AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Føler du deg truet? Jeg sitter og tenker tilbake på oppveksten min og livet mitt generelt. Jeg har vanskelig for å komme i kontakt med mennesker og synes det kan være vanskelig i sosiale settinger med nye mennesker. Når jeg tenker tilbake til oppveksten min, mener jeg å huske at det ikke alltid har vært sånn. Men det var ofte sånn at jeg ble misslikt av foreldrene til vennene mine, tydelig misslikt av enkelte lærere osv.. Dette har også gått igjen i senere år.. Så lurer jeg på om jeg bare er en person som er såpas lukket at det er vanskelig for andre å ta kontakt, men som sagt har jeg ikke alltid vært sånn, det har utviklet seg gjennom livet og det bunner i en redsel for å bli avvist. Enten har jeg en "fæl" personlighet, er så lukket at det blir vanskelig for meg/andre å ta kontakt og/eller folk føler seg truet av utseende mitt.. Jeg har et utseende som skiller seg veldig ut og går for å være veldig vakker. Så det jeg lurer på, føler dere (gutter og jenter) dere truet av jenter som er veldig pene? Dette er ikke for å skryte eller noe, jeg bare lurer på om problemet kan ha noe med utseede å gjøre eller kun personlighet.. Skulle ønske jeg var mer sosial intellegent:/ Anonymous poster hash: c1721...2ee
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Nei, overhodet ikke. Men du sier selv at du er svært lukket, og dette, særøig kombinert med et pent ytre kan fort oppfattes som arroganse og overlegenhet.
Timza Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Trur nok at spesielt jenter kan føle seg truet og misunnelig på ei langt over snittet pen jente ja. Bare følg med i noen av bildetrådene her inne, samt jenter som spør om kroppslige råd der de har dårlig selvbilde men en flott kropp. Det hagler av tilnærmelser som "oppmerksomhetshore" og den slags. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Første jeg tenker når jeg ser en veldig vakker jente er: "Hvor usikker er denne jenta?" etterfulgt av: "Hvor ensom er denne jenta?". Før følte jeg meg truet og unngikk å sjekke de opp. Nå går det mye lettere ettersom jeg har skjønt hvordan de fungerer på innsiden. Dessverre er de også veldig passive så jeg prøver meg heller på de som er litt over gjennomsnittet vakre. De er ikke så passive i senga heller. Anonymous poster hash: dec1e...189
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Føler du deg truet? Jeg sitter og tenker tilbake på oppveksten min og livet mitt generelt. Jeg har vanskelig for å komme i kontakt med mennesker og synes det kan være vanskelig i sosiale settinger med nye mennesker. Når jeg tenker tilbake til oppveksten min, mener jeg å huske at det ikke alltid har vært sånn. Men det var ofte sånn at jeg ble misslikt av foreldrene til vennene mine, tydelig misslikt av enkelte lærere osv.. Dette har også gått igjen i senere år.. Så lurer jeg på om jeg bare er en person som er såpas lukket at det er vanskelig for andre å ta kontakt, men som sagt har jeg ikke alltid vært sånn, det har utviklet seg gjennom livet og det bunner i en redsel for å bli avvist. Enten har jeg en "fæl" personlighet, er så lukket at det blir vanskelig for meg/andre å ta kontakt og/eller folk føler seg truet av utseende mitt.. Jeg har et utseende som skiller seg veldig ut og går for å være veldig vakker. Så det jeg lurer på, føler dere (gutter og jenter) dere truet av jenter som er veldig pene? Dette er ikke for å skryte eller noe, jeg bare lurer på om problemet kan ha noe med utseede å gjøre eller kun personlighet.. Skulle ønske jeg var mer sosial intellegent:/ Anonymous poster hash: c1721...2ee Jeg kan faktisk kjenne meg igjen i dette. Jeg er i dag 38 år og godt gift med barn og alt det der, men jeg har alltid fått høre at jeg er en vakker jente. Jeg har heller ikke spesielt mange komplekser, er godt fornøyd med eget utseende, uten at jeg har vært av den innbilske typen eller en sånn som går rundt med nesa i sky. Tvert i mot. Jeg har mange ganger fått erfare at jenter jeg trodde det skulle være enkelt og greit å bli kjent med, har skult på meg, baktalt meg, målt meg, men hatt null interesse av å faktisk bli kjent med meg. Utrolig trist og sårende, når dette er mennesker som ikke kjenner meg, men som av en ellr annen grunn dømmer meg. I følge min mamma, som i alle år har fått høre hvor lei meg jeg blir av slikt og hvor vanskelig jeg syns det er å bli kjent med andre jenter, så sier hun bare " de er misunnelige og føler seg truet!". Nå i godt vokjsen alder tror jeg faktisk hun har rett. Jeg har selv en jente på 14 år nå. Hun er virkelig pen og jeg merker allerede hvordan andre jenter på hennes alder "måler" henne på samme måte som jeg selv ble målt i min ungdom. Så ja, du er ikke alene. Ja, jeg tror andre jenter føler seg truet og du må huske at unge jenter er jo ofte på jakt etter en fyr - og er du vakker, skal du vite at du så absolutt ikke er godt likt, nettopp av den grunn. Jeg har vært der. Og på den annen side, dette er så trist at det er til å grine av, for det innsien av oss som er viktigst, ikke sant? Mitt ytre er iallefall bare et "skall" jeg er blitt tildelt. Jeg har tilfeldigvis vakre foreldre, og jeg ble ikke så aller verst. Men at det skulle være så vanskelig noen ganger overfor andre jenter/damer, det er i grunnen bare trist.. Ønsker deg masse lykke til og vær stolt av den du er. Husk at jenter blir fort misunnelige.... Anonymous poster hash: 6a978...6c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Første jeg tenker når jeg ser en veldig vakker jente er: "Hvor usikker er denne jenta?" etterfulgt av: "Hvor ensom er denne jenta?". Før følte jeg meg truet og unngikk å sjekke de opp. Nå går det mye lettere ettersom jeg har skjønt hvordan de fungerer på innsiden. Dessverre er de også veldig passive så jeg prøver meg heller på de som er litt over gjennomsnittet vakre. De er ikke så passive i senga heller. Anonymous poster hash: dec1e...189 Hva får deg til å tro at vakre jenter er enten usikre eller ensomme? det finnes da nok av oss med veldig godt selvbilde og som har mange venner...? Dette var da veldig generaliserende. Jeg går for å være såkallt "vakker" og er langt i fra kjedelig i senga. Merkelig kommentar, syns jeg.... Anonymous poster hash: 6a978...6c3 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Nei, overhodet ikke. Men du sier selv at du er svært lukket, og dette, særøig kombinert med et pent ytre kan fort oppfattes som arroganse og overlegenhet. Signerer! Anonymous poster hash: 6a978...6c3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Her svarer jeg anonymt, da jeg ser at andre som har svart lignende får kjeft på KG. Jeg får ofte høre at jeg er veldig pen, og jeg har merket dette på andre jenter. Gutter sier at de får kjeft hjemme om de prater med meg, fordi de blir sjalu. Jeg får alltid jobber der menn ansetter, men aldri når kvinner ansetter. Merker at jeg også får jobber jeg er langt ifra kvalifisert til av mannfolk, men det er en annen sak. Men jeg skal innrømme at om jeg var mindre selvsikker på eget utseende, og en annen pen jente kom inn i bildet, hadde jeg følt meg mindre sikker ja. Bare fordi jeg vet hvordan menn lett snikflørter med pene jenter, selv om de er i forhold. Dette gjelder sikkert kvinner også, men har mindre kunnskap om det... Anonymous poster hash: 7f64c...3d0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Takk for svar folkens. Det kan nok stemme at jeg blir oppfattet som arrogant og overlegen. Synes det er litt kjipt, for det er jeg ikke:/ Kan være ganske tilbaketrukken i nye lag. Har ikke blitt noe flinkere sosialt ila årene som har gått heller, men ønsker gjerne å bli det.. Noen som har noen gode tips? TS Anonymous poster hash: c1721...2ee
