. 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Hvorfor skulle det være farlig? Da er det jo fsarlig å ferdes i norske byer også Ikke noe å være redd for, du kan jo ikke bure deg inne resten av livet, terror vil det alltid være. Nytter ikke være redd resten av livet. Anonymous poster hash: f91ff...9c3
Gjest Tickety-Boo Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Enig med de andre. Lev livet som du ønsker, ikke la terroristene vinne. Man har ikke garanti mot noe her i livet. Reis til London og kos deg, du!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Synes kanskje ts hadde hatt godt av å vente. Til det har roet seg litt. Først Paris...og nå står sikkert også London for tur. Så kanskje bedre å vente til et første angrep har skjedd i London. Etter det er du tryggere. Men reise nå? ikke trygt. Du kan bli drept. Anonymous poster hash: b70c2...f8b 1
Gjest Tiaen Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Er vel egentlig farlig uansett hvor man er…
Leini Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Synes kanskje ts hadde hatt godt av å vente. Til det har roet seg litt. Først Paris...og nå står sikkert også London for tur. Så kanskje bedre å vente til et første angrep har skjedd i London. Etter det er du tryggere. Men reise nå? ikke trygt. Du kan bli drept. Anonymous poster hash: b70c2...f8b Var et rimelig stort angrep i 2005 med over 50 drepte og mange flere ble såret. Kvalifiserer det?? TS: Dra til London og kos deg. Ikke bekymre deg for terror, sjansen er relativt liten og sikkerhet er nok i fokus i alle større byer. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Var et rimelig stort angrep i 2005 med over 50 drepte og mange flere ble såret. Kvalifiserer det?? TS: Dra til London og kos deg. Ikke bekymre deg for terror, sjansen er relativt liten og sikkerhet er nok i fokus i alle større byer. Joda, men det er så lenge siden. Det har vært en roligere periode i tiden etter 2005. Men nå har det blusset opp igjen, men det som skjer i Syria. Anonymous poster hash: b70c2...f8b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Virker som det er de skandinaviske landene som er utsatt nå. Føles i allefall slik for min del. Gjør ikke saken tryggere for oss nå som Norge har NATO-sjef i tillegg. :-( Har lyst til å selge leiligheten i storbyen og flytte til en hytte i skogen, langt unna alt, der ingen ville finne på å skyte eller bombe. Tror London er like (u)trygg som hvilken som helst annen europeisk by. Anonymous poster hash: a70ff...705
Durinur Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Statistisk sett er ikke terror noe man trenger å bekymre seg over. Det er mye mer risikofylt å kjøre bil, krysse veien eller gå på glatte fortauskanter. 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Jeg bor i London, og jeg merker at stemningen kan være litt ekstra anspent i store folkemengder og på t-banen i rushet, men jeg reiser mye rundt i byen likevel, som alle andre som bor her. Byen er veldig stor, så sjansen for at det skjer noe med akkurat deg er uansett veldig liten. Jeg vil anbefale deg å ta buss fremfor tube, og å være litt ekstra obs i store folkemengder. Mer enn det kan du ikke gjøre, og godt er det. Kos deg på tur; London er en kjempeflott by! Anonymous poster hash: f762b...092
globalagogo Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Ville heller ventet pga kronekursen enn pga terror 3
dillyduzit Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Ville også ventet pga kronekursen.. Men TS, jeg var i London i august da det var snakk om at et angrep kunne skje med stor sannsynlighet, alle virket litt anspente på tuben og det kom mye informasjon over høytalerne i undergrunden. Følte meg aldri utrygg. Som fler skriver over her, det er større sjangs for å falle på en glatt fortauskant, kjøre bil og krysse veien.
Gjest Linaria Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Haha. Jeg skal til London i morgen, og da jeg så overskriften skjønte jeg ingenting. Hvorfor i all verden skulle det være farlig? Nei, terrorisme har jeg ikke tenkt på en gang. Det er jo utrolig usannsynlig å bli berørt av det. Det bare virker skummelt fordi det er det vi hører om og det er såpass ekstremt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Vent til det har vært et angrep. Da svekkes nok pundet, og da er det smart å reise. Forøvrig er det anspent i hele Europa, så hvis du skal være trygg, ville jeg reist til Island... men der har de jo vulkaner... ser du? Anonymous poster hash: 97fd6...37e
Gjest Linaria Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Vent til det har vært et angrep. Da svekkes nok pundet, og da er det smart å reise. Forøvrig er det anspent i hele Europa, så hvis du skal være trygg, ville jeg reist til Island... men der har de jo vulkaner... ser du? Anonymous poster hash: 97fd6...37e Kan være du var ironisk, men vulkanene på Island er ikke noe å være redd for. De er heller til irritasjon. Nå er ikke terrorisme noe å være redd for heller. Altså, se på statistikken! Kanskje det er et og annet arrangement man bør holde seg unna om man er veldig nervøs, men det er jo mye større sannsynlighet for å dø under bilturen på vei til flyplassen. Kjør forsiktig, er mitt tips, og kos deg i London! Det skal i hvert fall jeg i morgen.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Kan være du var ironisk, men vulkanene på Island er ikke noe å være redd for. De er heller til irritasjon. Tror nok vedkommendes poeng var at du kan finne ett eller annet å bekymre deg for uansett hvor du reiser. Ellers helt enig i at det selvsagt er helt på trynet å droppe London-tur pga. terrorfrykt. Det er åpenbart langt større sjanse for at du stryker med på vei til flyplassen enn for at du blir offer for et terrorangrep i London. Det er farligere å dusje også. Eller å dra på fylla. Eller å flytte tunge møbler. Anonymous poster hash: e4934...539
Gjest Linaria Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Tror nok vedkommendes poeng var at du kan finne ett eller annet å bekymre deg for uansett hvor du reiser. Ellers helt enig i at det selvsagt er helt på trynet å droppe London-tur pga. terrorfrykt. Det er åpenbart langt større sjanse for at du stryker med på vei til flyplassen enn for at du blir offer for et terrorangrep i London. Det er farligere å dusje også. Eller å dra på fylla. Eller å flytte tunge møbler. Anonymous poster hash: e4934...539 Ja, tenkte det, men så måtte jeg kommentere likevel, hehe.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Vent til det har vært et angrep. Da svekkes nok pundet, og da er det smart å reise. Forøvrig er det anspent i hele Europa, så hvis du skal være trygg, ville jeg reist til Island... men der har de jo vulkaner... ser du? Anonymous poster hash: 97fd6...37e ironien er jo opplagt? Anonymous poster hash: 97fd6...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå