Gå til innhold

Erfaringer med toilax før rectoskopi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på rectoskopi i morgentidlig, i skrivet fra legen har jeg fått beskjed om å ta to tabletter toilax i dag kl 12 og to kl 22, deretter et klyster 2 timer før undersøkelsen. Jeg har hatt et par runder med skikkelig diare etter de to første tablettene og er kvalm. Vurderer å la være å ta de to siste tablettene, jeg kan jo ikke sitte på do hele natta. Noen med erfaringer? Vet ikke hvor mye det er vanlig eller meningen å reagere på de tablettene..

Anonymous poster hash: 9abb3...278
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke tar tablettene som foreskrevet kan du ikke ta undersøkelsen i morgen. Du må være heeeelt tømt før undersøkelsen. Litt avføring i tarmen kan være katastrofalt med tanke på evt diagnose. Gjør som du har fått beskjed om. Kvalme er en vanlig bivirkning

Anonymous poster hash: 2f13e...98e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meningen du skal ta det slik det er foreskrevet. Er meningen du skal tømme tarmen, selv om du må sitte på do i natt. Jeg skal også på rectoskopi i morgen. : )

Anonymous poster hash: 006ba...217
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tok de andre tablettene også. Grunnen til at jeg stusset er at en bekjent av meg har tatt rektoskopi hos fastlegen sin og skulle da kun ta ett klyster før undersøkelsen, og det var mer enn rent nok for å få utført undersøkelsen. Men er kanskje forskjell på å ta den hos fastlege og på sykehus. Håper bare jeg får sove litt i natt :P

Anonymous poster hash: 9abb3...278
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...