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Kjenner meg igjen i deg ts! Jeg er og mye alene, og føler at en venninnegjeng jeg tidligere var mye sammen med, alltid holder en viss avstand. Vet at de ofte møtes uten meg. Siste året, har flere av dem sluttet å svare meg når jeg spør om vi skal finne på noe og da tar jeg hintet. ener ikke være innbildsk, men har ofte fått oppmerksomhet pga utseende, men aldri noe tilgjort, bare vært meg selv. Jeg er voksen, men ser mye yngre ut enn min alder. Anonymous poster hash: d40ca...a6d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Jeg kan faktisk kjenne meg igjen i dette. Jeg er i dag 38 år og godt gift med barn og alt det der, men jeg har alltid fått høre at jeg er en vakker jente. Jeg har heller ikke spesielt mange komplekser, er godt fornøyd med eget utseende, uten at jeg har vært av den innbilske typen eller en sånn som går rundt med nesa i sky. Tvert i mot. Jeg har mange ganger fått erfare at jenter jeg trodde det skulle være enkelt og greit å bli kjent med, har skult på meg, baktalt meg, målt meg, men hatt null interesse av å faktisk bli kjent med meg. Utrolig trist og sårende, når dette er mennesker som ikke kjenner meg, men som av en ellr annen grunn dømmer meg. I følge min mamma, som i alle år har fått høre hvor lei meg jeg blir av slikt og hvor vanskelig jeg syns det er å bli kjent med andre jenter, så sier hun bare " de er misunnelige og føler seg truet!". Nå i godt vokjsen alder tror jeg faktisk hun har rett. Jeg har selv en jente på 14 år nå. Hun er virkelig pen og jeg merker allerede hvordan andre jenter på hennes alder "måler" henne på samme måte som jeg selv ble målt i min ungdom. Så ja, du er ikke alene. Ja, jeg tror andre jenter føler seg truet og du må huske at unge jenter er jo ofte på jakt etter en fyr - og er du vakker, skal du vite at du så absolutt ikke er godt likt, nettopp av den grunn. Jeg har vært der. Og på den annen side, dette er så trist at det er til å grine av, for det innsien av oss som er viktigst, ikke sant? Mitt ytre er iallefall bare et "skall" jeg er blitt tildelt. Jeg har tilfeldigvis vakre foreldre, og jeg ble ikke så aller verst. Men at det skulle være så vanskelig noen ganger overfor andre jenter/damer, det er i grunnen bare trist.. Ønsker deg masse lykke til og vær stolt av den du er. Husk at jenter blir fort misunnelige.... Anonymous poster hash: 6a978...6c3 Takk TS Anonymous poster hash: c1721...2ee
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Takk for svar folkens. Det kan nok stemme at jeg blir oppfattet som arrogant og overlegen. Synes det er litt kjipt, for det er jeg ikke:/ Kan være ganske tilbaketrukken i nye lag. Har ikke blitt noe flinkere sosialt ila årene som har gått heller, men ønsker gjerne å bli det.. Noen som har noen gode tips? TSAnonymous poster hash: c1721...2ee Smil masse selv om du ikke er komfortabel med å snakke så mye, da gir du et vennligere inntrykk.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Hvordan ser du ut ts? Bare nysgjerring Vær stolt av deg selv! Anonymous poster hash: d40ca...a6d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Hvordan ser du ut ts? Bare nysgjerring Vær stolt av deg selv! Anonymous poster hash: d40ca...a6d Jeg er høy, tynn og mørk. Og har som sagt et ganske pent ansikt. Har ofte fått kommentarer på hvor tynn jeg er forsåvidt. Anonymous poster hash: c1721...2ee
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Ja det er dessverre sånn. Men vi kan ikke la oss være så ynkelige og plassere oss helt i offerrollen, heller. Husk at vi får de sterke jentevennene, og går vel ikke glipp av vennskap der jenter oppfører seg som nevnt. Anonymous poster hash: 89589...192
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Ps. Jeg bekymrer meg mest over jobbsammenhenger og ting som står i veien for meg. Hvor et vakkert utseende står i veien. Anonymous poster hash: 89589...192
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Jeg kjenner meg også igjen i mye av det du skriver ts! Jeg var/er lukket, men jobber med saken enda. Men jeg har også blitt mye utestengt fra venninner, men gutter derimot, har jeg lett kommet i kontakt med. Har også opplevd å komme i konflikt med andre jenter fordi jeg har snakket med kjærestene dems, selv om det bare var uskyldige ting og ingen flørting, isåfall ikke fra min side. Men det må være noe med våres væremåte som gjør at vi blir stengt ute, for jeg har og sett mange utrolig vakre jenter som har mange venner. Til og med ei hurpe som la seg etter hver og en opptatt mann, hadde venner. Anonymous poster hash: 4b1ba...5e3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Det er utrolig trist at det skal være slik. Jeg var sjalu i mine yngre dager selv. Men jeg er nå på et punkt i livet hvor jeg er veldig tilfreds. Og jeg har innsett at utseende ikke betyr noe. Det er mennesket inni kroppen som er det viktige. Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke føler meg truet, eller sjalu på vakre mennesker. Anonymous poster hash: 39c77...2e2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 Hei, TS. 😃 Leit å se at du har det på denne måten. Regner med at du må gjøre det samme som vi "normalt utseende" må gjøre; smile, være imøtekommende og virke oppriktig interessert. Du må gjøre det for å virke mindre truende, vi må gjøre det for å bli lagt merke til. Er selv ikke glad i å være sprudlende i store folkemengder, men smiler mye og responderer alltid med spørsmål tilbake når noen snakker til meg. Man kan også vise personligheten sin til små grupper med mennesker av gangen. Det som er fint med å bli eldre, er at man kan velge sine venner med omhu. Du trenger ikke omgås jenter som skuler på deg, du kan være med de som gir deg noe positivt i livet. Og det verste for disse menneskene er jo om det viser seg at du faktisk er ekstremt hyggelig, enda de nok har dømt deg nord og ned ved første øyekast. 😉 Selv liker jeg å se på vakre kvinner. Synes dere er en berikelse i hverdagen min, og dette sier jeg til tross for at jeg ikke er lesbisk. Anonymous poster hash: 70fea...a54 1
Annie Hall Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 Tja... Jeg kan føle meg truet dersom en attraktiv jente oppfører seg på en måte som gjør at jeg føler jeg kan ha grunn til å føle meg truet. Veldig åpenlys flørting med alle menn i nærheten f.eks. Eller om jeg hadde merket at typen min, eller noen jeg gjerne skulle ha fått oppmerksomhet fra, er veldig opptatt av noen andre. Men at en jente er pen i seg selv opplever jeg ikke som truende i det hele tatt. Slik du beskriver deg selv hadde jeg ikke opplevd deg som truende. Jeg kunne derimot ha opplevd deg som tilbaketrukken, kald eller overlegen dersom du ikke smiler eller snakker litt etc Et lite tips... vær åpen om at du er sjenert. Snakk med venninnene dine om det, og lær deg gjerne en setning som du er "trygg på å si" med et avvepnende smil. Type. "Uff.. jeg er så lite flink i sosiale sammenhenger, jeg har alltid vært så fryktelig sjenert". Da vil du gi folk en forklaring på hvorfor du er stille, samtidig som du gir folk en sjanse til å like deg fordi du viser litt sårbarhet. Det er langt å foretrekke for et "isdronning"-image. Et annet godt tips er å ha mest fokus utover. Altså å prøve å følge med på hva andre sier, og hvordan de ser ut til å ha det, fremfor hva som skjer inni deg. Alle mennesker liker en god og oppmerksom lytter, eller noen som legger merke til det om det er noe ekstra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå